PILNE: STETOSKOP - WROCLAW

1. Data: 2002-07-09 13:26:46

Temat: PILNE: STETOSKOP - WROCLAW
Od: "Arek Bartkowiak" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Mam malutki problem. Musze kupic stetoskop, ale nie wiem, czy wolno
mi (Wroclaw) kupic dowolny model- to znaczy taki, na który moge sobie
pozwolić ( zalozmy ze kazdy wsrod Littmannow) i ktory mi sie podoba -(
wlasciwosci AUDIO- wizualne ;)

Slyszalem, ze musi to byc stetoskpo z lejkiem ( pan w sklepie podzielil sie
ze mna taka inowacja- zastanawiam sie, czy nie chce wyludzic ode mnie
pieniedzy, abym za kilka lat ponownie odwiedzil jego sklepik i kupil
kolejny, niewatpliwie cenny nabytek)

Prosze o odpowiedz "Wyjadaczy" i osoby ktore maja na 100 % potwierdzone
informacje. Uwazam, ze kazdy z glosow moze miec wplyw na moja decyzje.

Pozdrawiam i thx

ps. odpowiedzi na prv ( o ile takie beda) prosze kierowac na :

b...@t...pl

2. Data: 2002-07-09 14:42:57

Temat: Re: PILNE: STETOSKOP - WROCLAW
Od: "Beata" <b...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek Bartkowiak" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Slyszalem, ze musi to byc stetoskpo z lejkiem

> Prosze o odpowiedz "Wyjadaczy" i osoby ktore maja na 100 % potwierdzone

Starym wyjadaczem to nazwać mnie nie można (przynajmniej młodo się czuję),
ale moje bogate, jak na stosunkowo krótki okres stażu pracy, doświadczenie
wnosi, co następuje:
Na początek Twojej drogi przez medycynę kliniczną najwłaściwszym wyborem
jest stetoskop stosunkowo prostej konstrukcji, bez wzmocnień efektów
akustycznych i membram dwotonowych, jak w najnowszych, specjalistycznych
modelach (których używanie jest cokolwiek trudniejsze).
Koniecznie z lejkiem!!! Musisz przecież nauczyć się wysłuchiwania zarówno
tonów wysokich jak i niskich.
Sama membrana nie jest wystarczająca.
We Wrocławiu wśród studentów dominuje Kamed internistyczny (z membraną i
lejkiem), niektórzy mają Rappaporta (mi osobiście nie odpowiada, ponieważ
nie zapewnia szczelności oliwek w przewodzie słuchowym). Może być też
Littman internistyczny. Kiedy już nabędziesz umiejętność osłuchiwania
pacjenta, najlepiej już po studiach, można dla komfortu pracy zaopatrzeć się
w stetoskop wyższej klasy.
Niedawno kupiłam sobie Littmanna kardiologicznego z dwutonową membraną,
służącą jednocześnie za lejek (funkcja zależy od siły ucisku na ciało
pacjenta). Osłuchiwanie serca ma zupełnie nową jakość.
Trzeba tylko przywyknąć do zmiennego ucisku tej dwutonowej membrany.
Stanowczo odradzam stawianie swych pierwszych kroków z takim stetoskopem
(kardiologicznym); jeśli nie nauczysz się radzić sobie ze zwyczajnym
stetoskopem, będziesz kompletnie bezradny. Potem, jeśli myślisz poważnie o
internie, można pracować z takim cudeńkiem (Littmann dual cardiology III).

Podsumowując, polecam na początek Kameda internistycznego, ewentualnie
Littmanna internistycznego, koniecznie z lejkiem.
Miłego "doktorowania". Beata

3. Data: 2002-07-10 17:39:17

Od: "Arek Bartkowiak" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

serdecznie dziekuje za odpowiedz... twoj glos mial zaczacy wplyw na podjecie
przeze mnie decyzji.

pozdrawiam

goszczacy badbad_boy

Użytkownik "Beata" <b...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Podsumowując, polecam na początek Kameda internistycznego, ewentualnie
> Littmanna internistycznego, koniecznie z lejkiem.

pytanie o cewke u kobiety..
Klinika Ginekologii i Połoznictwa Collegium Medicum UJ
Soczewki kontaktowe
opiekunka całodobowa do chorej potrzebna - w Wie
przepuchlina i polipy[dlugie]