Soczewki kontaktowe

1. Data: 2002-07-09 10:15:42

Temat: Soczewki kontaktowe
Od: "Katarzyna Maj" <k...@i...plNIESPAMUJ> szukaj wiadomości tego autora

Od ponad miesiąca noszę soczewki kontaktowe z których jestem bardzo
zadowolona. martwi m,nie jednak pewna sprawa. Zarówno moja zaufana okulistka
jak i kilkoro znajomych uważa że soczewki kontaktowe to wyjątkowo zły
pomysł. Podobno w trakcie noszeni wada bardzo się pogarsza gdyż oko wcale
nie pracuje i dlatego ostrość wzroku jest coraz słabsza. jak to jaest
naprawdę?? Czy nosząc soczewki muszę się liczyć z tym że pogorszy mi się
wzrok??

2. Data: 2002-07-09 11:16:27

Temat: Re: Soczewki kontaktowe
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Maj" <k...@i...plNIESPAMUJ> napisał w
wiadomości news:aged41$f50$1@absinth.dialog.net.pl...

> [...]
> pomysł. Podobno w trakcie noszeni wada bardzo się pogarsza gdyż oko wcale
> nie pracuje i dlatego ostrość wzroku jest coraz słabsza.

Do pewnego stopnia maja racje. Soczewka faktycznie bardzo rozleniwia oczy.
Ale dlatego tez po pierwsze soczewki nie powinny byc dobrane do wielkosci
wady, tylko zawsze jakies 20-25% nizej, zeby oko zmuszac do "doostrzania"
obrazu, po drugie warto je zdejmowac nie przed pojsciem spac, ale wczesniej
i choc wieczorem troche sie pomeczyc bez nich, zwlaszcza jesli wade ma sie
niewielka.

J.

3. Data: 2002-07-09 15:03:39

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do pewnego stopnia maja racje. Soczewka faktycznie bardzo rozleniwia
oczy.

ale to dokladnie tak samo, jak przy noszeniu zwyklych okularow!

4. Data: 2002-07-09 16:41:25

Od: "Clio [bylo Iza]" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie pracuje i dlatego ostrość wzroku jest coraz słabsza. jak to jaest
> naprawdę?? Czy nosząc soczewki muszę się liczyć z tym że pogorszy mi się

Przepraszam, nie chce podwazac autorytetu Twoich lekarzy, ale IMO to jakas
bzdura...Nosze soczewski od 15 lat i nic mi sie nie pogorszylo.
Iza

5. Data: 2002-07-09 17:30:40

Od: "Ruda" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...Nosze soczewski od 15 lat i nic mi sie nie pogorszylo

A ja od 10 lat i tez nic mi sie nie popsuło,a nawet wrecz przeciwnie-
-wzrok mi sie troszke poprawil.Poza tym co to za luksus zdjac
te ciezkie szkla!!(Mam -11)

6. Data: 2002-07-09 17:59:42

Od: "chris" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie pracuje i dlatego ostrość wzroku jest coraz słabsza. jak to jaest
> naprawdę?? Czy nosząc soczewki muszę się liczyć z tym że pogorszy mi się

Jakies bujdy i przesady. Oko w soczewce pracuje i widzi tak jak kazde ZDROWE
oko. Musi akomodowac aby mozna bylo widziec z roznych odleglosci. Poza tym
wada wzroku z reguly w pewnym momencie "zatrzymuje sie" - stabilizuje i nie
poglebia sie.
Czesc okulistow, zwlaszcza starszych nie cierpi soczewek, nie wiem czemu.
Jestem lekarzem (nie okulista), uzywam soczewek od 8 lat i nie mialem
(odpukac) nigdy zadnych problemow. Moja wada wzroku nie zmienila sie ani na
jote. Nie wyobrazam sobie zycia bez kontaktow !

7. Data: 2002-07-10 08:31:39

Od: "Robcik" <l...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruda" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> >

> A ja od 10 lat i tez nic mi sie nie popsuło,a nawet wrecz przeciwnie-
> -wzrok mi sie troszke poprawil.Poza tym co to za luksus zdjac
Poprawić to sie nie może przy tych minusach ale to wina starzenia soczewki

8. Data: 2002-07-11 12:37:19

Od: smuggler <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> To ja troszke z innej beczki

Plywanie w soczewkach kontaktowych - anturalnie z wykorzystaniem szczelnej
maski/gogli?
SLyszalem kilka opinni, glownie na "bron Boze nie". Jaka jest prawda?

Max. czas noszenia szkiel w jednym dniu? 8 h? 10 h? 12?

--
Smuggler
Jest wielka roznica pomiedzy "robie cos i dostaje za to kase" a "robie cos, BO

9. Data: 2002-07-12 05:42:25

Od: "SebaX" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik smuggler <s...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...fm...

> [...]
> SLyszalem kilka opinni, glownie na "bron Boze nie". Jaka jest prawda?
>
> Max. czas noszenia szkiel w jednym dniu? 8 h? 10 h? 12?

ja noszę od ok 6.30 do 22.00 czyli 15,5 godziny czasem dłużej.

pzdr SebaX

10. Data: 2002-10-08 09:01:53

Od: "kdabrows" <k...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

SebaX wrote:
> Użytkownik smuggler <s...@p...fm> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@p...fm...

> ja noszę od ok 6.30 do 22.00 czyli 15,5 godziny czasem dłużej.

a po jak dlugim czasie od pierwszych soczewek?

opiekunka całodobowa do chorej potrzebna - w Wie
przepuchlina i polipy[dlugie]
Kręgosłup - strzykanie i ból
Re:Pomocy!
Stres