Re: Soczewki kontaktowe

From: "Jarek P." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Soczewki kontaktowe
Date: Tue, 9 Jul 2002 13:16:27 +0200

Użytkownik "Katarzyna Maj" <k...@i...plNIESPAMUJ> napisał w
wiadomości news:aged41$f50$1@absinth.dialog.net.pl...

> Od ponad miesiąca noszę soczewki kontaktowe z których jestem bardzo
> zadowolona. martwi m,nie jednak pewna sprawa. Zarówno moja zaufana
okulistka
> jak i kilkoro znajomych uważa że soczewki kontaktowe to wyjątkowo zły
> pomysł. Podobno w trakcie noszeni wada bardzo się pogarsza gdyż oko wcale
> nie pracuje i dlatego ostrość wzroku jest coraz słabsza.

Do pewnego stopnia maja racje. Soczewka faktycznie bardzo rozleniwia oczy.
Ale dlatego tez po pierwsze soczewki nie powinny byc dobrane do wielkosci
wady, tylko zawsze jakies 20-25% nizej, zeby oko zmuszac do "doostrzania"
obrazu, po drugie warto je zdejmowac nie przed pojsciem spac, ale wczesniej
i choc wieczorem troche sie pomeczyc bez nich, zwlaszcza jesli wade ma sie
niewielka.

J.