PŁYTA GRZEWCZA - gazowa czy elektryczna?

1. Data: 2003-01-26 17:09:10

Temat: PŁYTA GRZEWCZA - gazowa czy elektryczna?
Od: "puma" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak myślicie - jaka płyta grzewcza jest lepsza - elektryczna - czy gazowa?
Chodzi mi o przyjemność użytkowania, eksploatację, utrzymanie czytości ?
Jeśli ktoś z Was miał podobne dylematy przy zakupie kuchenki - bardzo proszę
o opinię - jakiego dokonaliście wyboru i na podstawie jakich kryteriów.
Dzięki za pomoc.

Beata

1. Data: 2003-01-26 18:29:55

Temat: Re: PŁYTA GRZEWCZA - gazowa czy elektryczna?
Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puma" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
proszę
> o opinię - jakiego dokonaliście wyboru i na podstawie jakich kryteriów.

Chyba chcesz burze wywolac na grupie.
Ten temat wywoluje wieksze emocje niz dyskusja nad wyzszoscia swiat Bozego
Narodzenia nad Wielkanoca :-)

Pozdrawiam,
Karol
(obecnie ceramiczna)

1. Data: 2003-01-27 08:13:53

Od: "Przemek" <l...@k...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiedz jest tylko jedna:
ELEKTRYCZNA
1. latwe utrzymanie czystosci i higieny w kuchni
2. oszczednosc - przy zastosowaniu odpowiednich naczyn wystarczy min.
podgrzewanie plyty
3. dlugo trzyma cieplo - swiezo zrobiona zupka jest ciepla jeszcze przez 1-2
godzinki
4. nie musisz uzywac zapalek ;-)
5. nie wydziela wilogci co gazowa
6. nie wybucha ;)
7. ladnie wyglada
8. w kuchenkach elektrycznych masz na 100% wiecej ulepszen elektronicznych
ktore ulatwiaja ci zycie ;)
9. nie ma smiesznych kratek bez ktorych nic nie ugotujesz ;)
i wiele wiele wiele innych.
Jesli chodzi o prad to:
-domek jednorodzinny
-wszystko na prad, ogrzewanie olejowe
-4 osoby
"miesiecznie" place teraz zima przy dlugich wieczorach 100zl latem ok. 70zl
;)

Przemek

1. Data: 2003-01-27 14:03:10

Od: "Magda" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "miesiecznie" place teraz zima przy dlugich wieczorach 100zl latem ok. 70zl
> ;)>
>
> Przemek
Przemku czy możesz napisać czy często korzystacie z piekarnika? Podobno
piekarnik ciągnie zajwięcej prądu. Ja też już niedługo będę użytkować
kuchenkę elektryczną i zastanawiam się jakie będa moje rachunki za prąd.
Piekę ciasto praktycznie co sobotę i lubię robić różne zapiekanki w
piekarniku.
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2003-01-27 16:52:01

Od: "Przemek" <l...@k...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przemku czy możesz napisać czy często korzystacie z piekarnika? Podobno
> piekarnik ciągnie zajwięcej prądu.

Ze wzgledu na male dzieci moja zona rzadko piecze ciasto, zazwyczaj 1 raz w
miesiacu ;(
Ale piekarnik jest uzywany np. do pieczenia kielbasek, kurczaka srednio 2x w
tygodniu

--
Przemek

1. Data: 2003-01-27 21:13:21

Od: "Janoush" <janusz_a223a @ poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chodzi mi o przyjemność użytkowania, eksploatację, utrzymanie czytości ?
> Jeśli ktoś z Was miał podobne dylematy przy zakupie kuchenki - bardzo

Proponuję kompromis: www.amica.com.pl płyta "Prometeusz"

Pozdrawiam
Janusz

1. Data: 2003-01-28 09:14:38

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kuchenkę elektryczną i zastanawiam się jakie będa moje rachunki za prąd.
> Piekę ciasto praktycznie co sobotę i lubię robić różne zapiekanki w

Magdo, ale plyta to jedna rzecz a piekarnik to druga. W wiekszosci
sprzedawanych kuchni, piekarnik jest elektryczny. Uwierz mi, ze zadna
ze znajomych mi gospodyn domowych po przejsciu z piekarnika gazowego
na elektryczny nie zechciala wrocic do gazowego.

Latwa regulacja temperatury i jej rownomierny rozklad (termoobieg)
to jest to, czego nie osiagniesz w gazowym.

A co do zuzycia pradu..... no coz, wkleje tekst, ktory kiedys napisalem
na stronach muratora, wiec przepraszam, zr sie troche powtorze:

Pytales o koszty uzytkowania. Odpowiedz nie jest prosta, moze wyjsc,
ze zaoszczedzisz na elektrycznej. Pare szczegolow.
To, ze masz plyte gazowa, nie znaczy, ze masz piekarnik gazowy.
Znakomita wiekszosc kuchni ma plyty gazowe a piekarniki elektryczne.
Tak wiec w takim przypadku gaz wykorzystujesz tylko do palnikow.
Policzylem (stalem przed takim dylematem jak Ty) koszty gotowania
dla obu kuchenek (uwzgledniajac energetycznosc gazu, sprawnosc kuchni itd)
wyszlo mi ze gotowanie na kuchni gazowej jest dwa razy tansze (oczywiscie to
jast szacunkowo). Ale to sa tylko koszty netto. A teraz brutto na
przykladzie mieszkania mojego brata : oplaty miesieczne za gaz ok 8 zl, z
czego za zuzycie 1,5 reszta to stale oplaty przesylowo - abonamentowe. Czyli
gdyby moj brat mial kuchnie elektryczna zaoszczedzilby miesiecznie 5
zlotych. No bo 1,5 * 2 (2 razy drozsza) to 3 zlote a nie placilby 6,5 zl
stalych oplat (bo rozwiazalby umowe z gazownia).

ALbo inaczej 6 zlotych stalych oplat to okolo 18 kWh, czyli (przyblizajac) 8
godzin ostrego gotowania na elektrycznym palniku.

1. Data: 2003-01-28 17:30:32

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ze wzgledu na male dzieci moja zona rzadko piecze ciasto, zazwyczaj 1 raz
> miesiacu ;(
> Przemek

*** chyba coś ci się pomyliło, chyba ze względu na dzieci żona często piecze
ciasto ?
Mietek

1. Data: 2003-01-31 14:32:35

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> ALbo inaczej 6 zlotych stalych oplat to okolo 18 kWh, czyli (przyblizajac) 8
> godzin ostrego gotowania na elektrycznym palniku.

Swięte słowa jestem w praktyce dobrym tego przykładem .... opłaty stałe w gazie
są straszne ( w stosunku do żyżywanego gazu). Do tego ta szpetna rura i
przeglądy instalacji gazowej. Nigdy więcej w mieszkaniu gazu ... dom trochę
inaczej jeśli jest woda podgrzewana gazem lub CO gazowe

Tomasz

wlasnosciowe czy spoldzielcze
MEBLE KUCHENNE - na zamówienie ?
_Filtry do wody - ODWRÓCONA OSMOZA - Rabat 50% + prezent -PROMOCJA - Dożywotnia Gwarancja - USA - Atest PZH
Płytki z nierówną krawędzią
szukam....