Re: milosnik natury ma male pytanka

11. Data: 2002-02-24 15:13:30

Temat: Re: PODZIEKOWANIE Krzysztofowi
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> wrote in message news:a5al1j$ocv$1@news.tpi.pl...

> Mowisz Krzysiu o grzechu przeciw estetyce.
> I to jest moim zdaniem temat na dluzsze dyskusje.....
> by do takiej wtracic swoje 2 grosze - z punktu widzenia obiektywnej
> stetyki - wiejskie ogrodki z malwami NIE SA szczytem owego obiektywnego
> piekna.

Obiektywna estetyka po prostu nie istnieje.

> Ja z kolei czytuje czasopisma ogrodnicze - i nie ukrywam - ta nowa
> estetyka - tuji, wymuskanych oczek i strzyzonych co tydxzien trawnikow kloci
> mi sie czesto z OTOCZENIEM.

Dla mnie to nie jest estetyka, tylko obrzydliwa nuda. Ale dla innych
to jest wlasnie to, a to, co ja robie, to obrzydliwy balagan.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2002-02-24 15:14:01

Temat: Re: milosnik natury ma male pytanka
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> schrieb im Newsbeitrag

> :)))))))
> co z tego
> ze owoce wielkie jak ani jadalne
> ani dereniowki nich zrobic
> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Owszem da sie i wyjdzie wiecej niz innym. Jak myslisz, dlaczego kupilem
wlasnie ta odmiane, zeby konfitury smazyc? Ja 3/4 moich owocow na trunki
przerabiam.

Irek

13. Data: 2002-02-24 15:36:02

Od: Michał Wasiak <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Feb 2002 12:59:46 +0100, "Wojciech P" <d...@p...com.pl>
wrote:

> [...]
>by do takiej wtracic swoje 2 grosze - z punktu widzenia obiektywnej
>stetyki - wiejskie ogrodki z malwami NIE SA szczytem owego obiektywnego

Obiektywnej nie ma, ale co Ci się w malwach nie podoba?

>Ja z kolei czytuje czasopisma ogrodnicze - i nie ukrywam - ta nowa
>estetyka - tuji, wymuskanych oczek i strzyzonych co tydxzien trawnikow kloci
>mi sie czesto z OTOCZENIEM.

W moich rejonach wygląda to trochę inaczej: trawnik (jak pole golfowe
-- wielki i równy), lampy i świerki.

>Powiedz, czy przypadkiem GRZECH, o ktorym piszesz - grzech stosowania
>wszystkiego, co nam sie podoba TEZ nie jest piekny???

Ale może zacząć przeszkadzać. Szczególnie kiedy kłujące krzaki
rozrosną się ponad pojęcie. Masz sąsiadów bezpośrednio za granicą
działki?

--
Michał Wasiak

14. Data: 2002-02-24 17:58:56

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Wasiak" <m...@c...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
> On Sun, 24 Feb 2002 12:59:46 +0100, "Wojciech P" <d...@p...com.pl>
> wrote:

co Ci się w malwach nie podoba?

wlasnie malwy mi sie podobaja, ale moga nieodpowiadac np. nowoczesnej
estetyce ogrodowej - i o tym pisalem.

> [...]
> działki?
>
> -- Nie nie mam zadnych sasiadow, tylko po jednej stronie pola zboza albo
kukurydzy, a po drugiej nieuzytek a po trzeciej sad. wiec nikomu nie
przeszkadzam.
A propos przeszkadzam.
Na tych wsiach to ludziom przeszkadzaja zuuupelnie inne rzeczy, ale to
zupelnie inna historia

Wojtek

15. Data: 2002-02-24 18:24:42

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> wrote in message news:a5ba06$i7v$1@news.tpi.pl...

> wlasnie malwy mi sie podobaja, ale moga nieodpowiadac np. nowoczesnej
> estetyce ogrodowej - i o tym pisalem.

Moze bezpieczniej jest pisac nie o estetyce, ale o modzie.
Wtedy powiemy po prostu: malwy sa niemodne. Ale poniewaz
ja mam mode w miejscu, o ktorym nie bede pisal (gdybym sie
tak wypowiedzial o estetyce, wyszedlbym na idiote), malwy
lubie. Zeby uniknac nieporozumien - mysle o Alcea rosea,
wystepujacej tez pod nazwa "prawoslaz":
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/malwa1.jp

Pozdrowienia,
Michal

16. Data: 2002-02-24 19:22:24

Temat: Re: PODZIEKOWANIE
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech P" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> 1. zaden z nas u poczatku drogi ogrodniczej nie uniknie bledu - chce miec
> wszystko, wszystkiego poprobowac.

Tak, to typowe, wiem po sobie :-), a ja jestem raczej typowy.

>Chyba, ze jest niezwykle uporzadkowanym
> czlowiekiem, ktory potrafi swoje zycie planowac.

To nie jest typowe :-).

> z punktu widzenia obiektywnej
> stetyki - wiejskie ogrodki z malwami NIE SA szczytem owego obiektywnego
> piekna.

Jednak, można przyjąć, że ogródki o których piszesz mają swoją estetykę.
Jest to estetyka wiejskiego ogródka.

> Ja z kolei czytuje czasopisma ogrodnicze - i nie ukrywam - ta nowa
> estetyka - tuji, wymuskanych oczek i strzyzonych co tydxzien trawnikow
kloci
> mi sie czesto z OTOCZENIEM.

To chyba poprawne odczucie. Ogród powinien kłócić się z otoczeniem. Po
pierwsze: ogród musi się różnić od zaogrodzia czyli terenu nie objętego
działalnością ogrodnika, a po wtóre: "Trzeba uświadomić sobie, że ogrody i
ogródki są przede wszystkim dla ludzi, a nie dla roślin." John Brookes

> Powiedz, jesli estetyka, ktorej szukam jest po prostu zielono, dziko
nieco,
> to czy swobodny, nieprzemyslany nawet dobor roslin kierujacy sie zasada -
> rosnie niemal samo w lasach i okolicach - jest grzechem?

...ale, ale, (żywiołowo, jak u Jagody) w lasach posadziła to natura. W
ogrodzie sadzi człowiek, który czymś się kieruje. Nawet, gdy z pozoru nie
kieruje się niczym to jednak jest to wybór taki a nie inny.
Po co naśladować naturę? To nawet, w jakimś sensie, jest naruszaniem praw
autorskich.
Sadźmy ogrody jak nam się podoba, ale gdybyśmy jeszcze robili to świadomie,
celowo, mając jakieś wytłumaczenie...

> Powiedz, czy przypadkiem GRZECH, o ktorym piszesz - grzech stosowania
> wszystkiego, co nam sie podoba TEZ nie jest piekny???

Grzechy, z reguły są piękne :-).
Ja lubię grzeszyć sadząc wszystko, a także na różne inne sposoby :-).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

17. Data: 2002-02-24 21:58:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Owszem da sie i wyjdzie wiecej niz innym. Jak myslisz, dlaczego kupilem
> wlasnie ta odmiane, zeby konfitury smazyc? Ja 3/4 moich owocow na trunki
> przerabiam.
>
> Irek

no to bardzo przepraszam
krociutko podgladam te liste
i nie znam jeszcze dobrze obyczajow stalych bywalcow tej grupy
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps.ja jestem na etapie planowania i oraganizowania ogrodu
z jakich owocow najbardziej sobie chwalisz trunki
?

18. Data: 2002-02-24 22:15:32

Od: Michał Wasiak <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Feb 2002 18:58:56 +0100, "Wojciech P" <d...@p...com.pl>
wrote:

>kukurydzy, a po drugiej nieuzytek a po trzeciej sad. wiec nikomu nie
>przeszkadzam.

To nie takie oczywiste. Słyszałem o rolniku, któremu przeszkadały
sąsiedzkie dzikie róże, bo rysowały mu traktor. Nie boisz się, że na
przykład głogi wyrosną i zacienią sad? Nie mówiąc już o tym, że Twoje
roślinki mogą podpaść jako siedlisko ptaszysk zjadających czerśnie i
wiśnie.
Pamiętaj, że sad pewnie będzie opryskiwany.

Oczywiście popieram zamiłowanie do takich roślin. Posiej jeszcze
słoneczniki i posadź czarny bez na paszę dla ptaków :)

>A propos przeszkadzam.
>Na tych wsiach to ludziom przeszkadzaja zuuupelnie inne rzeczy, ale to
>zupelnie inna historia

Mam nadzieję, że nie mylisz się.
Obyś nigdy nie nadepnął im na odcisk.

--
Michał Wasiak

19. Data: 2002-02-25 08:57:13

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> no to bardzo przepraszam
> krociutko podgladam te liste
> i nie znam jeszcze dobrze obyczajow stalych bywalcow tej grupy
> :)
Alez ja dopiero niemowle ogrodowe jestem. Nawet nie raczkuje na tej grupie.
Nadal karmia mnie z butelki wiedza ogrodowa.

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe
>
> ps.ja jestem na etapie planowania i oraganizowania ogrodu
> z jakich owocow najbardziej sobie chwalisz trunki
> ?
Zapomnianych, rzadkich, niedocenionych, lekcewazonych, takich do ktorych
inni zniechecaja. Ot calkiem niedawno bylo o niektorych wyzej. Wisniowke
mozesz sobie kupic ale dereniowki w sklepach nie uswiadczysz. A nalewke z
tarniny widziales w sklepie? W Niemczech, szczegolnie w rejonach
graniczacych z Francja i Szwajcaria - owszem. Ale ceny takie, ze samemu ma
sie ochote cos robic.

Irek

usychający świerk Conica
raz jeszcze o wiejskich lakach