PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy

11. Data: 2006-03-25 06:12:25

Temat: Re: PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy
Od: Mirosław Aleksander Moczyróg <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Wolek wrote:

> Nieco lepiej spisuja sie podzielniki elektroniczne ale tu jest problem - w
> starych blokach gdzie jest oddzielny pion ogrzewajacy kuchnie, inny
> ogrzewajacy pokoje itd trzeba byloby podzielnik elektroniczny montowac na
> kazdym grzejniku - przy cenie podzielnika ok 800 zl + montaz robi sie z tego
> spora kwota.

IMHO mylisz podzielnik elektroniczny z prawdziwym miernikiem energii
cieplnej. Podzielniki instauje sie na grzejnikach, cieplomierze na
rurach. Te pierwsze nie sa urzadzeniem pomiarowym, i sluza jedynie do
szacowania udzialu w kosztach ogrzewania calego budynku, w oparciu o
punktowe pomiary tempertury i czarna magie wspolczynnikow, przez ktore
przemnaza sie odczyty. Cieplomierz mierzy ilosc odebranej przez
mieszkanie energii cieplnej, czyli to za co sie faktycznie palaci.
Podejrzewam, ze w skrajnych przypadkach moze nie byc zwiazku pomiedzy
kosztami obliczonymi w oparciu o podzielniki (elektroniczne, czy
cieczowe), a faktycznym zuzyciemb ciepla.

pozdrawiam,

mirek

12. Data: 2006-03-25 10:00:09

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Mar 2006 16:49:50 +0100, m.k napisał(a):

> Każdy przyżąd pomiarowy, powinien mieć na tabliczce znamionowej dokładność
> pomiaru.

podzielnik nie jest przyrządem pomiarowym i nie podlega legalizacji.
Istotne jest tylko żebyw jednym budynku były podzielniki dające jednakowe
wskazania - bo jak nazwa wskazuje podzielnik służy do podziału kosztów, a
nie mierzy w żadnych jednostkach - np. spółdzielnia wie ile dostarcza
ciepla na budynek (węzeł) i wskazania podzielników pozwalają podzielić tą
kwotę na konkretne mieszkania.

Danny
http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

13. Data: 2006-03-25 17:36:31

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Znam zasade dzialania, moze mi sie tak wydaje, ale przez dwa
> lata mialem srednie zuzycie ciepla, i
> nawet mi kase zwracali, a za rok 2005 mam zuzycie troszeczke
> wieksze o jakies 3-4 jednostki i to ja
> musze kase oddac i to dosc duzo.

no ale akurat ostatnia zima byla duzo zimniejsza niz poprzednie,
wiec i logiczne jest, ze wiecej ciepla zuzyto do ogrzania
pomieszczeni, prawda?

Sierp

14. Data: 2006-03-25 17:36:55

Od: "d...@g...com" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Podzielniki cieczowe faktycznie naliczaja podczas cieplejszych dni i
to nawet latem ( u wszystkich ). Podzielnik elektroniczny mierzy
temperature otoczenia i temperature otoczenia i po przekroczeniu
pewnej granicy ( gdy temperatura grzejnika jest wyzsza od temperatury
otoczenia ) zaczyna sobie naliczac jednostki.
Jak juz ktos wczesniej wspomnial wzne jest aby w bloku byly takie
same urzadzenia, zeby okolo 95% mieszkan bylo opomiarowanych i
conajmniej 90% lokali odczytywanych co roku, zeby podzial kosztów
byl najblizszy prawdzie.

Wspólczynniki korygujace, o których ktos wczesniej wspominal nie
sa do konca fikcja i magia. Wspólczynniki zazwyczaj wylicza
niezalezny audytor energetyczny( chociaz nie kazda Spóldzielnia
czy Wspólnota wybiera ten sposób ) na podstawie planów budynków,
wiedzy o przenikalnosci ciepla przez sciany i strat ciepla jakie
panuja w budynku, w którym sa instalowane podzielniki. Nie kazdy
lokal w kubaturze budynku jest tak samo narazony na straty ciepla.
Wiadomo, ze lokale w srodku budynku sa znacznie cieplejsze od lokali
brzegowych czy naroznych.

W przypadku instalowania cieplomierzy równiez od niedawna stosuje
sie wspólczynnki, wiec sposób rozliczania ciepla z podzielników
czy z cieplomierzy wychodzi prawie taki sam.

15. Data: 2006-03-25 17:37:09

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirosław Aleksander Moczyróg" <m...@g...pl> napisał w
wiadomości news:e02n0f$kfl$1@inews.gazeta.pl...

> IMHO mylisz podzielnik elektroniczny z prawdziwym miernikiem energii
> cieplnej. Podzielniki instauje sie na grzejnikach, cieplomierze na rurach.
> Te pierwsze nie sa urzadzeniem pomiarowym, i sluza jedynie do

Jakby nie bylo w praktyce zawsze mamy do czynienia z podzielnikiem. MPEC
wystawia rachunek za dostarczone cieplo do bloku (lub gazownia za gaz do
kotlowni) i trzeba to rozbic na mieszkania. Oczywiscie mozna sie upierac
przy tym ze miernik pokazuje zuzycie w kWh ale tak naprawde to sie zsumuje
z innymi miernikami, wyliczy ile jeden kWh kosztuje i obciazy wlasciciela
lokalu proporcjonalnie do zuzycia

MaW

16. Data: 2006-03-26 09:44:28

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 25 Mar 2006, Mariusz Wolek wrote:

> Jakby nie bylo w praktyce zawsze mamy do czynienia z podzielnikiem.

Ja na przykład mam licznik.

Pozdrawiam,

Alojzy

17. Data: 2006-03-26 09:46:20

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 25 Mar 2006, d...@g...com wrote:

> [...]
> lokal w kubaturze budynku jest tak samo narazony na straty ciepla.
> Wiadomo, ze lokale w srodku budynku sa znacznie cieplejsze od lokali

No i fajnie. Widziały gały co brały.

> W przypadku instalowania cieplomierzy równiez od niedawna stosuje
> sie wspólczynnki,

Zgroza.

> wiec sposób rozliczania ciepla z podzielników
> czy z cieplomierzy wychodzi prawie taki sam.

Z dokładnością do wielkiej niedoskonałości podzielników.

Pozdrawiam,

Alojzy

18. Data: 2006-03-26 11:08:37

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> writes:

> Ja na przykład mam licznik.

A ja mam 7 grzejników na 6 pionach i opłaty wg metrażu. Nawet sobie
nie próbuje wyobrazić, ile by kosztowała instalacja jakichś liczników
do tego.

Albo jak zainstalować licznik na grzejniku, który składa się z samego
pionu.

MJ

19. Data: 2006-03-26 20:37:47

Od: "mister" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz napisał(a):

> [...]
> tych ulozonych na polnoc
> co do dokladnosci elektronicznych to nie wiem - ale pewnie taka sama zasada
> jak tych z ciecza
> jezeli zauwazyles duza roznice to moze:
> a. - byla dluzsza zima i do budynku dostarczono wiecej ciepla
> b. - ktos oszukuje u Ciebie w bloku
> najbardziej dokladna metoda bylyby wodomierze na grzejniki - ile cieplej
> wody wplynie za tyle placisz - tylko musialyby byc to wodomierze odporne na
> magnesy ;)
>jeszcze musiałyby mierzyć temperature ma wejściu i powrocie,ponieważ jest różnica
,czy zainstalowanych jest 5,czy np 10 żeberek ,tak więc nie jest to takie proste
.Osobiście mam zainstalowane podzielniki i nie jest to dobre rozwiązanie,mimo że
położenie mieszkania jest uwzględnione przez współczynniki korekcyjne ,ale to temat
do dłuższej dyskusji ,gdyż jest jeszcze kilka innych czynników wpływających na
zużycie ciepła ,a nie uwzględnionych .Faktem jest natomiast że płacę za ogrzanie 70
m.kw.w bloku tyle co mój Ojciec za ogrzanie ok 250 m.kw.w swim domu(ekogroszek) ,co
wydaje mi się b.dziwne skoro podobno duża ciepłownia produkuje ciepło taniej ,niż
pojedyńczy piec,ale widocznie cała otoczka kosztów ciepłowni wszystko potrafi
skutecznie zniwelować (no musi jeszcze dobrze na nas zarobić)

20. Data: 2006-03-27 05:31:18

Od: "Łukasz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

zgoda - ale policzyles ze blok nie sklada sie tylko z Twojego mieszkania ale
z korytarzy, piwnic itp - za ktore lokatorzy tez placa - no chyba ze nie
macie w tych miejscach kaloryferów
Ponadto Twoj Ojcie ma kotłownie w piwnicy a Ty? Nie sądzę żeby było to u Was
w piwnicy tak więc straty ciepła w drodze dochodza;)
pozdrawiam
Łukasz

Zapach mieszkania
Bioabsorber - Venta - zamiennik
[allegro]Odstraszacz szkodników i insektów
Problem ze zmywarką
jaki klej do tapet polecacie?