PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy

1. Data: 2006-03-24 15:23:08

Temat: PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy
Od: "Krzysztof" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy.

Znam zasade dzialania, moze mi sie tak wydaje, ale przez dwa lata mialem srednie
zuzycie ciepla, i
nawet mi kase zwracali, a za rok 2005 mam zuzycie troszeczke wieksze o jakies 3-4
jednostki i to ja
musze kase oddac i to dosc duzo.

Czy te podzielniki ciepla to fikcja, oszustwo czy tak ma byc. Wiem, ze one tez w
lecie paruja.
Chce sie ze spoldzielna pospierac o odczyty ale musze byc do tego przygotowany (nie
jakies tam, ze
mnie sie wydaje, ale musze miec jakies dowody, ze te odczyty sa nie prawdziwe).

Krzysztof

ps. Prosze o pomoc osobe ktora sie na tym zna i mnie to wytlumaczy, moze zobaczy dla
porownania
odczyty z wielu lat. Jestem z Warszawy.

2. Data: 2006-03-24 15:32:45

Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy te podzielniki ciepla to fikcja,

Niestety nie

> oszustwo

Jak najbardziej

> czy tak ma byc.

Dla niektórych - tak.

--
SQLwysyn
of you" - Larry Flynt

3. Data: 2006-03-24 15:49:50

Od: "m.k" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Każdy przyżąd pomiarowy, powinien mieć na tabliczce znamionowej dokładność
pomiaru. Nigdy nie widziałem takich podzielników, ale może mają. Wtedy-
proste: udowadniasz, że pobrałeś mniej energji, mniej o tę dokładność.
To tylko moje przemyślenia, i mogę się mylić.
Marek.

4. Data: 2006-03-24 16:11:36

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
prawdziwe).

> Krzysztof
>
> ps. Prosze o pomoc osobe ktora sie na tym zna i mnie to wytlumaczy, moze

Dowcip polega na tym ze NIE wolno dac sobie wcisnac podzielnika z parujaca
cieczą...płaci sie wtedy za kazdy cieplejszy dzień...jedynie w miarze
rzetelne odczyty zapewniaja podzielniki elektorniczne

Pozdrawiam

Marek

5. Data: 2006-03-24 18:04:01

Od: "Łukasz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dowcip polega na tym ze NIE wolno dac sobie wcisnac podzielnika z parujaca
> cieczą...płaci sie wtedy za kazdy cieplejszy dzień...jedynie w miarze
> rzetelne odczyty zapewniaja podzielniki elektorniczne

co Ty gadasz - jak możesz płacić za każdy cieplejszy dzień??
to jest jak sama nazwa wskazuje podzielnik - czyli nie miernik - i na
podstawie temperatury panującej w pomieszczeniu paruje. i potem z calego
bloku są zbierane odczyty - i cale cieplo dostarczone do budynku dzieli sie
przez odczyty z wszystkim podzielnikow i wylicza ilosc dostarczoneo ciepla.
tak więc jest to podzielnik
co do dania wcisniecia sobie podzielnika - nie ma możliwości tego
odmówienia - bo jezeli obowiązują w całej spółdzielni akurat w Twoim
mieszkaniu nie zainstaluja elektronicznego.
a co do poprawnosci tego mierzenia mam duuuze zastrzezenia - bo na przyklad
w lato niektore mieszkania moga miec ulozenie na polnoc a niektore na
poludnie - i w tych ulozonych na poludnie temperatura moze byc wyzsza niz
tych ulozonych na polnoc
co do dokladnosci elektronicznych to nie wiem - ale pewnie taka sama zasada
jak tych z ciecza
jezeli zauwazyles duza roznice to moze:
a. - byla dluzsza zima i do budynku dostarczono wiecej ciepla
b. - ktos oszukuje u Ciebie w bloku
najbardziej dokladna metoda bylyby wodomierze na grzejniki - ile cieplej
wody wplynie za tyle placisz - tylko musialyby byc to wodomierze odporne na
magnesy ;)
ale wywod
pozdrawiam
Łukasz

6. Data: 2006-03-24 18:10:42

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przygotowany (nie jakies tam, ze
> mnie sie wydaje, ale musze miec jakies dowody, ze te odczyty sa nie

Teoretycznie powinny dzialac, w temperaturze pokojowej parowanie jest
nieznaczne i jest na to przewidziany naddatek. Teoretycznie bo praktyka
pokazuje cos innego - istotne są drobne szczegóły jak np siła z jaką
dokrecono podzielnik - trzeba by uzyc klucza dynamometrycznego ale "to
drogie jest"

Zauwaz jednakze ze zima w tym roku byla a wlasciwie jest dosc ciezka -
ciezsza niz rok temu to i ciepla wiecej zuzyles. Tak wiec nie jestes jedynym
ktory wiecej placi

Nieco lepiej spisuja sie podzielniki elektroniczne ale tu jest problem - w
starych blokach gdzie jest oddzielny pion ogrzewajacy kuchnie, inny
ogrzewajacy pokoje itd trzeba byloby podzielnik elektroniczny montowac na
kazdym grzejniku - przy cenie podzielnika ok 800 zl + montaz robi sie z tego
spora kwota.
Jest jeszcze jedna sprawa ktorej poki co zaden system pomiaru ciepla nie
obejmuje - cieplo przenikania - wystarczy ze sasiedzi z gory zakreca
grzejniki - u nich nieco temperatura spadnie ale nawet podczas mrozow nie
bedzie ujemna. Dlaczego? beda dogrzewani przez tych z dolu( chyba
najbardziej), tych co nad nimi i tych przez sciane. Im podzielniki nic nie
wykazą, a u sasiadow wskazania beda wieksze :-(

MaW

7. Data: 2006-03-24 18:42:21

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Mar 2006 17:11:36 +0100 I had a dream that Marek W.
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> wrote:
>Dowcip polega na tym ze NIE wolno dac sobie wcisnac podzielnika z parujaca
>cieczą...płaci sie wtedy za kazdy cieplejszy dzień...jedynie w miarze
>rzetelne odczyty zapewniaja podzielniki elektorniczne

Cały dowcip polega na tym, że nie masz zielonego pojęcia, o czym piszesz.
Ze słupkiem parującej cieczy jest PODZIELNIK, a nie MIERNIK.
Jak jest cieplejszy dzień, to jest cieplej w całym bloku.

--
Grzegorz Janoszka

8. Data: 2006-03-24 19:31:12

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> co Ty gadasz - jak możesz płacić za każdy cieplejszy dzień??

ano w bardzo prosty sposób...w lecie jak jest na dworze 30C i w domu jest
tez 30C..to to zmyslne urzadzenie działa i pokazuje zuzycie ciepła...a za
ciepło sie płaci....

M.

9. Data: 2006-03-24 19:49:40

Od: "Pablo" <p...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:e01hgv$s7m$1@news.lublin.pl...

> [...]
> tez 30C..to to zmyslne urzadzenie działa i pokazuje zuzycie ciepła...a za

Ale w każdym mieszkaniu w tym momencie jest ok 30C, blok w sumie pobiera
mniej ciepła, proporcje są zachowane

10. Data: 2006-03-24 19:54:08

Od: "Łukasz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale w każdym mieszkaniu w tym momencie jest ok 30C, blok w sumie pobiera
> mniej ciepła, proporcje są zachowane

no o to chodzi - to są podzielniki a nie liczniki!!!!!!
pozdrawiam
Łukasz

Zapach mieszkania
Bioabsorber - Venta - zamiennik
[allegro]Odstraszacz szkodników i insektów
Problem ze zmywarką
jaki klej do tapet polecacie?