Strona główna Grupy pl.rec.dom PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy Re: PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy

Re: PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy

From: "Łukasz" <l...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy
Date: Fri, 24 Mar 2006 19:04:01 +0100

> Dowcip polega na tym ze NIE wolno dac sobie wcisnac podzielnika z parujaca
> cieczą...płaci sie wtedy za kazdy cieplejszy dzień...jedynie w miarze
> rzetelne odczyty zapewniaja podzielniki elektorniczne

co Ty gadasz - jak możesz płacić za każdy cieplejszy dzień??
to jest jak sama nazwa wskazuje podzielnik - czyli nie miernik - i na
podstawie temperatury panującej w pomieszczeniu paruje. i potem z calego
bloku są zbierane odczyty - i cale cieplo dostarczone do budynku dzieli sie
przez odczyty z wszystkim podzielnikow i wylicza ilosc dostarczoneo ciepla.
tak więc jest to podzielnik
co do dania wcisniecia sobie podzielnika - nie ma możliwości tego
odmówienia - bo jezeli obowiązują w całej spółdzielni akurat w Twoim
mieszkaniu nie zainstaluja elektronicznego.
a co do poprawnosci tego mierzenia mam duuuze zastrzezenia - bo na przyklad
w lato niektore mieszkania moga miec ulozenie na polnoc a niektore na
poludnie - i w tych ulozonych na poludnie temperatura moze byc wyzsza niz
tych ulozonych na polnoc
co do dokladnosci elektronicznych to nie wiem - ale pewnie taka sama zasada
jak tych z ciecza
jezeli zauwazyles duza roznice to moze:
a. - byla dluzsza zima i do budynku dostarczono wiecej ciepla
b. - ktos oszukuje u Ciebie w bloku
najbardziej dokladna metoda bylyby wodomierze na grzejniki - ile cieplej
wody wplynie za tyle placisz - tylko musialyby byc to wodomierze odporne na
magnesy ;)
ale wywod
pozdrawiam
Łukasz