Strona główna Grupy pl.rec.dom PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy Re: PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy

Re: PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy

From: "mister" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy
Date: 26 Mar 2006 12:37:47 -0800

Łukasz napisał(a):

> [...]
> tych ulozonych na polnoc
> co do dokladnosci elektronicznych to nie wiem - ale pewnie taka sama zasada
> jak tych z ciecza
> jezeli zauwazyles duza roznice to moze:
> a. - byla dluzsza zima i do budynku dostarczono wiecej ciepla
> b. - ktos oszukuje u Ciebie w bloku
> najbardziej dokladna metoda bylyby wodomierze na grzejniki - ile cieplej
> wody wplynie za tyle placisz - tylko musialyby byc to wodomierze odporne na
> magnesy ;)
>jeszcze musiałyby mierzyć temperature ma wejściu i powrocie,ponieważ jest różnica
,czy zainstalowanych jest 5,czy np 10 żeberek ,tak więc nie jest to takie proste
.Osobiście mam zainstalowane podzielniki i nie jest to dobre rozwiązanie,mimo że
położenie mieszkania jest uwzględnione przez współczynniki korekcyjne ,ale to temat
do dłuższej dyskusji ,gdyż jest jeszcze kilka innych czynników wpływających na
zużycie ciepła ,a nie uwzględnionych .Faktem jest natomiast że płacę za ogrzanie 70
m.kw.w bloku tyle co mój Ojciec za ogrzanie ok 250 m.kw.w swim domu(ekogroszek) ,co
wydaje mi się b.dziwne skoro podobno duża ciepłownia produkuje ciepło taniej ,niż
pojedyńczy piec,ale widocznie cała otoczka kosztów ciepłowni wszystko potrafi
skutecznie zniwelować (no musi jeszcze dobrze na nas zarobić)