Re: POLISH REFUSE

From: "cbnet" <c...@n...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: POLISH REFUSE
Date: Mon, 7 Feb 2011 09:47:36 +0100

news:iioa73$109$1@news.onet.pl...

> Aha, to ja tę wersję poproszę.

Przy okazji, czy zauważasz jakąś istotną różnicę znaczeniową:
"...ogromna większość Polaków popełnia sporadycznie
błędy ortograficzne w języku pisanym..."
oraz
"...ogromna większość Polaków popełnia sporadyczne
błędy ortograficzne w języku pisanym..."
oraz
"...ogromna większość Polaków popełnia błędy ortograficzne
w języku pisanym sporadycznie..."
?

> Hm, po pierwsze - czy jakakolwiek ewolucja (nie tylko języka) zakłada wyjście od
> formy doskonałej? Ciekawa teoria.

> A po drugie - tamtejszy świat jaki był w Twoim odbiorze? Bardziej, czy mniej
> złożony? Bardziej, czy też mniej prymitywny?

To nie ma nic do rzeczy.

Wg językoznawców wszystkie języki świata wyewoluowały od
jednego wspólnego prajęzyka, i zgadnij który z tych wszystkich
obecnie używanych języków świata jest w największym stopniu
podobny do tego azjatyckiego prajęzyka?

A zatem sposób i kierunek ewolucji języka polskiego jest odwrotny
niż wszystkich innych liczących się na świecie języków.

> A w którymś miejscu napisałam, że NIE JEST prostszy?

<<...
> Dla kontrastu: język angielski jest jednym z najprostszych
> języków na świecie [...]

Pod względem gramatycznym jest najprostszy ...>>

Skleroza?

> Załóżmy nawet, że tak jest - czy w takim razie uważasz, że używanie większych
> zasobów mózgu ma jakiś negatywny na mózg działanie?

Używanie znacznie większych zasobów mózgu niż to konieczne
dla samego tylko komunikowania się IMHO ma negatywny wpływ
na jego wykorzystywanie do innych celów, oraz odwrotnie.

Bardzo celnym, bardzo znanym i jaskrawym przykładem tutaj jest
postać globa.

> [...]
> języku, trudniej się otwierają na mówienie w języku obcym, ponieważ są świadome
> popełnianych błędów, a nie chcą ich popełniać. Na to nakładają się też cechy
> osobowości i zdolności - osoba ekstrawertyczna będzie szybciej poznawać język
> obcy w sposób naturalny poprzez kontakty oraz więcej będzie mówić, nawet jeżeli
> będzie mówić nie do końca poprawnie albo zupełnie niepoprawnie w stylu: "ja już
> mówić dobrze polski ale bez końcówka." I to będzie jak najbardziej
> komunikatywne.
> A i tak - jak zwykle i we wszystkim - najważniejsza jest motywacja.

Trudno się nie zgodzić, ale ma to niewiele wspólnego z tym o czym pisałem
wcześniej.
Nawiasem mówiąc ~podziwiam bezmyślność ludzi, którzy po 3-miesięcznym
intensywnym kursie językowym twierdzą, że znają już np nie 4-y, ale 5 języków.
No ale czyż takie podejście nie komponuje się doskonale z "polskim burdelem".

Pytanie retoryczne, offkorzzz.

--
CB