Re: POLISH REFUSE

Data: 2011-02-07 12:39:39
Temat: Re: POLISH REFUSE
Od: medea <x...@p...fm>

W dniu 2011-02-07 09:47, cbnet pisze:

> Przy okazji, czy zauważasz jakąś istotną różnicę znaczeniową:
> "...ogromna większość Polaków popełnia sporadycznie
> błędy ortograficzne w języku pisanym..."
> oraz
> "...ogromna większość Polaków popełnia sporadyczne
> błędy ortograficzne w języku pisanym..."

Różnica jest gramatyczna. Semantyczna właściwie żadna.

> oraz
> "...ogromna większość Polaków popełnia błędy ortograficzne
> w języku pisanym sporadycznie..."
> ?

Błędy ortograficzne można popełniać tylko w języku pisanym, więc ta
zmiana w ogóle nie wnosi niczego nowego poza "masłem maślanym".

Teraz już wiem, że chodziło ci po prostu o to, że prawie każdy Polak
popełnia w języku polskim błędy ortograficzne, tzn. właściwie nie ma
osoby, która byłaby od nich wolna.

> Wg językoznawców wszystkie języki świata wyewoluowały od
> jednego wspólnego prajęzyka

Nie wszystkie. Tak to uważa raczej Biblia, a nie językoznawcy.

> , i zgadnij który z tych wszystkich
> obecnie używanych języków świata jest w największym stopniu
> podobny do tego azjatyckiego prajęzyka?

Sanskryt, który podobno jest jeszcze przez niektórych używany. A jeśli
chodzi o taki naprawdę używany, to wywodzący się z sanskrytu język hindi.

> A zatem sposób i kierunek ewolucji języka polskiego jest odwrotny
> niż wszystkich innych liczących się na świecie języków.

Cały czas nie wiem, na czym polega ten kierunek.

> <<...
>
> Pod względem gramatycznym jest najprostszy ...>>
>
> Skleroza?

No tak, tu mnie masz - w tym wniosku nie brałam pod uwagę sztucznego
esperanto.

Wiesz, to trochę tak, jakbyś porównywał kobietę o naturalnej urodzie ze
zdjęciem obrobionym w photoshopie. ;)

Ewa