POMOCY!!Steny, staniny itp.

1. Data: 2002-06-10 18:55:14

Temat: POMOCY!!Steny, staniny itp.
Od: "Anna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Mam spory kłopot, ponieważ potrzebuję pomocy w nauce psychometrii. Może ktoś
z grupowiczów orientuje się co do sposobów przeliczania sten na staniny oraz
na teny itp. Przykładowe pytanie: który z wyników jest większy 7 sten czy 7
stanina? Przeliczyć 40 tenów na IQ albo temu podobne. Generalnie chodzi o
sposób przeliczania może jakiś wzorek? Albo jak zaprojektować badanie żeby
sprawdzić trafnośc diagnostyczną? Rozbieżną i zbieżną????
Może będę mogła w zamian coś innego komuś wyjaśnić?
Prosze o kontakt: a...@g...pl
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2002-06-10 19:14:09

Temat: Re: POMOCY!!Steny, staniny itp.
Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Za największego specjalistę od psychometrii na tej grupie uważa się
"Little Dorrit" (z...@c...pl) - proponuję zatem zwrócić się do
niej.:-)))
Choć zastrzegam, że np. na temat swoich rzekomych prawdopodobnie
specjalizacji ona nie potrafi przekonywająco kłamać.:-)))
Kołtun, faszysta, homofob i seksista.:-)))

1. Data: 2002-06-11 06:49:17

Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> writes:

> Za największego specjalistę od psychometrii na tej grupie uważa się
> "Little Dorrit" (z...@c...pl) - proponuję zatem zwrócić się do
> niej.:-)))

A w jaki sposob zrobiles ten ranking ?

> Choć zastrzegam, że np. na temat swoich rzekomych prawdopodobnie
> specjalizacji ona nie potrafi przekonywająco kłamać.:-)))

To znaczy jest specjalistka czy nie ?

--
Jarek

1. Data: 2002-06-12 13:52:25

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>A w jaki sposob zrobiles ten ranking ?
Napisałem "uważa się", co oznacza, że ona twierdzi, że nią jest - czytaj
dokładnie.:-)))

>To znaczy jest specjalistka czy nie ?
Twierdzi, że jest, ale nie potrafi przedstawić dowodów (ja akurat wiem,
kto nadaje tytuł specjalisty np. z psychologii klinicznej i jak to się
odbywa), które by to potwierdzały, ergo dla mnie jest to kłamstwo - ja
też mogę zacząć tytułować się Bóg wie kim.:-)
Kołtun, faszysta, homofob i seksista.:-)))

1. Data: 2002-06-16 07:58:31

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Drzewiecki"
<d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> napisał w wiadomości
> [...]
> Choć zastrzegam, że np. na temat swoich rzekomych prawdopodobnie
> specjalizacji ona nie potrafi przekonywająco kłamać.:-)))

A gdzie ja twierdziłam, że mam specjalizację z psychometrii? Pisałam o
specjalizacji z psychologii klinicznej i sądowej. Zajmuję się
diagnostyką psychologiczną, której mocny fundament od lat stanowi
psychometria. A gdy kończyłam studia - specjalizacje robiło się i w
trakcie studiów i podyplomowo.
Co do Anny, nie rozumiem o co jej chodzi, a Ona też pewnie nie, skoro
na priva nie zadała sobie trudu ,aby to wyjaśnić. Bo np. przecież w
stosowanych w Polsce testach inteligencji tenów, stanin czy stenów nie
przelicza się na ilorazy.
Dorrit

1. Data: 2002-06-16 13:14:35

Od: "Anna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na priva nie zadała sobie trudu ,aby to wyjaśnić. Bo np. przecież w
> stosowanych w Polsce testach inteligencji tenów, stanin czy stenów nie
> przelicza się na ilorazy.
> Dorrit

Witam!
Zadałam konkretne pytanie a to jednak świadczy o tym, że wiem czego chcę;-)
Co więcej potrafie już samodzielnie dokonywać tych przeliczeń. W każdym
razie dziękuję za dobre chęci;-)
Serdecznie pozdrawiam
Anna

1. Data: 2002-06-17 13:58:57

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Witam!
> Zadałam konkretne pytanie a to jednak świadczy o tym, że wiem czego
chcę;-)
> Co więcej potrafie już samodzielnie dokonywać tych przeliczeń.

Sen wariata. W jakimż to teście inteligencji dokonujesz tych
karkołomnych przeliczeń i po co?
Dorrit

1. Data: 2002-06-17 19:44:05

Od: "Anna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Little Dorrit" <z...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie

> chcę;-)
>

> Sen wariata. W jakimż to teście inteligencji dokonujesz tych

a czy ja powiedziałam, że w teście?? robią nam egzaminy ..takie spotkania
studentów psychologii o określonej godzinie pod koniec każdego semestru
;-))... dają nam karteczki z zadaniami ..przykady zadań napisałam ci na priv
... oczekiwałam pomocy w rozwiązaniu a nie kwestionowania poczytalności
mojego wykładowcy ..
Ania

1. Data: 2002-06-19 10:20:18

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na priv
> ... oczekiwałam pomocy w rozwiązaniu a nie kwestionowania

Ależ oczywiście. Pisałaś o testach inteligencji. A na priva żadnych
konkretnych zadań nie podałaś, tylko identyczny tekst jak na Grupę.
Chyba, że za przykład uznajesz; "przeliczyć 40 tenów na IQ. " Przecież
to statystyka, a nie psychometria. W dodatku psychologom całkowicie
zbędna w pracy diagnostycznej.
Dorrit

1. Data: 2002-06-21 15:28:24

Od: "Anna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na priv
> poczytalności
>

> Ależ oczywiście. Pisałaś o testach inteligencji.

W którym miejscu??
chyba pomyliłaś posty :)

> A na priva żadnych
> konkretnych zadań nie podałaś, tylko identyczny tekst jak na Grupę.

IMHO poniższy cytat jest konkretnym zadaniem ..przykładem z tesu:
<cytat>
Przykładowe pytanie: który z wyników jest większy 7 sten czy 7
stanina? Przeliczyć 40 tenów na IQ albo temu podobne
</cytat>

> Chyba, że za przykład uznajesz; "przeliczyć 40 tenów na IQ. " Przecież
> to statystyka, a nie psychometria.

Hmm właśnie o to chodzi ... o przedmiot z którego zdawałam egzamin nazywa
się:
<cytat z indeksu>
Psychometria i metoda testów
</cytat z indeksu> :)

>W dodatku psychologom całkowicie
> zbędna w pracy diagnostycznej.

ale te głąby układające plan na SWPS namieszały ;-DDDDD nie dość, że każą
biednym studentom(tkom) uczyć niepotzrebnych bzdur to jeszcze na dodatek
nawet nie potrafią właściwie ich nazwać ROTFL

> Dorrit

PS1
IMHO cała powyższa dyskusja wynika z faktu, że nie potrafisz pogodzić się z
myślą o ułomności własnej wszechwiedzy. Mnie też zdaża się odpowiadać na
czyjeś pytania ze sfery zawodowej ale różnica pomiędzy nami jest taka, że
mnie przechodzi przez gardło (klawiaturę ;-) wyrażenie: "Przepraszam nie
wiem" a Ty najwyraźniej masz z tym problemy.
PS2
Dla Twojej wiadomości
Poszukiwane przeze mnie informacje znajdują się w książce "Testy
psychologiczne. Teoria i praktyka" autorstwa Elżbiety Hornowskiej w
rozdziale pod tytułem: "Normy, czyli nadawanie znaczenia wynikom testowym.
wydawnictwo SCHOLAR rok 2001. Są tam odpowiednie wzory przekształceń i
takiej (i tylko takiej) informacji poszukiwałam na grupie. Twój mail na priv
był na tyle daleki od moich (jasno jak mniemam sprecyzowanych) oczekiwań, że
nie chcąc wywoływać powyższej czczej polemiki uznałam, że nie masz nic do
powiedzenia w omawianej kwestii .Tak więc dalsze prowadzenie korespondencji
prowadzi (jak widać na załączonym obrazku ;-) do wymiany *uprzejmości na
które szkoda Twojego i mojego cennego czasu
Ania

ciekawe tematy?
Re: Filozof vs. psycholog, c.d.
Polskie kobiety...!