POMÓŻCIE - Chce zostać rolnikiem...

21. Data: 2005-05-24 10:58:56

Temat: Re: POMÓŻCIE - Chce zostać rolnikiem...
Od: "dmowskir" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuje wszystkim za sugestie,

mam wykształcenie śr. techniczne ale nie na kierunku rolniczym,
chce przenieść się na wieś i zakupić całe gospodarstwo korzystając z
preferencyjnych kredytów dla młodych rolników,

a że dla niektórych to żenada? każdy ma prawo do własnej oceny, dla mnie
żenadą jest 'wyścig szczurów' w mieście,
a że chce uszczknąć coś z funduszy unijnych? prowadzę własną 'firemkę' i
wyjęcie z niej 100tyś zł na zakup takiego gospodarstwa równałoby się z jej
zamknięciem, a kredyt dofinansowany przez Agencję jest jednak korzystniejszy
niż tradycyjny kredyt w bankach komercyjnych - więc dlaczego nie skożystać z
czegoś co wydaje się choć trochę realne?

podobno przy robieniu biznes planu przez Ośr.Dor.Rol. potrzebny jest albo
3letni staż pracy w gosp. rol. (poświadczony przez KRUS) albo wykształcenie
rolnicze (lub nawet tylko jakieś kursy na poziomie min. zawodowym), czy
wiecie gdzie i jakie kursy można zrobić szybko lub wręcz 'zaocznie'?

jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam tych życzliwych i... tych
nieżyczliwych

23. Data: 2005-05-24 11:02:31

Od: "Tytus" <S...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> a że dla niektórych to żenada? każdy ma prawo do własnej oceny, dla mnie
> żenadą jest 'wyścig szczurów' w mieście,

Wielu wolaloby mieszkac na "wsi"... to normalne.
Przeczytaj stosowne ustawy, tam jest wszystko napisane

24. Data: 2005-05-24 11:26:54

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

dmowskir wrote:
(...)
> [...]
> rolnicze (lub nawet tylko jakieś kursy na poziomie min. zawodowym), czy
> wiecie gdzie i jakie kursy można zrobić szybko lub wręcz 'zaocznie'?

Dowiedz się w gminie. Poszukaj googlem, jest jakiś portal rolny z
doradztwem. Zatrudnij się u jakiegoś rolnika na te trzy lata - to
może Ci się przydać co najmniej tak samo jak dotacje, jeżeli chcesz
osiągnąć coś więcej niż bankructwo.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

25. Data: 2005-05-24 11:52:29

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> reasumujac
> na zakup czy odziedziczenie ziemi rolniczej potrzebny jest papier
> :)

jakoś mi się nie wydaje... kuzyn jest z wykształcenia mechanikiem
samochodowym, przejął gospodarswo po ojcu i żadnych kursów na tę
okoliczność nie robił.

20 lat temu moja Mama, gdy zbrzydło jej miasto, postanowiła kupic kawal
ziemi i wtedy rzeczywiście robiła kurs rolniczy - taki obowiązek spoczywał
na tym, kto chciał kupić powyżej 1 ha ziemi. Do tej pory ma legitymację
"robotnika rolnego wykwalifikowanego" ;-)

pozdrawiam
Basia

26. Data: 2005-05-24 12:44:57

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:

> czyli komunka wróciła pocichutku i z wdziękiem.
> jeszcze czekam na kłopoty ze sznurkiem do snopków i bedzie jak dawniej.
>
> moon
Nie musisz czekać. W ubiegłym roku media podawały, ze znó jak za komuny
brakuje sznurka do snopowiązałęk. Nie pamietam tylko jakie były
przyczyny tych braków.

Pozdrawiam
Bea

27. Data: 2005-05-24 13:31:37

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli komunka wróciła pocichutku i z wdziękiem.
> jeszcze czekam na kłopoty ze sznurkiem do snopków i bedzie jak dawniej.
>
> moon

Jak mogła wrócić, kiedy nigdzie nie odeszła.
W 3/4 lub 90% społeczeństwo jest czerwone
i takim pozostanie na wieki wieków.

Pozdrawia z tych naszych 10% boletus

28. Data: 2005-05-24 17:24:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> [...]
> obowiązek spoczywał na tym, kto chciał kupić powyżej 1 ha ziemi. Do
> tej pory ma legitymację "robotnika rolnego wykwalifikowanego" ;-)
:)))))))
ja tez swoja ziemie kupilem w 2001 bez zadnych problemow
http://www.staw.aplus.pl/str8_tadeusz_s.html
a z tym sasiadem to historia z ubr roku
:)
zalil mi sie wtedy
ze j miastowy moglem sobie kupic ziemie
a on wychowany i od zawsze na tej gospodarce harujcy
aby ja formalnie miec przepisane
musi teraz jezdzic do szkoly
:)))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

29. Data: 2005-05-25 00:19:38

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

dmowskir wrote:
,
> [...]
> jest jednak korzystniejszy niż tradycyjny kredyt w bankach
> komercyjnych - więc dlaczego nie skożystać z czegoś co wydaje się
:))))
w bezposrednim sasiedztwie ponderozy
te 100 000 nie starczylyby na zakup hektara ziemi
:)))))
nieco dalej
bardziej w polu lub lesie mozna cena za ziemie rolna to 10 -30.tys ha
":)
ciekawe gdzie i jak wielkie mozna kupic
cale gospodarstwo za kwote 100 tys
?

30. Data: 2005-05-25 12:00:04

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> dmowskir wrote:
> ":)
> ciekawe gdzie i jak wielkie mozna kupic
> cale gospodarstwo za kwote 100 tys

ja dziś kupiłem 31 arów na mazurach z dostępem do małego jeziorka za 7 tys.
sama trawa, grunt rolny.
ciekawe czy mi się spodoba, bo nawet tego osobiście nie obejrzałem:)

moon

Targi ogrodnicze w Strzelinie 21.05.2005
Gdzie kupic drewno na hustawke w lublinie
jaki to kwiat?
Dla początkujących
winorośla - choroba - jak zwalczyć ?