POmocy....

1. Data: 2004-01-04 20:02:14

Temat: POmocy....
Od: "Prencik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka!
Mam takie pytanko....a raczej problem. Myslalam ze to samo jakos tak
ptzrjdzie ale to trwa, trwa i trwa!
Budze sie w nocy lub rano "zlana potem" ja wiem ze sa wieksze problemy ale
to sie robi juz meczace, jestem jak po wylaniu wody na mnie, koszulka sie
lepi, slowem nic przyjemnego...
co z tym zrobic? z czego to sie bierze?
NIECH TO WRESZCIE ZNIKNIE....!!!!
DZIEKI ZA EWENTUALNE RADY
renata

1. Data: 2004-01-04 22:55:53

Temat: Re: POmocy....
Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prencik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to sie robi juz meczace, jestem jak po wylaniu wody na mnie, koszulka sie

konkrety, rety daj.

ett
:-)

1. Data: 2004-01-04 23:17:04

Od: "Chiron" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to sie robi juz meczace, jestem jak po wylaniu wody na mnie, koszulka sie
Oczywiście- mogę się mylić. Przedstawiam tu tylko swój pomysł.
Czasem jest tak, że czegoś bardzo nie chcemy dopuścić do swojej świadomości.
Może to być tak silna trauma, że sami przed sobą nie chcemy się do tego
przyznać. Nasze ciało reaguje na to po swojemu. Np- gdy Twoja podświadomość
we śnie chce Ci o tym powiedzieć, to (ze względu na silne negatywne uczucia,
które temu towarzyszą) Twoje ciało budzi Cię ze snu- wraz z ładunkiem
emocji, które są w Tobie.
Ten mój pomysł wziął się z obserwacji osoby, która właśnie w podobny sposób
reagowała: gdy psychoterapeuta zachęcał ją do otwarcia się- usypiała, a z
normalnego, nocnego snu budziła się z krzykiem- nie wiedząc nawet, co się
jej śniło.
To moze wcale nie dotyczyć Ciebie- może w jakiś sposób dotyczyć- tak czy
owak nie sądzę, żebyś mogła z mojej (czy czyjejkolwiek innej) odpowiedzi
skorzystać, aby pozbyć się swego problemu.
Jestem głęboko przekonany, że naprawdę dobrym wyjściem dla Ciebie jest
wizyta (i to pewno nie jedna) u psychoterapeuty. Pisanie tutaj celem
uzyskania konkretnej pomocy przypomina mi trochę sytuację, jakbyś na grupę
pl.sci.stomatologia :-) napisała, że od jakiegoś czasu boli Cię ząb- i co
powinnaś zrobić.
pozdrawiam
Chiron

1. Data: 2004-01-04 23:22:48

Od: "Tomasz Kiezun" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to sie robi juz meczace, jestem jak po wylaniu wody na mnie, koszulka sie

Wiekszym sensem niz pisanie o tym w grupie dyskusyjnej byloby zwykle pojscie
do lekarza - tak sadze. Moze jakas niewydolnosc serca podczas snu. Skoro
piszesz ze budzisz sie zlana potem to znaczy ze organizm sie czyms meczy.
Byc moze jest to jakies niedotlenienie. A zdarza ci sie spac w dzien. Jezeli
tak, to czy jest to samo? Ogolnie radze przejsc sie do lekarza.

1. Data: 2004-01-05 00:13:42

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to sie robi juz meczace, jestem jak po wylaniu wody na mnie, koszulka sie

Choć grupowicze koncentrują się na "psychologicznych" przyczynach trudności,
obawiam się, że trzeba wykluczyć parę spraw natury somatycznej (np.: zaburzenia
hormonalne, zaburzenia krążenia, stan zapalny/ropień w obrębie narządów
wewnętrznych i jeszcze wiele innych), w drugiej kolejności można myśleć o
stresie pourazowym, nerwicy lękowej itp. Chyba jednak zacznij od lekarza - do
psychologa na samym końcu.

1. Data: 2004-01-05 18:56:10

Od: "zielsko" <zielsko_p@WYTNIJ_TOtlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 05 Jan 2004 01:13:42 +0100, vonBraun wrote in
<2...@n...onet.pl>:

> myśleć o stresie pourazowym, nerwicy lękowej itp. Chyba jednak zacznij od
> lekarza - do psychologa na samym końcu.

Choć się zgadzam z pomysłem wysłania do poz do bardzo bym chciał co by takie
posty nie miały podstaw. Ot takie sobie marzenia.

--

Paweł Zioło http://fotozielsko.prv.pl
GnuPGP:09504E96 ICQ:236822802

1. Data: 2004-01-05 21:15:06

Od: Wojciech Włodarczyk <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

> [...]
> to sie robi juz meczace, jestem jak po wylaniu wody na mnie, koszulka sie

No więc najprościej - czy byłaś z tym u lekarza, najlepiej rodzinnego ?
No, a pewnei nie byłaś bo by na pewno coś wymyslił
no więc pozgadujmy.
Przyczyną może być:
- zbyt wysoka temperatura w pokoju,
- zbyt duża wilgotność w pokoju
- problemu z oddychaniem w czasie snu
- uczulenie na jakieś substancje zawarte w piżamie, pościeli itp.
- jakaś choroba związana z funkcjonowaniem skóry i poceniem się w ogóle
- nadczynność tarczycy - wtedy występuje także nadmiar energii,
duży apetyt, niekiedy wytrzeszcz oczu, migotanie serca no i tzw wolę
czyli powiększone podgardle. Nie wszystkie te objawy muszą wystąpić
na raz. Jednoznacznie można rzecz stwierdzić tylko na podstawie
badania krwi.
- zaburzenia snu powodujące napięcia mięśni stanowiące fizyczny wysiłek
dla organizmu, który sam jest przyczyną spocenia. Zaburzenia takie
mogą być wynikiem choroby lub stresu.

Musisz zaobserwować od jakich okoliczności to zależy i czy tylko
w czasie snu występuje no i czy po takim spaniu jesteś wyspana
czy raczej przysypiasz w bardziej statycznych chwilach.

No i zdecydowanie się przebadaj u lekarza.

Gdyby się okazało, że to nadczynnośc tarczycy strzeż się kuracji izotopem.
Nie żebym taką kurację negował, ale znam osobę, u której taką kurację
zastosowano i niestety z nadmiernym skutkiem - teraz musi ona do końca życia
zażywać hormon tarczycy bo tarczyca została zniszczona nadmiernie.

(:->) Wojtek

Kto korzysta z irc, czatow?
"trudne dzieci"
Czym jesteśmy bez pamięci.."kultury" ;)
wierzenia Indian o miłości - co pisaliscie?
Samotnosc w internecie