Palmiery dla Claris ;)

1. Data: 2004-08-10 17:53:13

Temat: Palmiery dla Claris ;)
Od: "Kasia C" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis jest długiiiiiii i chyba standardowy na ciasto francuskie - nie wiem
na pewno, bo robiłam takowe pierwszy raz w życiu, ciasto robi się kilka
godzin, ale samej pracy jest naprawdę niewiele ;)))

300g mąki, 300g masła, 150 ml wody, 1 łyżka octu, szcypta soli, cukier do
posypania

1. Do 270g mąki dodać 30g miękiego masła, wodę wymieszaną z octem i szczyptę
soli. Zagnieść ciasto, zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 1 godz.
2. 270g masła obsypać resztkami mąki i zagnieść, aby cała mąka związała się
z masłem. Włożyć między 2 warstwy folii i rozwałkować na placek grubości 2
cm. Włożyć do lodówki na 30 min.
3. Wyjąć z lodówki ciasto1 i rozwałkować na grubość 2 cm. Wyjąć masło i
ułożyć na jednej połowie ciasta, przykryć drugą połowę i zlepić brzegi aby
masło nie wysunęło się podczas wałkowania. Rozwałkować wszystko. Następnie
złożyć brzegi do środka tak, aby leżały na sobie 3 warstwy. Do lodówki na 30
min.
4. Wyjąć z lodówki, rozwałkować i ponownie złożyć w sposób j.w. i schłodzić.
Powtórzyć czynności rozwałkowywania i schładzania jeszcze 2 razy.
5. Tak przygotowane ciasto półfrancuskie rozwałkować na stolnicy na
prostokąt 20x30cm. Posmarować masłem i posypać cukrem. Zwinąć wzdłuż
krótszych boków z obu stron do środka, pozostawiając w środku pas o
szerokości 2 cm. Dokładnie w tym miejscu połączyć obie części i włożyć na 20
min do lodówki.
6. Następnie ostrożnie, by ciasta nie ściskać, pokroić w plastry o grubości
ok. 0,5cm. Z wierzchu posypać cukrem i układać na blasze opłukanej uprzednio
zimną wodą. Pozostawić na 15 min w chłodnym miejscu.
7. piec ok 10 min w 220C... I tu się robi problem, bo przy takim założeniu
są ładne na wierzchu, ale zakalcowate. Lepiej troszkę obniżyć temperaturę i
co chwilę podjadać z blachy (oczywiście w celu sprawdzenia, czy już gotowe
;) ).

Życzę smacznego!!!

1. Data: 2004-08-10 18:02:45

Temat: Re: Palmiery dla Claris ;)
Od: "Claris" <c...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia C" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na pewno, bo robiłam takowe pierwszy raz w życiu, ciasto robi się kilka
> godzin, ale samej pracy jest naprawdę niewiele ;)))

Wielkie dzieki, ze smaczne bedzie to nie watpie,
mam tylko nadzieje, ze mi w nalog nie wejda,
bo wkrotce nie zmieszcze sie w drzwiach :P

Pozdrowienia,
---
Claris /ona/
claris/-at-/wp.pl