Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Pamięć wody - przypomnienie. Re: Pamięć wody - przypomnienie.

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Pamięć wody - przypomnienie.

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.
pionier.net.pl!news.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!
newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.
pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 28 Jun 2013 19:59:52 +0200
From: Qrczak <q...@g...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
Thunderbird/3.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pamięć wody - przypomnienie.
References: <wt48gfbvpqw3$.1ghh9wjybqynq.dlg@40tude.net>
<kq49r0$kk7$1@node1.news.atman.pl>
<51c5ada9$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@4...net>
<kq4nhf$2se$1@node1.news.atman.pl>
<pkmjofdpsnvk$.1tbd9r73s2r1x.dlg@40tude.net>
<kq4rof$72a$1@node1.news.atman.pl> <kq6dib$okk$2@news.icm.edu.pl>
<kq6dst$1j3$1@node2.news.atman.pl> <kq7g4c$ak$1@news.icm.edu.pl>
<kq7mad$3jh$1@node1.news.atman.pl> <kq96bt$eht$1@news.icm.edu.pl>
<kqach3$rh4$1@node1.news.atman.pl> <kqe2k3$d2t$1@news.icm.edu.pl>
<kqecem$r3q$1@node1.news.atman.pl> <kqehhj$b87$1@news.icm.edu.pl>
<kqeo3i$7ol$1@node1.news.atman.pl>
<51caf9cc$0$1454$65785112@news.neostrada.pl>
<kqf7oj$o9g$1@node1.news.atman.pl> <kqfcrh$u67$1@news.icm.edu.pl>
<kqgll1$5m6$1@node1.news.atman.pl>
<51cc00f9$0$1460$65785112@news.neostrada.pl>
<kqj3o0$ads$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <kqj3o0$ads$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 138
Message-ID: <51cdcf16$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 87-207-130-85.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1372442390 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1227 87.207.130.85:49778
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 8434
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:663535
Ukryj nagłówki

Dnia 2013-06-28 06:34, obywatel Chiron uprzejmie donosi:
> Użytkownik "Qrczak" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:51cc00f9$0$1460$65785112@news.neostrada.pl...
> >>>> Człowiek w szale nie jest samym tylko odczuwaniem- choć zależy,
> jak to
>>>>> pojmujesz. On przecież do swojego odczuwanie nie ma dostępu. Odgrodził
>>>>> się od niego szczelnie.
>>>>
>>>> To, że przeżywa coś nieświadomie znaczy, że nie odczuwa? Ciekawe
>>>> podejście.
>>>>
>>>>> Jednakże- należy wyłączyć myślenie kognitywne-
>>>>> które np będzie odpowiadać za racjonalizowanie naszego gniewu. To coś
>>>>> zupełnie, ale to zupełnie innego: czuję (np gniew)- i staram się z tym
>>>>> gniewem po prostu poczuć. Może go zrozumiem (rozumienie na poziomie
>>>>> emocji)- a może nie (też na tym poziomie). Albo jakoś się do tego
>>>>> rozumienia zbliżę. To jest myślenie emocjami.
>>>>> Rozumienie kognitywne odpowiada za coś takiego: "czuję gniew, bo
>>>>> krótko
>>>>> spałem, a rano musiałem się kąpać w zimnej wodzie". Jest to tylko
>>>>> racjonalizacja.
>>>>
>>>> No to jesteśmy w domu. Mylisz myślenie kognitywne z racjonalizacją. To
>>>> nie jest tożsame.
>>>>
>>>>> Choć- być może- nie zupełnie bezpodstawna. To naprawdę
>>>>> trudno opisać słowami. Philip Kapleau opisał, jak 2 ludzi ciężko
>>>>> okaleczonych przez wojnę- zapragnęło zrozumieć, dlaczego sąwojny.
>>>>> Pierwszy- dużo czytał, rozmawiał z tymi, którzy przeżyli hekatombę
>>>>> wojenną. Rozmyślał wiele. W końcu napisał o tym książkę.
>>>>> Drugi nosił w sobie to pytanie. Medytował. Rozmawiał z ciężko
>>>>> doświadczonymi wojną ludźmi. I pewnego razu zobaczył światło. I
>>>>> zrozumiał.
>>>>
>>>> Każdy zrozumiał na swój sposób, tzn. posługując się sobie najbliższą
>>>> metodą. To wcale nie znaczy, że jeden zrozumiał lepiej, a drugi gorzej.
>>>>
>>>>> To całkiem inne przecież rodzaje rozumowania. Ba! ponoć to rozumowanie
>>>>> kognitywne jest o wiele młodsze od emocjonalnego. Skoro jakiś czas się
>>>>> bez niego obywaliśmy..:-)
>>>>
>>>> Kiedy się bez niego obywaliśmy i skąd to wiadomo?
>>>>
>>>>
>>>>> No wiesz- cały czas tłumaczę, piszę- nie potrafię Ci (chyba) lepiej
>>>>> przedstawić swojego stanowiska- i tego, jak odbierasz mnie. Tak
>>>>> naprawdę
>>>>> nie mam wpływu na Twój odbiór tego. I- choć się nie zgadzam- to
>>>>> przecież
>>>>> trudno, żebym chciał na Twój obraz mojej osoby wpłynąć. Było by
>>>>> to...daremne.
>>>>
>>>> Oczywiście, przecież odbieram Cię używając głównie swojej IE i żadne
>>>> racjonalne argumenty tutaj niczego nie zmienią. ;)
>>>>
>>> Oczywiście- co tu zaszło- jak to widzę- utrata kontekstu.
>>
>> Zgadzam się z Tobą. Zaszło Ci.
> Co konkretnie, Szanowna Interlokutorko?
>
>
>>> Odpowiadasz na
>>> zdania- które przecież mają swój kontekst. No ale ok- spróbujmy może
>>> tak: Ja stawiam tezę, że są dwa rodzaje inteligencji- emocjonalna i
>>> kognitywna. Oba rodzaje ze sobą współistnieją- nie ma tu nawet ostrej
>>> granicy między nimi. IMO- tu nie ma między nami różnic. Nigdzie też nie
>>> pomyliłem myślenia kognitywnego z racjonalizacją- uważam, że każda
>>> racjonalizacja jest przejawem głównie myślenia kognitywnego. Podkreślam:
>>> głównie. Z czego nie wynika, że istnieje wynikanie w drugą stronę.
>>
>> Hę?
> No własnie- tu kolejne znaczenie "Hę". Tyle, że żeby odpowiedzieć- to
> wypada wiedzieć, na co się odpowiada.
>
>>> Człowiek zawsze coś czuje- lecz ma z tym różny kontakt. I właśnie
>>> wykładnikiem tego kontaktu z sobą- jest inteligencja emocjonalna.
>>
>> A nie zawęziłeś zbytnio na potrzeby dyskursu?
> Na różne sposoby staram się przekazać swoje stanowisko. Tak, oczywiście-
> na potrzeby dyskusji zawęziłem to. Czy zbytnio? Wydaje mi się, że
> nie.To, co proponuje Wikipedia:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Inteligencja_emocjonaln
a
>
> uważam, że nie za bardzo odbiega od tego, co ja piszę.
>
>
>>> Stawiam tezę, że w naszej kulturze coraz więcej ludzi ma rozwiniętą
>>> inteligencję kognitywną- kosztem emocjonalnej. Z czego nie wynika, że
>>> nie posiada emocjonalnej. Ludzie, nie mający ze sobą kontaktu (ściślej:
>>> mający kiepski kontakt)- "kładą do głowy" rzeczy, które powinni czuć.
>>> Stąd mało kogo dziwią już dziś takie dziwolągi: : "kocham (lubię,
>>> nienwaidzę etc) cię z powodu..." , czy na pytanie: jak się czujesz?
>>> intelektualna odpowiedź: "no dobrze (źle)- no bo jak się mam w taki
>>> dzień czuć?".
>>
>> A to koniecznie trzeba czuć bez powodu?
>> Nawet jeśli czucie wystąpiło właśnie z powodu?
>>
>>> IMO- dobrym przykładem na różnicę rozumienia emocjonalnego i
>>> intelektualnego była przytoczona przeze mnie historia o ludziach, którzy
>>> chcieli zrozumiieć, dlaczego są wojny. Zgoda- każdy z nich użył
>>> narzędzia, które miał a raczej: którym posługiwać się nauczył. I tu nie
>>> rozumiem Twojej opinii, że żaden nie zrozumiał tego lepiej czy gorzej. W
>>> mojej opinii- ten, który zrozumiał tylko swoim intelektem-
>>> wcale_tego_nie_zrozumiał. W ten sposób można zrozumieć np geometrię
>>> różniczkową- ale_nie_człowieka.
>>>
>>> Jeśli chodzi o to, że rozumowanie kognitywne jest o wiele młodsze od
>>> intelekutalnego: postawiłem smilkę.
>>
>> Hę?
>
> Każde "Hę" znaczy chyba co innego. A nie możesz napisać coś więcej?
> Naprawdę trudno mi się domyślić, o co w danym wypadku chodzi- z czym się
> konkretnie nie zgadzasz. Wiem, to test na moją EQ- no ale może nie jest
> zbyt wysoka? Przynajmniej aż tak?
>
>> > Kilka razy czytałem, że jakaś- tam
>>> część mózgu odpowiadająca za myślenie kognitywne jest o wiele młodsza od
>>> tej odpowiedzialnej za emocjonalne i rozwija się intensywnie u homo
>>> sapiens dopiero od kilkudziesięciu tysięcy lat. A najintensywniej w
>>> ostatnich stuleciach. Ja to kładę między bajki- tak, jak i inne tego
>>> typu teorie- szczególnie mapy mózgu (która część za co odpowiada)- stąd
>>> smilka.
>>
>> Radziłabym też popracować nad obszarem zawiadującym wyrażaniem myśli i
>> uczuć, bo połowy z tego wykładu, mam wrażenie, nie albo źle zrozumiałam.
> Bo_to_nie_wykład. No ale oczywiście- zakładam, że faktycznie coś może
> być na rzeczy- ale_bez_konkretów_jak_mam_się_poprawić?

Wybacz kochanie
mózgu pranie
wolę w pralce
z wirowaniem.

Q
--
Ja tam nie jestem socjopatą. Umiem doskonale udawać, że lubię ludzi.

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
29.06 Chiron
29.06 Ghost
29.06 Chiron
29.06 Przemysłąw Dębski
30.06 Qrczak
30.06 Fragile
11.07 mememe
11.07 mememe
11.07 mememe
11.07 mememe
11.07 mememe
11.07 Chiron
11.07 mememe
11.07 Qrczak
12.07 Chiron
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6