Pamięć wody - przypomnienie.

1. Data: 2013-06-22 14:21:00

Temat: Pamięć wody - przypomnienie.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://arkadiusz.jadczyk.salon24.pl/66384,herezje-w-
nauce-pamiec-wody

"(...)W latach 1985-1989 przeprowadzono doświadczenia z różnymi
rozcieńczeniami immunoglobuliny E (IgE), aż do stosunku 1 do 10E120. Efekt
był najwyższy przy rozcieńczeniu 1/1000, potem z każdym kolejnym
rozcieńczeniem malał, aż do dziewiątego rozcieńczenia. Przy dalszym
rozcieńczaniu efekt, o dziwo, wzrastał - pojawiła się krzywa rosnąca.
Wyniki badań opublikowano w European Journal of Pharmacology

Davenas E, Poitevin B, Benveniste J. 1987. Effect on mouse peritoneal
macrophages of orally-administered very high dilutions of silicea. Eur J
Pharmacol 135: 313-319

a następnie w Nature

Davenas E, Beauvais J, Amara J, Oberbaum M, Robinzon B, Miadonna A,
Tedeschi A, Pomeranz B, Fortner P, Belon P, Sainte-Laudy J, Poitevin B,
Benveniste J. 1988. Human basophil degranulation triggered by very dilute
antiserum against IgE. Nature 333 : 816-818.(...)"

"(...)Pani profesor oświadczyła: ,,pomimo moich pierwotnych zastrzeżeń
jestem zmuszona przyznać, że wyniki rozwiały moje wątpliwości."

Oczywiście na tym się nie skończyło. Rozpętała się znów nagonka, tym razem
na panią profesor Ennis. Zebrano inną grupę, przywołano znów magika i ,,nie
potwierdzono wyników." To jasne dlaczego: jeśli nauka nie potrafi wyjaśnić
jakiegoś zjawiska, zjawisko to nie istnieje."

A mamy tu do czynienia ze zjawiskami raczej subtelnej natury. A o tym
jakiej natury może nam coś powiedzieć następująca historyjka.

Pewnego razu Benveniste postanowił zautomatyzować doświadczenia z
rozcieńczeniami, by wyeliminować możliwość ludzkiej pomyłki. Skonstruował
więc robota. Robot spisywał się dzielnie, wyniki były dalej pozytywne.
Jednak bywały dni, gdy wyniki były negatywne. To zaciekawiło Benveniste. Po
zbadaniu statystyk zauważył dziwną korelację: wyniki były negatywne, gdy w
laboratorium była pewna kobieta. Kobiecie nic nie można było zarzucić. Była
lekarzem i biologiem, miała wszelkie niezbędne kwalifikacje. Po sześciu
miesiącach dociekań było jasne, że w tej kobiecie ,,coś" jest. Hipotez
Benvenista była taka: kobieta promieniuje coś, co zaburza informację.
Wystarczyło dać jej na chwilę do ręki próbówkę z preparatem homeopatycznym,
by preparat stracił aktywność!

Próbom wyjaśnienia homeopatii zajmuje się m.in. monografia ,,High dilution
effects. Physical and biochemical basis.", Nirman C. Sukul, Anirban Sukul,
Kluver Academic Publishers, 2004. Prace Sukulów są cytowane m.in. w polskim
banku danych BioInfo

Można tam też znaleźć publikację Benveniste: QED and digital biology."
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

2. Data: 2013-06-22 15:46:12

Temat: Re: Pamięć wody - przypomnienie.
Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polskim
> banku danych BioInfo
>
> Można tam też znaleźć publikację Benveniste: QED and digital biology."

Czytałem. Pisałem też o poznanym weterynarzu, który leczył homeopatycznie
zwierzęta. O ile u ludzi można mówić o placebo- o tyle w przypadku zwierząt
to raczej trudne. No ale dla coniektórych jeszcze nie czas żeby w to
wierzyć. Jak przyjdzie rozkaz, żeby wierzyć- wtedy uwierzą a swoje
wcześniejsze działania pięknie racjonalizując- jak na człowieków sowieckich
przystało:-)

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

3. Data: 2013-06-22 15:59:02

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości
nauce-pamiec-wody

> Czytałem. Pisałem też o poznanym weterynarzu, który leczył homeopatycznie
> zwierzęta. O ile u ludzi można mówić o placebo- o tyle w przypadku
> zwierząt to raczej trudne.

Ja czytalem gdzies o ludziach zywiacych sie wylacznie energia sloneczna -
bezposrednio od slonca.

4. Data: 2013-06-22 19:30:10

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Jun 2013 15:59:02 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości
nauce-pamiec-wody

> Ja czytalem gdzies o ludziach zywiacych sie wylacznie energia sloneczna -
> bezposrednio od slonca.

Ale akurat homeopatia i ziołolecznictwo są dość popularnymi metodami
leczenia zwierząt na zachodzie. I ludzie z tego korzystają, czyli
zwierzaczkom pomaga :)

M.

5. Data: 2013-06-22 19:35:06

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-22 19:30, Fragile pisze:

> Ale akurat homeopatia i ziołolecznictwo są dość popularnymi metodami
> leczenia zwierząt na zachodzie. I ludzie z tego korzystają, czyli
> zwierzaczkom pomaga :)

Naprawdę wierzysz że pomogą choremu jakieś ziółka?

6. Data: 2013-06-22 19:40:04

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

nauce-pamiec-wody

> Ale akurat homeopatia i ziołolecznictwo są dość popularnymi metodami
> leczenia zwierząt na zachodzie. I ludzie z tego korzystają, czyli
> zwierzaczkom pomaga :)

No wiesz- byłem na spotkaniu z człowiekiem, który już nie jadł nic w ogóle
już jakiś dłuższy czas. W tej chwili nie pamiętam, ale to było kilka
miesięcy. Nazywa się to inedia. Kiedyś też się z tym probowałem- no nie
wiem, nie wyszło.
http://niejedzenie.info/forum/index.php

Kiedyś takich forów było sporo. Działała słynna www.niejedzenie.pl - dziś
domena na sprzedaż. Tam poznałem tego człowieka. Powiem Ci, że ja mu wierzę.

7. Data: 2013-06-22 19:40:45

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>
> Ale akurat homeopatia i ziołolecznictwo są dość popularnymi metodami
> leczenia zwierząt na zachodzie. I ludzie z tego korzystają, czyli

Z uzdrawiajacego zdjecia JP2 w gazecie niejedna babcia korzysta. Znaczy
babciom pomaga.

8. Data: 2013-06-22 19:43:35

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Kiedyś takich forów było sporo. Działała słynna www.niejedzenie.pl - dziś
> domena na sprzedaż. Tam poznałem tego człowieka. Powiem Ci, że ja mu

No wrażilko, teraz jestes w naprawde trudnej sytuacji.

9. Data: 2013-06-22 19:50:41

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Jun 2013 19:35:06 +0200, Trybun napisał(a):

> Naprawdę wierzysz że pomogą choremu jakieś ziółka?

A Ty z tych, co twierdzą, że senes nie przeczyszcza, aha...

M.

10. Data: 2013-06-22 19:56:35

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Jun 2013 19:40:45 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

nauce-pamiec-wody

> Z uzdrawiajacego zdjecia JP2 w gazecie niejedna babcia korzysta. Znaczy
> babciom pomaga.

Jejciu, z Tobą to jest jazda...:)

M.

Ixli -c.d.: O czym szepcą rośliny...
Organizmy macierzyste wszystkich krajów łączcie się!
To ja będe spadał
Emocje wywołują mutacje informacji genetycznej.
a to już wiem kogo widziałam