Państwowa Służba Zdrowia-PŁATNA?

1. Data: 2001-11-22 18:11:44

Temat: Państwowa Służba Zdrowia-PŁATNA?
Od: "Kasia Walczyk" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów i proszę o pomoc.

Dzisiaj będąc w przychodni dla dzieci ,moją uwagę zwróciła informacja
wywieszona w rejestracji następującej treści "bez aktualnej książeczki
rodzinnej wizyty u lekarza pediatry są odpłatne"
W związku z tym mam pytanie,czy w państwowych placówkach służby zdrowia
opieka medyczna dla dzieci jest odpłatna

Bardzo dziękuje za jakiekolwiek informacje na ten temat.
Kasia..

2. Data: 2001-11-22 18:49:00

Temat: Re: Państwowa Służba Zdrowia-PŁATNA?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Nov 2001, Kasia Walczyk wrote:

> W związku z tym mam pytanie,czy w państwowych placówkach służby zdrowia
> opieka medyczna dla dzieci jest odpłatna

przede wszystkim Kasiu "urwalas sie z choinki" bo nie ma juz
w tym kraju panstwowych placowek sluzby zdrowia. Natomiast
ustawa jest nieprecyzyjna poniewaz z jednej strony naklada
obowiazek posiadania dokumentu ubezpieczenia a z drugiej
strony "konstytucyjnie" potwierdza, ze wszystkie dzieci
objete sa niezaleznie czy sa czy nie ubezpieczeni ich rodzice
bezplatna opieka lekarska. Pewnie o opinie nalezaloby
zapytac znawce tematu prawa medycznego - prof. Nesterowicza
z Wydzialu Prawa Uniwersytetu Mikolaja Kopernika
- http://www.law.uni.torun.pl albo Urzad Nadzoru Ubezpieczen
Zdrowotnych (http://www.unuz.gov.pl) w materii kto i jak
ma placic, jak kasa chorych nie chce zaplacic

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-11-22 19:13:40

Od: "Kasia Walczyk" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba naprawdę "urwałam się z choinki".......ale mi głupio mając dwoje
dzieci i nie wiedzieć o takich rzeczach.Bardzo dziękuje za szybką odpowiedż
i czy w związku z tym tematem mogę mieć jeszcze jedno pytanie?

A mianowicie.....ja obecnie nie pracuję(zwolniłam się z pracy-ważnośc mojej
książeczki rodzinnej uległa przedawnieniu)a mój mąż prowadzi działalność
gospodarczą.Czym mam się okazać(jakim dokumentem,zaswiadczeniem)idąc z
dzieckiem do przychodni bądż specjalisty aby nie płacić za wizytę.

Kasia

am.torun.pl...

4. Data: 2001-11-22 22:56:56

Temat: Re: Państwowa Służba Zdrowia - Leczenie cudzoziemcow w PL
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> skrev i meddelandet
[...]
-----
MB: no wlasnie... ja tez mam pytanie. Mieszkamy w Szwecji, jestemy tu
ubezpieczeni. Podczas ost. pobytu w Polsce, kilka tyg. temu zaistniala
koniecznosc wizyty i lekarza i wykupienia recepty dla dziecka. Lekarka
spytala, czy jestesmy ubezpieczeni, ja mowie, ze tak, ale w Szwecji.
Dostalismy wiec recepte na 100%... A przeciez jest podpisana umowa
pomiedzy Polska a Szwecja. Czy powinnismy placic tyle co polscy
obywatele, ubezpieczeni? Nie chodzi mi tutaj o te pare zlotych, ale o
zasade. Wizyta byla prywatna, wiec tez w pelni odplatna... A moze
powinnam wziac rachunki i tutaj ubiegac sie o zwrot?

dzieki, magda

5. Data: 2001-11-23 07:11:35

Temat: Re: Państwowa Służba Zdrowia - Leczenie
Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Busk wrote:

> A moze
> powinnam wziac rachunki i tutaj ubiegac sie o zwrot?

Wlasnie tak trzeba bylo zrobic.
W.Gawel

6. Data: 2001-11-23 09:52:18

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "vlad" <v...@p...com> napisal w wiadomosci

> Wlasnie tak trzeba bylo zrobic.
> W.Gawel
Niekoniecznie. Lekarka powinna wypisac recepte refundowana (jesli na
ten lek istnieje refundacja, oczywiscie ;-)
Wizyta prywatna... hmmm. Pytanie czy odbyla sie w jednostce która ma
podpisana umowe z kasa chorych i "normalnie" w godzinach pracy, po
rejestracji itp.? Jesli tak to taka wizyta powina byc bezplatna
(najogólniej rzecz biorac).
Najwyrazniej lekarka mogla byc niedoinformowana. Szpitale "lubia"
takich pacjentów "zagranicznych". Uslugi wykonane dla nich nie
wliczaja sie do puli kontraktowej, sa placone "ekstra". ;-) Bo kasa
dostaje refundacje dodatkowa z budzetu za leczenie pacjentów z krajów,
z którymi sa podpisane dwustronne umowy. Wiec czesto takich pacjentów
leczy sie na zasadzie: hulaj dusza, piekla nie ma. Wszelkie mozliwe i
niemozliwe badania, i tak dalej.
Obawiam sie, ze moga byc problemy z odzyskaniem pieniedzy w Szwecji...
choc to taki kraj, ze kto wie...
Pozdro
Massai

7. Data: 2001-11-23 09:55:24

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia Walczyk" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gospodarczą.Czym mam się okazać(jakim dokumentem,zaswiadczeniem)idąc
> dzieckiem do przychodni bądż specjalisty aby nie płacić za wizytę.

Wydaje miśie że tej sytuacji potrzebne jest zaświadczenie z urzędu
pracy o fakcie zarejestrowania się jako bezrobotna i zdaje sie
zaświadczenie o odprowadzaniu skladek.
Lub - ze strony męża - zaświadczenie o odprowadzaniu składejk
zryczałtowanych na ubezpieczenie zdrowotne.
Pozdro
Massai

8. Data: 2001-11-23 10:30:06

Od: "Kasia Walczyk" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuje za radę.
Kasia.

9. Data: 2001-11-23 11:59:38

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:9tldgp$786$1@news.onet.pl...
Szwecji...
> Dzieki za odpowiedz! Nie, nie bede sie ubiegac o zaden zwrot. I tak
> jestem szczesliwa, ze polscy lekarze nie mieli watpliowsci z
> postawieniem wlasciwej diagnozy, czego nie moge sie doczekac
tutaj...
> Pozdrawiam,
> magda
;-))) czasami szybka diagnoza to błędna diagnoza ;-))
A tak BTW to w Szwecji jest sporo polskich lekarzy ;-)
Pozdro
Massai

10. Data: 2001-11-23 12:11:25

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

jestem szczesliwa, ze polscy lekarze nie mieli watpliowsci z
postawieniem wlasciwej diagnozy, czego nie moge sie doczekac tutaj...

mloteczkiem w kolano?
Optymalni Bracia
Ratunku - nic nie słyszę
Jak leczyć hemoroidy