Panuj nad sobą

151. Data: 2012-02-08 16:47:41

Temat: Re: Panuj nad sobą
Od: Klin <""klin\"@wp.pl, ,"> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Skrypëk napisał:

> Ikselka jest przy tobie tytanem intelektu.

Jak zwykle na temat. :-)

152. Data: 2012-02-08 21:07:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 Feb 2012 22:22:45 +0100, Paweł napisał(a):

> a potem dodałaś 'albo choćby i Pitagorasa'. i o ile do zrozumienia
> dowodu na ostatnie twierdzenie fermata potrzeba wiedzy większej niż
> moja, i pewnie wszystkich nas tutaj, o tyle dowód na twierdzenie
> pitagorasa jest prosty. twierdzę że skrzypek go rozumie, a nie wierzy że
> jest prawidłowy.

A ja znam osoby, które go nie rozumieją. Ani w ogóle żadnych dowodów
matematycznych nie kumają. A i tak twierdzą, że "tylko nauka!"

--

XL

153. Data: 2012-02-08 21:55:45

Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> A ja znam osoby, które go nie rozumieją. Ani w ogóle żadnych dowodów
> matematycznych nie kumają.

Każdy obraca się kręgach ludzi sobie podobnych. Normalne.

154. Data: 2012-02-08 22:20:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Feb 2012 11:04:11 +0100, Skrypëk napisał(a):

> A wiesz do czego się nadają wnioskowania osoby, która nadal wierzy w bajki
> dla dzieci?

Wystarczy mi, że ty wierzysz w naukę 3-)
--

XL

155. Data: 2012-02-08 22:22:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wiesz do czego się nadają wnioskowania osoby, która nadal wierzy w bajki
> dla dzieci?

Dla Ciebie bajką jest byle naukowa teoria...
--

XL

156. Data: 2012-02-08 22:45:23

Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Dla Ciebie bajką jest byle naukowa teoria...

Pogrążaj się jeszcze bardziej, nie żałuj sobie.
I dodaj więcej emotek i wielokropków.

157. Data: 2012-02-09 22:02:48

Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jorg <a...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "Skrypëk":

> Ale to w sumie zabawne, że bóstwo semickich pastuszków znalazło się w
> jednym worku z nauką :)

Tragikomiczne.

158. Data: 2012-02-10 12:14:10

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-07 22:08, Ikselka pisze:

> Tak, o to chodzi.
> A dokładnie o to, że jego fascynacja nauką jako wyższą od wiary jest...
> wiara.

Istnieje wiara i istnieje zaufanie do metod naukowych. To nie jest to
samo, aczkolwiek nie jeden katolik będzie się upierał, że zaufanie
do papieża to to samo, co zaufanie do profesora, a wiara w zbawienie
przez Boga to to samo, co zaufanie do powtarzalności procedury chemicznej :)

159. Data: 2012-02-10 12:16:32

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-08 11:25, Klin > pisze:

> W przeciwieństwie do Ciebie zdaje sobie sprawę, że człowiek żyje
> tylko dlatego, że wierzy. Ty też żyjesz a z tego nie zdajesz sobie
> sprawy i na tym polega Twoja nazwijmy to nieobraźliwie - niewiedza.

Po co w ogóle są trzy różne słowa: wiara, nauka, zaufanie, skoro to
jedno i to samo ?

160. Data: 2012-02-10 13:14:07

Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a69bd1f8-710d-4f80-ac7c-a609f3af92c0
@t24g2000yqj.googlegroups.com>, d...@g...com says...

> Podczas gdy racjonalnie funkcjonujący umysł ustala zawiłe logiczne
> powiązania, podświadomość która zawsze towarzyszy mu w tle, odnotowuje
> tylko najprostsze korelacje. Podświadome skojarzenia powstają więc
> machinalnie, bez racjonalnych procesów.

Zacznijmy od kłamstwa - szybkość elektornów w próźni. Zanim
powiesz "chce mi się jeść", twój mózg zdąży wyartykułować
tysiące impulsów elektornowych. Czy mowa/werbalizacja nie jest w
takim razie formą kłamstwa? Dostosowaniem się do sposobu
komunikacji otoczenia? A skoro tak, to werbalizacja nie ma
żadnego znaczenia - możesz mówić to co "chcesz", skoro i tak to
co powiesz zostało już dawno [w milisekundach ;>] przygotowane w
twoim mózgu.

> Ów mechanizm powstał prawdopodobnie dlatego, że w pradawnych
czasach,
> podobnie jak zwierzęta, ludzie zwiększali sobie szansę przetrwania
> poprzez natychmiastowe reakcje na bodźce w krytycznych sytuacjach, bez
> tracenia czasu na ich szczegółowe analizy.

Odwrotnie - w "pradawnych czasach" ludzie nie umieli myśleć tak
jak teraz. To werbalizacja zwiększa "szanse przetrwania".

A dalej nie chce mi się czytać - sformułowania - "ewolucja to
...", "organizmy to ..." możesz sobie w kiblu spuścić - ewolucja
to ślepa droga - jednostki, które przypadkowo nabędą odpowiednie
cechy przyżyją, większość jednostek, które odpowiednich cech nie
nabędzie umrze bezpotomnie.

To tyle - ewolucja nadal się dzieje.

PF

Osaczony