Re: Papierosy kontra e-papierosy

Data: 2010-11-29 18:34:52
Temat: Re: Papierosy kontra e-papierosy
Od: vonBraun <i...@g...pl>

medea wrote:

> A możesz w skrócie powiedzieć, na czym polega "lekkie krypto-ADHD"? (o
> ile dobrze zrozumiałam to, co pisałeś w tym wątku, to przypuszczam, że
> sama mam dość podobny problem z koncentracją - potrzebuję do tego dość
> silnego zaangażowanie emocjonalnego, w dodatku paliłam papierosy nieco
> ponad 10 lat).
> I drugie pytanie - sądzisz, że dla takich osób nie ma innego ratunku
> poza paleniem fajek?
>
> Może takie osoby mają większą skłonność do popadania w różne nałogi, ale
> tłumaczenie tym niejako konieczności palenia jest hm... dość dziwne.

> [...]
Mają skłonność popadania w nałogi stąd też unikam jak ognia innych
stymulantów (kawa), nigdy nie spróbowałem żadnych innych narkotyków.
Utrudnione jest szczególnie rzucanie nałogów związanych ze stymulantami.

Tu w pierszym akapicie masz streszczenie badań:
http://www.trdrp.org/research/PageGrant.asp?grant_id
=3960

"Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is characterized by
inattention, impulsivity, and hyperactivity that are frequently treated
with stimulant medications such as Ritalin. Many people with ADHD smoke.
The smoking prevalence rates are 40% in adults with ADHD compared to 26%
in the general population. People with ADHD have also more difficulty to
quit smoking. Only 29% of smokers with ADHD quit smoking compared to
48.5% of smokers in the general population. Nicotine is a stimulant,
which may have similar properties than stimulant medications (e.g.,
Ritalin) used to treat ADHD. Nicotine may increase attention and reduce
hyperactivity and impulsivity and, thus, may regulate behavior in
individuals with ADHD. Alleviating the symptoms of ADHD and increasing
cardiovascular activity through smoking may mimic the effects of
stimulant medications and can be a form of self-medication."

Tu być może rozwiązanie farmakologiczne o którym wiem od jakiegoś czasu:
http://tinyurl.com/35y969z

Oczywiście mógłbym zrezygnować z pewnych aktywności poznawczych
decydując sie na życie mniej ciekawe i interesujące. Obecnie nie ma
nawet tekiej presji jak w okresie "dorabiania się" - ale trochę szkoda.
Na jakieś "ćwiczenia koncentracji" w moim wieku trochę za późno.

pozdrawiam
vonBraun