Paproć

1. Data: 2002-08-28 10:10:15

Temat: Paproć
Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Rośnie ta paproć u mnie w biurze od ponad trzech lat. W tym roku wypuściła
jasnozielone "nitki" pokryte włoskami.
Czy ktoś może powiedzieć co to za zjawisko? Czy te "nitki" mają dalej rosnąć,
czy należy je obciąć?
Dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Janusz.

2. Data: 2002-08-28 11:25:30

Temat: Re: Paproć
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@p...onet.pl wrote in

> [...]
> wypuściła jasnozielone "nitki" pokryte włoskami.
> Czy ktoś może powiedzieć co to za zjawisko? Czy te "nitki" mają dalej

To sa tzw. wasy, a poprawnie rozlogi, za pomoca ktorych niektore paprocie
namnazaja sie wegetatywnie. Jakby taki rozlog trafil na sprzyjajace warunki
(o co w biurze raczej trudno :-), to sie ukorzeni i powstaje mloda roslina.
Co do ciecia sa dwie szkoly: ciac wszystko albo zostawiac, a obcinac te,
ktore uschly. Ja sie przychylam do drugiej, bo nawet mi sie te wasy
podobaja. Oczywiscie jak beda uciazliwe, np. za dlugie, to tnij bez
obcyndalacji, bo jeszcze sie ktos o nie przewroci :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2002-08-28 11:55:07

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podobaja. Oczywiscie jak beda uciazliwe, np. za dlugie, to tnij bez
> obcyndalacji, bo jeszcze sie ktos o nie przewroci :-))

Mnie się też te wąsy podobają.
Serdeczne dzięki.
Pozdrawiam.
Janusz

4. Data: 2002-08-28 14:42:27

Temat: Re: Papro
Od: "Antoni Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jasnozielone "nitki" pokryte włoskami.
> Czy ktoś może powiedzieć co to za zjawisko? Czy te "nitki" mają dalej

Ja te nitki obcinam regularnie z następujących powodów:
1. Paproć powinna mieć piękne liście - w moich paprociach dochodzą do 2m.
2. Te nitki rosną między liściami a póżniej przyginają liście do ziemi i
paproć robi się taka oklapła.
3. Stare włoski z nitek bardzo łatwo odpadają i szczególnie dobrze czepiają
się zwłaszcza wełnianego garnituru. Wyczyścić trudno.

Pozdrawiam
Antoni Broniak

czy jeszcze się nawozi trawnik albo krzewy ozdobne ?
winorośla
Przekopując ogódek kwiatowy
Przędziorek (?) na roslinkach na parapecie...
pomocy - tulipanowiec