Papryka- jak ją zakonserwować, by nadawała się do lecza?

1. Data: 2003-08-31 19:57:36

Temat: Papryka- jak ją zakonserwować, by nadawała się do lecza?
Od: "Gośka" <g...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
niedawno po raz pierwszy zrobiłam leczo, według przepisu znalezionego właśnie
tu, no i mam mały problem, a chodzi o to, że muszę przynajmniej raz w tygodniu
robić dzieciakom. Papryka teraz jest tania, ale w zimie jej cena dużo wzrośnie
i chciałabym ją zakonserwować, ale wydaje mi się że z zalewy octowej nie
będzie się nadawała do lecza ? Jak to zrobić? zamrozić?
proszę o pomoc.
pozdrawiam Goska

1. Data: 2003-08-31 20:03:01

Od: "Jean" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i chciałabym ją zakonserwować, ale wydaje mi się że z zalewy octowej nie
> będzie się nadawała do lecza ? Jak to zrobić? zamrozić?

ja robie przecier pomidorowy z papryka, ale bez cebuli

Jean

1. Data: 2003-08-31 20:22:27

Od: monika <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gośka napisał:

> [...]
> i chciałabym ją zakonserwować, ale wydaje mi się że z zalewy octowej nie
> będzie się nadawała do lecza ? Jak to zrobić? zamrozić?

Moje dzieci niestety nie chcą jeść lecza z papryką konserwową, więc albo
w zezonie na paprykę robię wielki gar lecza i po prostu mrożę porcjami,
albo (jeśli nie mam wszystkich składników) mrożę sam sos pomidorowy z
papryką i poźniej dodaję do reszty. Mrożenia samej papryki nie
próbowałam. Pozdrowienia Monika

1. Data: 2003-08-31 20:45:55

Od: "Gośka" <g...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja robie przecier pomidorowy z papryka, ale bez cebuli
a papryka jest pokrojona w paseczki?
Przecier pomidorowy i podsmażona, spażona, czy po prostu dodana do przcieru
papryka?

> Jean

Z tym zamrożeniem sosu też super pomysł, a mam dużą zamrażarę, więc na pewno
zacznę produkję mrożonego sosu, bez cebuli i mięska.

dziękuje
Gośka

1. Data: 2003-08-31 22:08:45

Od: "Jean" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a papryka jest pokrojona w paseczki?
> Przecier pomidorowy i podsmażona, spażona, czy po prostu dodana do
przcieru
> papryka?

papryczka pokrojona w paski (ale to wg. uznania) i dodana do goracego
przecieru wlewanego do sloikow

Jean

1. Data: 2003-08-31 22:48:42

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i chciałabym ją zakonserwować, ale wydaje mi się że z zalewy octowej nie
> będzie się nadawała do lecza ? Jak to zrobić? zamrozić?

Ja kroję w grubą kostkę i mrożę. Jakiś czas temu przeczytałam na grupie, że
inni ją przedtem blanszują. Ja na to nie wpadłam, mroziłam bez blanszowania i
wszystko było OK. W sezonie taniej papryki zapełniam nią sporą część mojej
zamrażary, która też jest jak smok, co skłania do mrożenia czego się da. Sosy
typu "półfabrykat" też mrożę, ale gotowego lecza nie mroziłam nigdy, bo nidy
nie udało mi się zrobić ilości, której by mi nie zjedli na pniu. :---------)

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-08-31 22:54:47

Od: Another <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> typu "półfabrykat" też mrożę, ale gotowego lecza nie mroziłam nigdy, bo nidy

Mrożone leczo traci swą chrupkość (staje się 'ciapowate'), dlatego
lepiej mrozić półfabrykaty na surowo.

1. Data: 2003-09-01 09:15:39

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośka" <g...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i chciałabym ją zakonserwować, ale wydaje mi się że z zalewy octowej nie
> będzie się nadawała do lecza ? Jak to zrobić? zamrozić?

Nie pomyslalas o tym, aby zakonserwowac cale leczo? Inne skladniki lecza
(pomidory, cukinia) tez sa teraz znacznie tansze, niz w zimie. Robisz
normalne leczo, tylko bez cebuli i miesa, nakladasz do sloikow i
pasteryzujesz. Po otwarciu sloika mozesz dodac podsmazona cebule i wedline,
smakuje jak swiezo przygotowane ;).

Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-09-01 09:18:45

Od: "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Another <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bitucb$nnq$...@a...news.tpi.pl...

> Mrożone leczo traci swą chrupkość (staje się 'ciapowate'), dlatego
> lepiej mrozić półfabrykaty na surowo.

Ja mroze pokrojona w paski papryke wlasnie zblanszowana lekko i nie
zauwazylam zeby pozniej papryka byla ciapowata.

--
***Gosia_KIKI***

1. Data: 2003-09-01 13:13:59

Od: "Gośka" <g...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziękuje za wszystkie rady, zapewne naprodukuje tyle lecza, że
wypróbuje wszystkie sposoby.
A co do mrożenia, a konkretnie rozmrażania papryki lub gotowego sosu- lepiej
robić to szybko ? czy powoli?
pozdrawiam Gośka

kukurydza
arcydziegiel?