Data: 2014-02-22 08:57:16
Temat: Re: Paradoks rozstania
Od: Flyer <f...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
In article <ldm77l$p3r$1@mx1.internetia.pl>,
c...@g...pl says...
>
> Użytkownik "Flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
news:MPG.2d68a660a5ae44a1989a9c@news.neostrada.pl...
> > In article <lch177$9nn$1@mx1.internetia.pl>,
> > c...@g...pl says...
> >>
> ..
> > W psychologicznym bełkocie [bez obrazy] to ma sens. W sensie
> > biochemicznym nie ma sensu - ten "bełkot" jest wyjaśnieniem
> > odczuć związanych ze stanem, który już zaszedł - jednostka
> > próbuje pogodzić świadome zasady ze stanem biochemicznym, który
> > już zaszedł.
>
>
> ja już nie bardzo pamiętam o co chodziło
> zatem - bez obrazy - może być i bełkot :)))))
Inaczej - język i pojęcia, którymi się posługujemy to rodzaj
kompromisu - kompromisu z brakiem wiedzy, kompromisu z różną
znajomością języka obywateli tej samej społeczności, kompromisu
z różnym poziomem inteligencji [tak w skrócie] obywateli tej
samej społeczności.
A teraz sytuacja abstrakcyjna - idzie sobie zalękniony gościu
ulicą o 1 w nocy, widzi dresa - ciśnienie skacze, adrenalina
wali. Gościu nie został jeszcze zaatakowany, dres nawet nie
spojrzał się na niego, nie wypowiedział jednego słowa, ale ....
w ujęciu mózgu gościa "być może" [logika rozmyta] został on już
przez dresa zaatakowany, bo wystąpiły odpowiednie objawy
biochemiczne odpowiadające atakowi.
Możesz oczywiście powiedzieć, że nie został uderzony, nikt się
na niego nie spojrzał ani nie zagadał, ale tu się kłania
sekwencyjny model myślenia - żeby dojśc do jakiegoś wniosku
człowiek nie musi przejśc całej sekwencji wnioskowania. Człowiek
KAŻDY [to wynika z sekwencyjności myślenia] nie jest w stanie
objąc świadomym postrzeganiem na raz całego zdarzenia - w
momencie zajścia zdarzenia postrzega SEKWENCYJNIE kolejne etapy
zdarzenia [skrót myślowy - można się powołać na pamięć
krótkotrwałą, ale odwołanie do niej powoduje, że nie dostrzeże
się aktualnych zdarzeń], po zdarzeniu postrzega najsilniej
zapamiętane elementy. Ograniczone zasoby i niedoskonałość
ludzkiego umysłu. ;>
PF
|