Re: Paradoks rozstania

Data: 2014-02-22 10:39:37
Temat: Re: Paradoks rozstania
Od: "intuicjonista" <c...@g...pl>

Użytkownik "Flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
news:MPG.2d7276b7b8d5ce48989a9e@news.neostrada.pl...
> In article <ldm77l$p3r$1@mx1.internetia.pl>,
> c...@g...pl says...

..
> [...]
> sekwencyjny model myślenia - żeby dojśc do jakiegoś wniosku
> człowiek nie musi przejśc całej sekwencji wnioskowania. Człowiek
> KAŻDY [to wynika z sekwencyjności myślenia] nie jest w stanie
> objąc świadomym postrzeganiem na raz całego zdarzenia - w
> momencie zajścia zdarzenia postrzega SEKWENCYJNIE kolejne etapy
> zdarzenia [skrót myślowy - można się powołać na pamięć
> krótkotrwałą, ale odwołanie do niej powoduje, że nie dostrzeże
> się aktualnych zdarzeń], po zdarzeniu postrzega najsilniej
> zapamiętane elementy. Ograniczone zasoby i niedoskonałość

Ale ja powiem - że gośc wszedł w role ofiary
i poniekąd zgodził sie być pobitym.
Stowrzył w myślach scenę - sam sie obsadził w roli
obitego - i zaprosił dresa do zagrania roli oprawcy.

Z tąd zalecenie nie patrzenia na dresa
w takiej sytuacji by nie zauważył tego syndromu -
podświadomej prośby "o usługę".
Podświadomści zwykle nie jesteś w stanie kontrolować
ale świadomie choć częściowo możesz ukrywać jej objawy.

I własnie taki opis jest IMO bliższy prawdy
niż ten sekwencyjny o jakim piszesz.
Ten sekwencyjny to tylko racjonalizacja.

Tu sie zgadzamy - tylko dla mnie to nie jest
paradoks - to jest rzeczywistość.
Reakcja wyprzedza akcje bo one nie są
swymi następstwami - tylko są następstwem
powstania/zaistnienia sceny wraz z rolami :))))