Parkinson w wieku 21 ?

21. Data: 2008-10-13 17:51:35

Temat: Re: Parkinson w wieku 21 ?
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Czyli jonogram nic nie wykaże w tym przypadku? A jak się ma jonogram do
> elektrolitów, to to samo?

czasem wykaże, ale to w mocno zaawansowanych przypadkach albo w przypadku
silnych wahnięć. Elektrolity i jonogram to zdaje się to samo - szczerze w 2
laboratoriach widziałem 2 różne nazwy dla tego samego badania, ogólnie
chodzi o to, żeby oznaczyć chlorki, sód i potas. Magnez i wapń oznacza się
oddzielnie i raczej nie mają większego znaczenia jeśli chodzi o diagnostykę
niedoborów.

22. Data: 2008-10-14 12:43:48

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> chodzi o to, żeby oznaczyć chlorki, sód i potas. Magnez i wapń oznacza się
> oddzielnie i raczej nie mają większego znaczenia jeśli chodzi o

A czy są na rynku jakieś suplementy, żeby uzupełniac niedobory elektrolitów
(te dla sportowców typu Powerade to są słodzone aspartamem, więc wykluczam)?
Czy może wystarczy wysokozmineralizowana woda mineralna typu Muszynianka?
Np. w przypadku dolegliwości jelitowych za mało tego się wchłania w
jelitach, prawda?
Pozdr.
A.

23. Data: 2008-10-14 21:31:48

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> [...]
> typu Muszynianka? Np. w przypadku dolegliwości jelitowych za mało tego się

zależy jakie to są niedobory. Gastrolit jest niezły, ale cholernie drogi.
Jakie są dobre - pojęcia nie mam, ja nie używam. Wszystkie mają o wiele za
dużo soli jak na mój gust, są takie które w ogóle zwiększają dzienną dawkę
tego związku do kilkunastu - kilkudziesięciu gram, podczas gdy ja
zwiększając intensywność treningów musiałem dołożyć 1 gram aby mieć idealne
proporcje.

Jeśli są dolegliwości jelitowe, to przede wszystkim traci się kilka do
kilkuastu razy więcej wszelkiego rodzaju soli mineralnych w czasie
rozwolnień - i to trzeba uzupełniać, zwłaszcza cynk którego niedobory
pogłębią biegunki. Ale jakie jeszcze konkretnie minerały, to już sprawa
bardzo indywidualna. Powinien zdecydować lekarz (tyle, że 90% lekarzy jak
znam życie nawet nie zdaje sobie sprawy z istnienia takiego problemu).

24. Data: 2008-10-16 00:02:30

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

> to pierwsze co zrób - morfologię z rozmazem krwi obwodowej, jeśli wyjdzie
> wysoka wartość EO - można podejrzewać schorzenia pasożytnicze, bo rośnie
> m.in. przy nich. Raczej nie wykluczysz tego typu schorzenia zwykłymi
> badaniami np kału, czasem jest to w ogóle niemożliwe.

podwyzszony poziom granulocytow kwasochlonnych wystepuje zwykle przy
pasozytach w fazie migracji i w przypadku pasozytow uzbrojonych , wiec nie
jest to badanie pierwszego rzutu, mozna miec pasozyty ktore jeszcze nie
migruja i nie sa uzbrojone (np. glisty). oczywiscie badanie kalu rowniez
nie jest 100% pewne

25. Data: 2008-10-17 21:37:23

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo indywidualna. Powinien zdecydować lekarz (tyle, że 90% lekarzy jak
> znam życie nawet nie zdaje sobie sprawy z istnienia takiego problemu).

Lekarz mi powiedział, że mam dziwny przewód pokarmowy :D
Ale ja w sprawie cynku. Twierdzisz, że deficyt cynku pogłębia biegunki i to
mnie zastanowiło. Bo ja mam oprócz tego zajady, a ostatnio kupiłam w aptece
maść na zajady i opryszczkę, i ona zawiera cynk, czyli zajady nie biorą się
tylko z niedoboru wit. B, ale i cynku, prawda? W których pokarmach jest
najwięcej cynku?
Pozdr.
A.

26. Data: 2008-10-18 03:54:08

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> [...]
> aptece maść na zajady i opryszczkę, i ona zawiera cynk, czyli zajady nie
> biorą się tylko z niedoboru wit. B, ale i cynku, prawda? W których

Z cynkiem sprawa jest taka, iż trzeba jednocześnie brać miedź - sztuczna
suplementacja tylko tym pierwiastkiem doprowadzi do jej wypłukania.

W przypadku pokarmów naturalnych tego problemu nie ma, bo po prostu
wszystkie które mają dużo cynku, mają jednocześnie dużo miedzi.

Rekordy biją tutaj małże, jeden obiad z małży zapewnia kosmiczne ilości tego
pierwiastka, nawet kilka tysięcy procent - do tego jednocześni będzie w tym
kilkaset procent zapotrzebowania miedzi. Wada - dodatkowo będzie tam też
rtęć, kadm, arsen i inne niespodzianki.

W praktyce razowe pieczywo jest całkiem niezłym źródłem tego pierwiastka,
ogólnie wszelkiego rodzaju nasiona.

27. Data: 2008-10-18 20:27:59

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> W praktyce razowe pieczywo jest całkiem niezłym źródłem tego pierwiastka,
> ogólnie wszelkiego rodzaju nasiona.

Jakie razowe pieczywo polecasz? Bo, jak wiadomo, często pieczywo jest
farbowane na brąz, a wcale nie jest razowe. Np. chleb żytni bez żadnych
dodatków jest wcale nie taki ciemny, ale chyba ma wszelkie właściwości
pieczywa razowego? Montignac pisze o pieczywie z pełnego przemiału, chyba o
to chodzi?
Pozdr.
A.

28. Data: 2008-10-19 13:51:40

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> [...]
> dodatków jest wcale nie taki ciemny, ale chyba ma wszelkie właściwości
> pieczywa razowego? Montignac pisze o pieczywie z pełnego przemiału, chyba

aye, chodzi o pełen przemiał - do tego są też inne nasiona, nie tylko zboża,
ale też np mak, sezam czy chociażby słonecznik. I raczej radziłbym pszenne
niż żytnie - dowodów w ręku nie mam, ale wielokrotnie słyszałem, że żyto
jest podejrzane o wywoływanie nieciekawych reakcji w organizmie.

Dretwieje mi mały palec u lewej reki!!!!
wysiłek a mimika ;)
dieta
"Metody babuni" na chrząstki stawowe?
Metody objawowe zabijaj? więcej embrionów niż antykoncepcja