Re: Parkowanie w Warszawie

Data: 2002-03-11 14:48:40
Temat: Re: Parkowanie w Warszawie
Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl>

Poniżej przedstawiam REGULAMIN WYDAWANIA IDENTYFIKATORÓW "N"

Podstawa prawna: Uchwała Nr XVIII/169/99 Rady m. st. Warszawy z dnia
20.12.1999 r.

IDENTYFIKATOR "N" przysługuje osobie niepełnosprawnej lub wskazanemu przez
tę osobę opiekunowi.

IDENTYFIKATOR "N" uprawnia do bezpłatnego parkowania w SPPN (System
Parkowania Płatnego Niestrzeżonwego) na specjalnie wyznaczonych miejscach
dla niepełnosprawnych - oznakowanych znakami poziomymi ("koperta") oraz
znakami pionowymi (z napisem "miejsce dla inwalidy").

IDENTYFIKATORY wydawane są na wniosek osoby niepełnosprawnej (lub jej
opiekuna) w Biurach Obsługi Klienta "WAPARK".

Przy składaniu wniosku należy przedstawić do wglądu:
Dowód osobisty składającego wniosek,
Dowód rejestracyjny pojazdu na który wystawiony będzie identyfikator,
Jeden z poniższych dokumentów:
- orzeczenie komisji lekarskiej o zaliczeniu do I, II lub III grupy
inwalidów,
- orzeczenie komisji lekarskiej o znacznym, umiarkowanym i lekkim stopniu
niepełnosprawności,
- orzeczenie lekarza orzecznika ZUS o całkowitej niezdolności do pracy, o
niezdolności do soamodzielnej egzystencji, o częsciowej niezdolności do
pracy,
- legitymacji inwalidy,
- legitymacji osoby niepełnosprawnej,
W przypadku składania wniosku przez opiekuna oświadczenie osoby
niepełnosprawnej wskazujące opiekuna powinno być złożone w obecności
pracownika Biura Obsługi Klienta "WAPARK" lub poświadczone zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku osób małoletnich lub
ubezwłasnowolnionych należy przedstawić dokumenty poświadczające prawa
rodziców / opiekunów.

IDENTYFIKATOR "N" otrzymuje osoba niepełnosprawna lub jej opiekun na jeden
przez nią wskazany pojazd.

W przypadku konieczności wymiany IDENTYFIKATORA, osoba niepełnosprawna lub
jej opiekun zobowiązani są zwrócić poprzednio otrzymany IDENTYFIKATOR oraz
uiścić opłatę manipulacyjną za powtórne wydanie IDENTYFIKATORA w wysokości
20 zł.

W przypadku zagubienia lub kradzieży IDENTYFIKATORA - duplikat może być
wydany tylko na ten sam pojazd (jak w oryginalnym IDENTYFIKATORZE). Przy
wydaniu duplikatu pobierana będzie opłata manipulacyjna w wysokości 20 zł.

IDENTYFIKATOR "N" ważny jest przez okres, na jaki zostało wydane orzeczenie
o stopniu niepełnosprawności.

IDENTYFIKATOR traci ważność z chwilą zbycia samochodu lub zmiany danych, na
podstawie których został wydany lub wydania przepisów ustalających
uprawnienia osób niepełnosprawnych kierujących pojazdami i przewożących
osoby niepełnosprawne oraz wzory dokumentów jakimi powinny legitymować się
takie osoby.

Źródło: http://www.wapark.com.pl/index_pol.htm

Pozdrawiam

Katarzyna G.

Użytkownik "Czaplewski" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> Witajcie !
> W sobotniej Gazecie Wyborczej ukazał się artyku dotyczący parkowania w
> Warszawie. Niżej cytat z gazety :
> "Samorządowcy obiecywali też, że niepełnosprawni będą parkować za darmo
> wszędzie, a nie tylko w wyznaczonych miejscach, których często brakuje.
ZDM