Pasztet

1. Data: 2002-11-24 12:54:05

Temat: Pasztet
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!
Mam ochotę zrobić pasztet. Wiem, że trzeba mieć kilka gatunków mięsa (na
razie jest wołowina i wieprzowina, jutro dokupię drób). Wszystko ugotuję i
zmielę. Powiedzcie co robić z boczkiem - czy też obgotować i zmielić, czy
też zmielić i dodać surowy, czy zmielić boczek smażony? Cebula surowa, czy
przesmażona? A może w ogóle jej nie dawać.?
Do tego jaja, gałka muszkatołowa, sól, pieprz, chyba to już wszystko?

Proszę bardziej doświadczonych o porady i ew.uzupełnienie składników.
Ewa

1. Data: 2002-11-24 13:31:20

Temat: Re: Pasztet
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

Proszę bardziej doświadczonych o porady i ew.uzupełnienie składników.
Ewa

ontrobka Ewuniu, ontrobka [watroba]

---

1. Data: 2002-11-24 14:45:44

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.

> ontrobka Ewuniu, ontrobka [watroba]

A tak, tak, wątróbkę też oczywiście mam. A ile jej dać na ok. kilogram
mięsa?

Ewa

1. Data: 2002-11-24 15:09:22

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Nov 2002 15:45:44 +0100, "Ewa W"
<e...@b...wroc.pl> wrote:

>Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
..

>A tak, tak, wątróbkę też oczywiście mam. A ile jej dać na ok. kilogram
>mięsa?
>
>Ewa

moja rodzina nie przepada za watrobianym pasztetem, wiec ja daje
dosc malo - tak 1/4 kilo na jakies 2 kilo mies. zazwyczaj biore
rozne wieprzode kawalki, osmazam, przekladam do sagana, dusze w
towarzystwie lisci bobkowych, ziela i pieprzu w calosci,
zazwyczaj dodaje kawalek marchewki, piertuszki i selera. obsmazam
tluste kawalki boczku - tak surowego jak i wedzonego, dodaje do
sagana. jak to wszystko miekkie - wyjmuje mieso.obsmazam watrobke
(kurza wolimy bo mniej intensywna w smaku) z duza iloscia dosc
cebuli , przekladam do michy, po patelni poleje troche woda zeby
i tzw smak i resztki odeszly od patelni, to dolewam do garnka, w
kotrym jest sos od duszonych mies. acha - wyjac listek i ziarnka.
gotowac sos az go malo bardzo. wrzucam malka buleczke w
kawalkach, niech nasiaknie sosem..

wlasciwie to baza mojego pasztetu.
pponiewaz nie mam porzadnej maszynki do miesa, to uzywam
kuchennej machiny i mixuje calosc czesciami i...nierowno, znaczy
czesc dosc gladko, czesc mniej gladko.
potem dodaje majeranek i duzo spraskanego czosnku, czasem jakies
wymieszane przyprawy, jajo, duzo soli i pieprzu
czasem do sosu w saganie dodaje posiekane pieczarki lub gryzbki
suszone i je pogotuje w tym, potem tez sa mixowane..

jak mnie najdzie fantazja to wykladam forme trumienkowa wedzonym
boczkiem w kratke, nakladam pasztetowej mazi i przykrywam kratka
boczkowa.

czasem do pasztetowej mazi dodaje posiekanej papryki czerwonej,
czasem dodaje rodzynki, czesto tymianek lub ziola prowansalaskie
i sproszkowany listek bobkowy...czasem, perwersyjnie dodaje
troche proszku curry...

z kury jeszcze jakos nie robilam pasztetu, ale ktos mi mowil, i
logicznie, ze trzeba sporo sloniny i tlustego boczku dodac do
pasztetu drobiowego bo mieso ten drob ma za chude

Trys

P.S. Szczatkowej marchewki (i innych jazryn, ktore dodaje do
pasztetu) nie widac w pasztecie, nic sie nie pomaranczy ;)))
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-24 15:42:19

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Cześć Ewka!
Jutro podam Ci super przepis na pasztet! Teraz nie ma mnie w domu, nie mam
przepisu pod ręką! W razie czego przypomnij się!!!
Pozdrawiam, IWona

1. Data: 2002-11-24 16:04:51

Od: kamila slawinska <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Nov 2002 13:54:05 +0100, "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>
wrote:

>Kochani!
>Mam ochotę zrobić pasztet.

pogoogluj, w archiwum na pewno jest m.in. goraco komplementowany w
zeszlym roku pasztet agaty solon.

pozdrowienia,
kamila
--
It isn't pollution that's harming the environment.
It's the impurities in our air and water that are doing it.

1. Data: 2002-11-24 19:25:45

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:p6q1uuk0d3p9iusu7ehqtnnjfcrv99tbrr@4ax.com...

(ciach wszystko)

Jejku, baaaardzo dziekuje za tak wyczerpujacy opis:)
Teraz juz nie mam zadnych watpliwosci i pozostaje mi tylko zabrac sie do
roboty:)
Ewa

1. Data: 2002-11-24 21:26:55

Od: marek <m...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:

> From: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>
>
> Proszę bardziej doświadczonych o porady i ew.uzupełnienie składników.
> Ewa
> >>>>>>>>>>>>

> ontrobka Ewuniu, ontrobka [watroba]

Swiete slowa,bez watrobki niet paszteta.
Miesa lepiej obsmazyc i udusic z cebulka i z boczkiem
a obgotowac watrobke (dodac jej niewiele bo zdominuje smak pasztetu
i zrobi sie pasztetowa).

pozdr
marek,glodny..

1. Data: 2002-11-25 07:22:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Nov 2002 08:52:01 +0100, "Artur Z" <a...@i...pl>
wrote:

>Powiem wiecej zrobilem kiedys pasztet z samych wontrobek kurzych i byl
>niezwykle wykwintny i delikatny, a wbrew pozorom wcale nie pachnial tak
>intensywnie, jakby sie moglo zdawac.

pewnie miales katarek ;))

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-25 07:52:01

Od: "Artur Z" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Powiem wiecej zrobilem kiedys pasztet z samych wontrobek kurzych i byl
niezwykle wykwintny i delikatny, a wbrew pozorom wcale nie pachnial tak

Artur

smazony leszcz w zalewie octowej
Dziwny sos
Gofry