Re: Pedofilina we krwi

From: "quasi-biolog" <q...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pedofilina we krwi
Date: Sun, 18 Jun 2006 18:42:23 +0000 (UTC)

Flyer <f...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> > > Jednak odpowiem.
> > Dlaczego "jednak"?

> Bo uznałem dyskusję za jałową.

Ja tez. Nie wydajesz sie kompetentny - wypowiadasz sie na tematy, na ktorych
widac, ze sie nie znasz (farmaceutyki, neurobiologia, psychologia ewolucyjna).
Ja znam sie slabo, wiec po co tu dyskutowac jak slepi o kolorach...

> nie)?

> Antydepresanty na pewno - odstaw a przekonasz się jakiego zalewu bodźców
> doświadczysz.

Nie prawda. Wielokrotnie robilem przerwy w przyjmowaniu i nic takiego nie
doswiadczylem. A bralem i paroksetyne i fluoksetyne. Zreszta, nie przypominam
sobie, by ulotki przed tym ostrzegaly. Wspomina sie, ze u niektorych (1 na
1000) czasem pojawia sie ospalosc (w wyniku spadku cisnienia spowodowanego
obnizeniem stezenia Na+), ale ja jej nie doswiadczylem. A "otumanienia" to juz
w zadnym wypadku, a raczej wprost przeciwnie.

A tymczasem spojrz tutaj:
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Fluoxetine#Side_effects ]
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Paroxetine#Side_effects ]

> Skoro nie otumaniają w najmniejszym stopniu, to skąd po
> ich odstawieniu np. doświadczanie odbioru nerwów "skórnych"?

Nie doswiadczam. Jedyne co doswiadczam po odstawieniu, to zawroty glowy +
"dzwonienie w uszach" i rozdraznienie/spadek nastroju.

> Nie, nie mijam,

Tiaaa... "Psy szczekaja (Ty wybrzydzasz i ssiesz z brudnego palca swoje
sensacyjne "teorie") a karawana (wspolczesna psychiatria) jedzie dalej"...

(ciach) rzniecie glupa

> Antydepresanty na przykład - źródło - ulotki od leków. ;)

Akurat. Vide:
[ http://emc.medicines.org.uk/emc/assets/c/html/displa
ydoc.asp?documentid=3185 ]
[ http://pi.lilly.com/us/prozac.pdf ].

> Nie dyskutuję o skuteczności "czystej" psychoterapii.

Wiele chorob psychicznych leczy sie praktycznie wylacznie farmakologicznie
(schizofrenia, psychoza dwubiegunowa). Leczy skutecznie.

> Nie. A choćby o "głupim" Prozaku.

Fluoksetyna nie uzaleznia.

> Owszem nie wynika - wynika, że działa kiedy jest podawane, kiedy
> zostanie odstawione to albo nie działa,

Zalezy od choroby. Niektore (np. psychoza dwubiegunowa) sa nieuleczalne i leki
trzeba brac przez cale zycie. Inne - jak typowa depresja endogenna -
skutecznie wylecza sie farmaceutykami w ciagu kilku miesiecy.

> O tym co czytasz. Jeżeli jesteś ZA i jeżeli Twoje "upośledzenie" jest
> nieusuwalne, to na dobrą sprawę lek nie tyle leczy, co "wyrównuje
> zachowania" względem normalsów - ale tylko w czasie jego brania.

Po pierwsze - antydepresanty nie lecza AS, lecz jego wtorne efekty. W moim
przypadku nie "wyrownuja" zachowania, lecz nastroj.

Po drugie - pewne choroby (np. depresje endogenna) mozna skutecznie wyleczyc
farmaceutycznie. Ale nie wszystkie - niektore leczy sie dozywotnio.

> Tia.

Wlasnie, ze tia.

> -

> Dlaczego przedziwne rozróżnienie?

Bo w praktyce na jedno wychodzi.

> Oznacza ono tyle, że bez zmiany
> środowiska problem będzie się nadal powtarzał (...)

??? A co to ma do wspomnianej neurogenezy w hipokampie? Przestan kretaczyc
[ http://trole.joemonster.org/?troll=kretacz ].

(...)

> Zresztą nie jest powiedziane, że wspomniane "przyśpieszenie" nie jest
> efektem odcięcia dopływu części bodźców,

Jest powiedziane (robiono proby kontrolne). Przeczytaj prace (albo chocby same
abstrakty) na ktore sie powolujesz.

> więc nie tyle wpływa
> bezpośrednio na "przyśpieszenie", co "odciąża" umożliwiając działanie
> naturalnym mechanizmom mózgu.

Pudlo - fluoksetyna dziala przeciez tez na prekursory nauronow in vitro.

(ciach) belkot

> Sorry, ale mam wrażenie, że posiadasz wiedzę, ale nie potrafisz jej
> powiązać.

Mam gdzies Twoje "wrazenia".

> :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
)))))))

Porazajacy argument...

> No owszem, ale np. droga od zainteresowania do wzwodu jest dosyć długa,
> a i wzwód nie jest jednoznaczny "emocjonalnie".

? Podniecania sie (uwienczonego wzwodem) "gola baba" nie trzeba sie uczyc. To
odruch bezwaunkowy.

> I tu masz rację -

Chyba nie w tym o czym myslisz - ja nieznosze pop-nauki rodem z prasy
popularnej. Nie wiem, moze ten artykl jest zainspirowany jakas powazna praca
na temat ewolucji blondynek? Jesli tak, przed krytykowaniem jej nalezaloby sie
zapoznac z oryginalem, nie sadzisz? Tak wiec Twoja "recenzja" - sru, do kosza!

(ciach)

pozdrawiam
quasi-biolog