Pędzelek albo inny przyrząd do "tytłania"

1. Data: 2003-03-18 15:14:58

Temat: Pędzelek albo inny przyrząd do "tytłania"
Od: "Monika \"mitek\"" <m...@w...to.qbanet.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam takie gniazdka z masy ziemniaczanej z groszkiem w środku (Autorowi
dziękuję za przepis); owe gniazdka na koniec należy posmarować żółtkiem z
mlekiem. Przy tej czynności gniazdka mi się coniebądź rozstrukturyzowały
:-( (postąpiłam z nimi jak z kotletami, bo nie miałam lepszego pomysłu).
Może więc jest na to jakiś sprytny sposób? Dawno temu widziałam, jak Babcia
"tytłała" po wierzchu placek takim jakby pędzelkiem (?)... no to może jest
jakiś współczesny tego odpowiednik...?
Monika

1. Data: 2003-03-18 16:08:48

Temat: Re: Pędzelek albo inny przyrząd do "tytłania"
Od: "Olka (Ti`Ana)" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Mar 2003 16:14:58 +0100, Waćpanna lub Waćpan Monika "mitek", w
wiadomości <2...@k...dom.pl> zawarł, co następuje:

Tak, pędzelek :)
--
Pozdrawiam, Olka (Ti`Ana)
PPW! a poza tym wariatka kuchenna

1. Data: 2003-03-18 17:02:30

Temat: Re: P?dzelek albo inny przyrz?d do "tyt?ania"
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

moja babcia robila to kurzym piorem

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-18 18:57:34

Temat: Odp: Pędzelek albo inny przyrząd do "tytłania"
Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika "mitek" <m...@w...to.qbanet.com.invalid> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisa
ł:2...@k...dom.pl...
> [...]
Babcia
> "tytłała" po wierzchu placek takim jakby pędzelkiem (?)... no to

Mozna kupic takie delikatne plaskie pedzelki do "tytlania" :-). Ale
nie wiem, czy sa w Polsce.
"Z braku laku" ja raz uzylam starego pedzla do nakladania pudru
(oczywiscie doladnie wymytego wczesniej :-) )

--
Pozdrawiam cieplutko,
Magda

Pamiętaj o głodnych dzieciach: http://www.pajacyk.pl

1. Data: 2003-03-18 19:05:17

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za dzieki - przepis ode mnie :-). Najlepszy bylby pedzelek. Ja
robie lyzeczka, bo tak bardzo dokladnie to nie musi byc posmarowane.
Monika

1. Data: 2003-03-18 19:44:58

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):
> Dawno temu widziałam, jak Babcia "tytłała" po
> wierzchu placek takim jakby pędzelkiem (?)... no to
może
> jest jakiś współczesny tego odpowiednik...? Monika

Sa takie splaszczone pedzelki, oprawione w plastik, z
ktorego - pociagajac za koncowke - wysuwa sie lub chowa
do srodka wlosie pedzelka. Do nabycia w sklepach z
drobnym sprzetem gosp-dom.

Iris

1. Data: 2003-03-18 19:56:00

Od: "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika "mitek"" <m...@w...to.qbanet.com.invalid>
napisał w wiadomości news:20030318151458.7E1.1.NOFFLE@kreml.dom.pl...

/ciach/

> widziałam, jak Babcia
> "tytłała" po wierzchu placek takim jakby pędzelkiem (?)... no to
może jest
> jakiś współczesny tego odpowiednik...?

Ja (przeważnie do "smarowania" (kurcze, nazywa się to jakoś ładniej?)
potraw z gri.... eeee rusztu ;-) używam zwykłego pędzla, którego
zanabyłem w stoisku ze sprzętem malarskim (bynajmniej nie chodzi o
malarstwo artystyczne). Wielkością, miekkością i niewypadalnością
włosia dobrany zgodnie z przeznaczeniem, wygotowany i używany.
Niektórzy twierdzą, że najlepsze (np. do ciast) jest piórko - jak
najbardziej naturalne - gęsie/kacze.... nie pamiętam. Taki jeden,
który bywa widziany u mnie w domu powiada, że specjalnie przywoził z,
bodajże, Węgier.

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-03-18 20:45:58

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

Subject: Odp: Pędzelek albo inny przyrząd do "tytłania"

[...]
<<<<<<<<<<<<<<<

Hihihiiiiiiiiiiii.. przyznam, ze na wynalazek Magdy nigdy w zyciu bym nie wpadla.

Moja mama i ja swego czasu tez, dopiki mi jakas idiota nie wyrzucila, miala pec zek
zpior kaczych oub gesich sluzacy do tego celu,
na pewno nie byly to kurze piora, bo one wszystko chlona!

No, ale zeby nie naraz Was, Mile Panie, na dalsza niecierpliwosc, czym mozna zastapic
piora ptasie.. to podpowiem - ze - po prostu
nalezy pojsc na stosisko/sklep z oprzyrzadowaniem do malowania - pedzli i pedzelkow
wszelkiej masci do wyboru i koloru takze.
Cala reszta to juz metoda prob i bledow :-)

A tutaj wklejam Wam smaczny link [mam nadzieje, ze otworzy sie tak jak trzeba], gdyby
nie, to nalezy otworzyc strone
glowna-->enter-->fotografie-->Places-->KotaBaruMalay
azja [czyli drugi rzad, piate zdjecie od lewej lub czwarte od prawej.
Smacznego :-)))
Barbara

PS
To nie jest strona dla zwyklych modemowcow, bowiem wolno sie wczytuje

---

1. Data: 2003-03-18 21:50:52

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl>

> [...]
> Barbara
>
> PS
> To nie jest strona dla zwyklych modemowcow, bowiem wolno sie wczytuje

http://www.foulds2000.freeserve.co.uk/index_v2.html

Obiecala i nie dala, ale juz, jak widac, poprawilam sie...
sorki za te paskudne literowki, ale dopiero teraz zauwazylam, ze jest ich bez liku...
to niestety wina kompa, ja dosc szybko pisze i
on bidulek czasem nie nadaza [przyczyny tez nie sa mi znane]
Pozdrowka, milego patrzenia :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-03-19 09:35:43

Od: "Monika \"mitek\"" <m...@w...to.qbanet.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję Wszystkim. Jeśli chodzi o piórka, to raczej trudno mi będzie
dopaść i obezwładnić jakieś ptactwo w Katowicach ;-), a przed użyciem
pędzla malarskiego mam pewne opory.... Poszukam w sklepach gosp. dom., choć
jeszcze nie wiem jak będę o to pytać.
:-)
Monika

RE: zrobiłam krem
Re: zrobiłam krem
ciasto do pizzy na cienkim spodzie
Taki obiadek mi sie machnal fczoraj ;) (dlugie)
Szybkie "paszteciki" do barszczu (P)