Re: Perfumy a wiek (i nie tylko :) - problem wyboru

From: "Ligeia" <e...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: Perfumy a wiek (i nie tylko :) - problem wyboru
Date: Wed, 8 Dec 2004 14:53:04 +0100

Uzytkownik "Kanastro" <k...@t...niebyc.go2.pl> napisal w wiadomosci
news:mnqdr057a8lquavoetvfj06evplqe4iapp@4ax.com...
> Zainspirowany watkiem o Opium YSL-a, postanowilem rowniez napisac i
> zapytac Was, czy klasyfikujecie zapachy pod wzgledem "wieku" - ten dla
> osoby mlodej, ten dla starszej, itd...

Teoretycznie taka klasyfikacja ma sens. Aczkolwiek sama nigdy jej nie
stosowalam. Mysle, ze jakos intuicyjnie wyczuwalam, ze bardziej "pasuja" do
mnie zapachy lekkie i swieze niz ciezsze, które bardziej kojarzyly mi sie
np. z mama czy babcia. Co bynajmniej nie znaczy, ze tych ciezszych w ogóle
nie uzywalam. Tak jak napisalam w watku o "Opium", zapachu tego uzywam od
lat, a pierwszy raz chyba w wieku 16- czy 17-stu lat.

> Do jakiej kategorii "wiekowej" zakwalifikowalybyscie Pure Poison?

Hmm...Moim zdaniem, bardziej dla dojrzalej kobiety niz dla nastolatki.

> Matka od razu zadeklarowala, ze to ma byc mocny i wlasnie jakis duszacy i
> wyrazisty zapach - bo lekkich nie lubi.

"Wish" Chopard? Ten zapach, jako jeden z nielicznych, kojarzy mi sie
wlasnie z dusznoscia i przytlaczajaca wrecz wyrazistoscia. ;-)

> Za to psiknalem wczoraj nadgarstek probka damskiego Addicta Diora i
> musze przyznac, ze zapach jest niesamowity. Az sie wwachiwalem w
> nadgarstek co chwile :) Mocny, wyrazisty, ale mnie zupelnie nie meczyl
> i jak na razie jest na 1 miejscu wsrod kandydatow (bo matce tez sie
> podoba).

Wlasnie, "Addict" zdecydowanie tez polecam!

> Kojarzy mi sie nieco z Opium, ale mam wrazenie, ze jest
> znacznie przyjemniejszy. A wam jak sie Addict podoba? Czy wlasnie cos
> w jego stylu moglbyby drogie panie polecic? Cos mocnego, wyrazistego,
> moze i troche duszacego - ale nie zabojczego?

Ja, przyznam szczerze, nie przepadam za "Addictem". Chyba jest jednak dla
mnie zbyt duszacy. Aczkolwiek nie meczy, wiec moze kiedys sie przekonam.

> W perfumerii na podobne haslo zaproponowano mi niestety Dune Diora, z
> ktorym pasek lezy wlasnie obok mnie i natarczywie do mnie smierdzi
> (przepraszam wszystkie milosniczki Dune, ale dla mnie to pachnie jak
> cos splesnialego :).

Zgadzam sie. "Dune" odpada zupelnie.

A co Chanel 5? Moze nie jest to zapach duszacy, ale na pewno bardzo
wyrazisty i osobiscie, jeden z moich ulubionych "klasyków".

Ligeia

--
"Cet Homme donc, par prieres, par larmes,
Par sortileges et par charmes,

"La Chatte métamorphosée en femme"
Jean de la Fontaine