Petru - nowoczesny Bronek (re: KOD walczy!)

1. Data: 2016-01-21 11:07:51

Temat: Petru - nowoczesny Bronek (re: KOD walczy!)
Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jest na to jakis syndrom, by Rysiek mial podkladke?

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1041267,title,Rzeczpospo
lita-Narcyzm-i-smiesznosc-Ryszarda-Petru,wid,1811621
2,martykul.html

"Rzeczpospolita": Narcyzm i śmieszność Ryszarda Petru
akt. 21 stycznia 2016, 06:45

Ryszard Petru bardzo chciałby być szermierzem, ale zamiast szpady uderza cepem. I to
niecelnie. Lista wpadek tego polityka jest bardzo długa - pisze publicysta
"Rzeczpospolitej" Konrad Kołodziejski.

Ryszard Petru odpowiada na pytania dziennikarza. - Polska chyli się ku upadkowi -
mówi. - Jarosław Kaczyński przejechał się już na Rubikoniu - dodaje ze znawstwem.
Dziennikarz zaintrygowany. - No na Rubikoniu, tak jak Cezar - precyzuje lider
Nowoczesnej. - Kiedy to było? - nie daje za wygraną dziennikarz. - Ano po zamachu
majowym, gdy Cezar przekroczył na Rubikoniu bramy Rzymu i zostawił po sobie
rozrzucone kości. Inny żart z internetu: - Kto obalił Cesarstwo Rzymskie? Asterix i
Obelix - odpowiada z uśmiechem Petru.

Następca Komorowskiego

O czym to świadczy? Po pierwsze, o popularności lidera Nowoczesnej, choć pewnie nie
takiej, na jaką on sam najbardziej liczył - jako profesjonalisty i erudyty. Wypada
jednak docenić fakt, że Petru, który choć na scenę polityczną wkroczył na dobre
dopiero pół roku temu, jest już na tyle rozpoznawalną postacią, że z jego publicznych
wypowiedzi kpi połowa internetu. A jak wiadomo, nieważne, co mówią, ważne, że w ogóle
mówią.

Po drugie, wypełniają się chyba ambicje Petru, który nie ukrywał, że marzą mu się
najwyższe stanowiska państwowe. Na razie do spełnienia tych marzeń jeszcze daleko,
ale jeden ważny krok został wykonany - Petru zdołał, przynajmniej w powszechnym
odbiorze, ustawić się w roli następcy liderów PO na pozycji głównego sejmowego
krytyka rządów PiS. Biorąc pod uwagę jego zdolności piarowskie, z pewnością jest nie
gorszy od Donalda Tuska, z kolei jeżeli chodzi o łatwość poruszania się w obrębie
nieco bardziej intelektualnych wyzwań, przypomina Bronisława Komorowskiego, który
zapisał się w pamięci potomnych nieortodoksyjnym stosowaniem polskiej ortografii
(słynne "łączymy się w bulu") oraz najróżniejszymi gafami przy okazji ważnych spotkań
międzynarodowych czy udzielania wywiadów. W tym sensie liderowi Nowoczesnej nie można
odmówić racji - w istocie jest spadkobiercą i następcą Platformy.

Zanim Petru stał się liderem Nowoczesnej, jego publicystyczne i intelektualne
dokonania ograniczały się głównie do prowadzenia bloga o polityce ekonomicznej i
okazjonalnego wypowiadania się na ten temat w mediach. Była to działalność dość
niszowa, o czym może świadczyć bardzo umiarkowana liczba cytowań jego artykułów w
mediach społecznościowych, dochodząca w porywach średnio do dwóch udostępnień na
jeden tekst. Jedyny wyjątek stanowi wpis z kwietnia 2014 roku, gdy Petru ogłosił
definitywny koniec kryzysu gospodarczego na świecie, co - w opinii wielu internautów
- podważa również jego kompetencje w zakresie ekonomii.

Jednak Petru, który nie ukrywał, że marzy mu się stanowisko rządowe, porzucił w miarę
dla siebie bezpieczny grunt i przeskoczył w bardziej widowiskowe rejony: polityki,
historii, a nawet literatury. Problem w tym, że jego biegłość w kursach walut, która
wystarcza zapewne do sukcesu w prowadzeniu kantoru, może nie wystarczyć, jeśli
zmierza się do sukcesów w prowadzeniu spraw państwowych.

Być może Petru zdaje sobie sprawę ze swoich ograniczeń, dlatego też wkrótce po
wygranej PiS ogłosił się liderem opozycji, aby zbudować społeczne przekonanie, że
tylko on jest realną alternatywą dla obecnej ekipy, więc nie należy narzekać na jego
niedoskonałości. Być może jednak głęboko uwierzył we własnoręcznie wykreowany
wizerunek profesjonalnego polityka, który - jako jedyny - jest zdolny zmienić bieg
wydarzeń. Niesiony tym narcystycznym przekonaniem przestał dostrzegać swoje
intelektualne niedomagania. Były już takie przypadki w nieodległej historii Polski,
choćby Lech Wałęsa. Porównanie obu panów pozostawię jednak na poziomie czysto
retorycznym, bo o ile dla Petru mogłoby być komplementem, o tyle dla Wałęsy już
niekoniecznie.

Narcyzm lidera Nowoczesnej naraża go na śmieszność. Polityk, który zasłynął w
przeszłości głównie tym, że był asystentem Władysława Frasyniuka, a potem Leszka
Balcerowicza, próbuje dziś stawiać się w pozycji wytrawnego gracza na arenie
międzynarodowej. Na jego profilach w mediach społecznościowych można znaleźć np. list
do prezydenta, w którym domaga się spotkania i omówienia z nim posunięć politycznych
głowy państwa. Jest też list do premier Szydło, w którym informuje o zaplanowanym
spotkaniu z premierem Holandii i prosi o przekazanie mu stanowiska rządu w sprawach
europejskich, aby mógł omówić je z władzami holenderskimi.

Nie wystarczy chcieć

Legendarne stało się wyemitowane na YouTube "orędzie noworoczne" Ryszarda Petru, w
którym stojąc na tle choinki oraz flagi polskiej i europejskiej, złożył rodakom
serdeczne życzenia na przyszły rok. Jak dotąd żaden opozycyjny polityk w Polsce nie
zdecydował się na to, aby imitować aktualnie urzędującego prezydenta. Kolejnym
krokiem na tej drodze może być już tylko alternatywne przyjmowanie przez Petru
defilady wojskowej z okazji 3 Maja. Sfilmowane i wrzucone na YouTube.

Petru ciągle próbuje iść na skróty. Zdradza przy tym swoją niezdolność zrozumienia
specyfiki własnego kraju, gdzie jedną z istotnych przeszkód w osiągnięciu wysokiej
pozycji w hierarchii społecznej jest nieumiejętność przyswojenia inteligenckiego kodu
kulturowego. Lider Nowoczesnej zafascynowany neoliberalnymi mrzonkami zdaje się
głęboko wierzyć w mit self-made mana. Z tym że w Polsce - pomimo awansu materialnego
wielu grup społecznych, które mogłyby być jego zapleczem - woluntaryzm w stylu
amerykańskiego pucybuta nie wystarcza. Nic zatem dziwnego, że nawet środowiska
związane z "obrońcami demokracji" dość wstrzemięźliwie odnoszą się do jego inicjatyw.
Owszem, jest sojusznikiem w walce z PiS, ale chyba nic więcej. Trudno bowiem stawać
na piedestał polityka, który w publicznych wypowiedziach zdradza poważne braki w
wykształceniu. Dla inteligencji, bez względu na jej barwy polityczne, jest to
okoliczność obciążająca, o ile wręcz nie kompromitująca.

Lista wpadek Petru, biorąc pod uwagę jego krótką aktywność w polityce, jest już
niebezpiecznie długa. Począwszy od słynnej wypowiedzi o "zamachu majowym z 1935
roku", który - wedle daty podanej przez lidera Nowoczesnej - został zorganizowany
przez Piłsudskiego pośmiertnie, skończywszy na niedawnym porównaniu PiS z Imperium
Rzymskim, które - w opinii polityka - upadło w dniach największej chwały.

Petru bardzo chciałby być szermierzem, ale zamiast szpady uderza cepem. I to
niecelnie. Podczas debaty w Sejmie próbował zaatakować PiS, nawiązując do Sejmu
Niemego z 1717 roku. Niestety, określenie to nie zdołało się chyba wystarczająco
zakorzenić w głowie lidera Nowoczesnej, bo zamiast o Sejmie Niemym posłuchaliśmy jego
wywodu o "Sejmie Głuchym". Jeszcze innym razem - krytykując pomysł likwidacji
gimnazjów - podawał w wątpliwość zbyt szybkie tempo zmian, wyrażając przy tym obawę,
że PiS nie zdoła tego zrobić przed końcem roku, bo po Bożym Narodzeniu jest jeszcze
"święto Sześciu Króli".

Co z tego wynika? Są dwie możliwości. Albo w otoczeniu Petru brakuje ludzi
inteligentnych, którzy korzystając z własnej wiedzy, mogliby korygować jego liczne
braki w wykształceniu i polecić mu jakieś lektury. Albo są, lecz brakuje im zwykłej
odwagi, która pozwalałaby sprostować wypowiedzi lidera, gdy mylą mu się osoby, fakty
i wydarzenia. Oba warianty są niezbyt pomyślne, gdyby Petru rzeczywiście objął kiedyś
wysokie stanowisko w państwie.

Wyczucie momentu

Kilkanaście lat temu wielką karierę zrobiła zapomniana już dziś nieco anegdota o
Aleksandrze Kwaśniewskim i jego żonie. Oboje pytani w różnych wywiadach, jaką
ostatnio przeczytali książkę, nieustannie wymieniali biografię Ribbentropa. W
przypadku Ryszarda Petru byłaby to zapewne jedna z komedii Arystofanesa, do której
lider Nowoczesnej odwołał się po raz pierwszy w swoim blogu, opisując kłopoty
gospodarcze Grecji (krótki cytat: "wiszący jak miecz Damoklesa problem Grecji wciąż
unosi się nad Europą jak ciemna burzowa chmura, z której w każdej chwili może lunąć
deszcz"). O którą komedię chodzi, tego nie zdradził (ja osobiście poleciłbym mu
"Chmury", które Petru zapewne czytał, więc pewnie wie dlaczego). Wyraźnie
zainspirowała go jednak idea metateatru, do której odtąd odwoływał się nieustannie,
przenosząc tę ideę do Polski i wskazując, że dominujący na naszej scenie politycy są
aktorami "politycznego teatru". Przy tej okazji nawiązał również do starej tradycji
Bronisława Komorowskiego, gdy otwierał wymyślone przez siebie Muzeum Jałowego Sporu i
pozując fotografom na tle planszy z cytatem z obecnego ministra obrony podpisanym:
"Antonii Maciarewicz" (tak w oryginale).

Jest jednak jedna rzecz, w której liderowi Nowoczesnej kompetencji nie sposób odmówić
- doskonałe wyczucie momentu, w którym należało przewalutować własny kredyt
zaciągnięty we frankach szwajcarskich. Jednak tą kompetencją nie chciał się już
podzielić z innymi. W sierpniu 2008 roku, a więc w trakcie kryzysu bankowego,
zapewniał, że kredyty we frankach jeszcze długo pozostaną bezpieczne. W marcu
następnego roku dodawał, że "poziomu 3,20 zł za franka już nie zobaczymy (...).
Jesteśmy w takiej sytuacji, że spać możemy wszyscy spokojnie". Jednocześnie - jak
przyznał później - sam własny kredyt przewalutował tuż po upadku banku Lehman
Brothers.

Podobną niekonsekwencją wykazał się w kwestii obniżenia oceny Polski przez agencje
ratingowe. O ile w roku 2011 określał raporty agencji ratingowej jako "niezwykłe
uproszczenia", o tyle dziś diametralnie zmienił zdanie, załamując ręce nad obniżeniem
ratingu Polski i wieszcząc z tego powodu katastrofę gospodarczą.

Ryszard Petru powoli staje się postacią z krążących o nim dowcipów. Przekroczył
Rubikon polityki, ale ten okazał się dla niego za głęboki. A może za wysoki? Petru na
pewno wie lepiej.

Konrad Kołodziejski

--
Smart questions to stupid answers

2. Data: 2016-01-21 11:35:37

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Za komuny była taka sama propaganda do solidarności i dlatego jesteście antypolskim
pierdolstwem.

3. Data: 2016-01-21 11:42:43

Temat: Re: Petru - nowoczesny Bronek (re: KOD walczy!)
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.01.2016 o 11:07, b...@g...com pisze:
> Jest na to jakis syndrom, by Rysiek mial podkladke?

To, w jaki sposób PiS próbuje eliminować swoich politycznych
konkurentów, jest po prostu obrzydliwe. Niestety często skuteczne.

Ewa

4. Data: 2016-01-21 11:48:52

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks
> [...]

To, w jaki sposób PiS próbuje eliminować swoich politycznych
konkurentów, jest po prostu obrzydliwe. Niestety często skuteczne.

Za to widzimy jak antypolskie sługusy zrobią wszystko przciwko polaką, dlatego tych
pseudodziennikarzy warto notować, by później nie było jak za komuny, że komunieci
rozwyją się ...precz z komuną i liny unikną.

5. Data: 2016-01-21 12:05:37

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, w jaki sposób PiS próbuje eliminować swoich politycznych konkurentów,
> jest po prostu obrzydliwe. Niestety często skuteczne.

Zadziwiające jest to, że sądząc po tym, co piszesz- żyjemy w zupełnie innym
kraju

--

Chiron

6. Data: 2016-01-21 12:55:16

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron

- pokaż cytowany tekst -
Zadziwiające jest to, że sądząc po tym, co piszesz- żyjemy w zupełnie innym
kraju

--

Bo ty jesteś zmanipulowaną ciemnotą.
Nawet ten wątek pokazuje narcystyczne zaburzenia osobowości, narcyz bardzo negatywnie

http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,132921,19278169,krus
zenie-demokracji.html

7. Data: 2016-01-21 13:01:00

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.01.2016 o 12:55, glob pisze:
> [...]
> idealistycznemu obrazowi jego, czy jego grupy. I co nam non stop
> wklejacie, to już nawet dawno przestało być prawdopodobne, to trzeba

Glob, jesteś narcyzem?

8. Data: 2016-01-21 13:03:00

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
> [...]
> idealistycznemu obrazowi jego, czy jego grupy. I co nam non stop
> wklejacie, to już nawet dawno przestało być prawdopodobne, to trzeba

Przeczytaj w linku wypowiedzi psycholog, dokładnie punktuje obraz narcyzmu w pisie.

9. Data: 2016-01-21 14:09:38

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> To, w jaki sposób PiS próbuje eliminować swoich politycznych
> konkurentów, jest po prostu obrzydliwe. Niestety często skuteczne.

To jeszcze dodam wlasnie przeczytane okreslenie na Ryska:
"Pawka Petruzow". Fajne, cieple takie, a przeciez oddajace
ten caloksztalt!

--
Smart questions to stupid answers

10. Data: 2016-01-21 14:23:17

Od: Rewolucja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 21 stycznia 2016 14:09:40 UTC+1 użytkownik b...@g...com
napisał:

> To jeszcze dodam wlasnie przeczytane okreslenie na Ryska:
> "Pawka Petruzow". Fajne, cieple takie, a przeciez oddajace
> [...]

Najzabawniejsze jest że ludzie te wasze " prawdy" traktują jak dzienniki telewizyjne
z lat 80tych.

Też się mówiło...patrz jak szkalują solidarność, czy ten dziennikarz nie ma żadnej
godności, biedni ci strajkujący, musieli dopiec partii że tak szczują i plują.

Wciaz pedaly
Portret psychologiczny wyznawcy Korwina
Re: Milion Ukraińców
Neron