Pewnie ma facet racje

81. Data: 2020-07-24 18:36:04

Temat: Re: Pewnie ma facet racje
Od: trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.07.2020 o 05:12, Ilona pisze:

> https://historia.org.pl/2009/11/10/wojna-trzydziesto
letnia/

> //tak jest i dzisiaj: katolickie poludnie i srodek versus protestancka
> polnoc i zachod...

Bardzo, ale to bardzo wątpię aby w Europie mogły jeszcze wybuchnąć
konflikty na tle religijnym..

82. Data: 2020-07-24 18:39:13

Od: trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.07.2020 o 04:18, Ilona pisze:

> ale, tu nie chodzi o ekspansje Rosji, tylko o ekspansje Niemiec... w
> Eurazji...
>
> //Rosja teraz przezywa okres smuty i po rozpadzie imperium
> zewnetrznego, w latach 90-dziesiatych, teraz jest w fazie rozpadu
> imperium wewneterznego... i dlatego, strach siem bac!

Co do tej Rosji to pewnie i sporo racji masz, wcześniej czy później
zacznie się rozglądać za łupami... Ale co z tymi Niemcami? - zauważyć
daje się tylko jeden poważny i kilka przykładów na ich ekspansje - jeden
to aneksja(anschluss) NRD, inne to duperele (jak choćby aktywne wsparcie
puczu na Ukrainie) robione najprawdopodobniej na zlecenie USA.

83. Data: 2020-07-24 21:19:16

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

A Polska porywa obywateli Kazachstanu obiecując im lepsze życie. To też agresja :p

84. Data: 2020-07-24 21:28:22

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-24 12:17, Kviat wrote:
> [...]

//onie chce mnie sie z tobom rozmawiac...

85. Data: 2020-07-24 21:41:11

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-24 18:35, trybun wrote:

> Wszystko wskazuje że on był faktycznie "niby"..;-)
>
> Zdanie o UNII wyrażam z punktu obywatela jednego z państw członkowskich.
> I powtórzę że boję się gdy nasi "patrioci" zaczną mną rządzić bez
> nadzoru tej UNII, boję się nie tylko o siebie ale i o Kraj.

//generalnie nic nowego... jest opcja atlantycka i jest opcja
kontynentalna... do wyboru...!

86. Data: 2020-07-24 21:46:39

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-24 18:36, trybun wrote:

letnia/

> Bardzo, ale to bardzo wątpię aby w Europie mogły jeszcze wybuchnąć
> konflikty na tle religijnym..

//z calym szacunkiem... to byla wojna o dominacje w Europie... a
religie, wlasciwie, te niewielkie roznice pomiedzy nimi, mialy zachencac
do boju...!

Wojna trzydziestoletnia 1618-1648

https://www.youtube.com/watch?v=1QNFRSu2mzk

87. Data: 2020-07-24 21:48:59

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-24 21:46, Ilona wrote:

> [...]
>>

> //z calym szacunkiem... to byla wojna o dominacje w Europie... a
> religie, wlasciwie, te niewielkie roznice pomiedzy nimi, mialy zachencac

//innom odslonom wojny trzydziestoletniej byla I wojna swiatowa, wraz z
dogrywkom, w postaci II wojny...

88. Data: 2020-07-24 21:54:17

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-24 18:39, trybun wrote:

> [...]
> to aneksja(anschluss) NRD, inne to duperele (jak choćby aktywne wsparcie
> puczu na Ukrainie) robione najprawdopodobniej na zlecenie USA.

//wlasnie wyczuli okazje, tylko Trump z Miedzymorzem, chwilowo
zablokowal inicjatywe...

89. Data: 2020-07-24 22:01:23

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-24 21:19, z...@g...com wrote:
> A Polska porywa obywateli Kazachstanu obiecując im lepsze życie. To też agresja :p

Polska jest teraz w takim polozeniu geograficznym, w jakim byla
Portugalia, gdy odkrywano Nowy Swiat, w XVI wieku... a Kazachstan to
wlasnie ten wspolczesny Nowy Swiat...!

//popatrz na mape... z Almaaty wszendzie blisko... :)

90. Data: 2020-07-25 10:47:04

Od: trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.07.2020 o 21:46, Ilona pisze:

> [...]
>>

> //z calym szacunkiem... to byla wojna o dominacje w Europie... a
> religie, wlasciwie, te niewielkie roznice pomiedzy nimi, mialy

W sumie trudno wyrokować o co tak naprawdę chodziło w tych wojnach
średniowiecznych. Pewnie jakiś niezrównoważony władyka z chorymi
ambicjami o nich decydował. I nagle spodobała mu się srebrna zastawa na
stole innego władyki i tyle, a jego poddani poza garstką wybranych mieli
z tych wojen figę z makiem.

Dzisiaj sytuacja jest bardzo podobna - nikomu zdrowo myślącemu wojna i
okupacje innych krajów zwyczajnie się nie opłaca.

Wojna religijna  jak już stoi powyżej na dzień dzisiejszy jest w Europie
niemożliwa. Duchowieństwo na tyle straciło wpływy na ludzi że nawet jego
największe autorytety nie poderwą ludzi do walki o swoja wiarę.

Wlasnie zaczela siem Noc Cudow ;P
Manifest Breivika
Co w trawie trzeszczy?
Re: Cichosza...
Przestała się liczyć prawda i przyzwoitość