Pianka z białek na kruchym cieście

1. Data: 2003-06-16 20:59:43

Temat: Pianka z białek na kruchym cieście
Od: "Artur Wojtkowski / arturwu" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę Was o radę bo nie mogę sobie poradzić z pianą z bialek która notorycznie mi
siada i robi sie niczym podeszwa:) Wcześniej jakoś mi wychodziło ale teraz od kilku
pieczeń ciągle mi siada. Czy jest jakiś niezawodny i sprawdzony sposób?
Ja robie tak: białka mocno schlodzone ubijam elektrycznym robotem stopniowo dodajac
cukier, ubijam az trzyma sie mocno w garnuszku, po przechyleniu do góry dnem, później
wykładam na ciasto i posypuje kruszonka po czym wstawiam do gorącego piekarnika.
Co robie nie tak?
Sluchalem juz rad zeby wkładać do zimnego piekarnika ale to niestety tez nie pomoglo.
Probowałem juz lżej ubijać piane, poźniej mocniej i tez nic:(
Bardzo prosze o pomoc.

Artur Wojtkowski / arturwu
a...@w...pl
a...@m...pl

1. Data: 2003-06-16 21:20:22

Temat: Re: Pianka z białek na kruchym cieście
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Ja najpierw same bialka ubija do sztywnosci ze szczypta soli, ze nie wyleci
z miski. Pozniej cukier na raz i ubijam, az sie cukier rozposci. Dodaje tez
ze dwie lyzki kartoflanki - moja mama twierdzi, ze wtedy bialko po
upieczeniu jest bardziej chrupiace. U mnie funkcjonowalo to tez bez
kartoflanki, ale lepiej na zimne dmuchac. W kazdym baz razie, tesciowa
zazdrosci mi zawsze mojej chrupiacej pianki z bialek na ciescie.

Monika

1. Data: 2003-06-17 00:09:22

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Artur Wojtkowski / arturwu wrote:
> [...]
później
> wykładam na ciasto i posypuje kruszonka po czym wstawiam do gorącego piekarnika.

Sprobuj tak: schlodzone bialka ubic mikserem az zaczna sztywniec, powoli
dodac 2/3 ilosci cukru w przepisie, ubic, az lsniace i geste. Recznie
domieszac reszte cukru, juz nie ubijac mikserem. Reszta jak przedtem.

Ten sposob z domieszaniem surowego cukru sprawdza sie za kazdym razem w
bezach, wiec moze i tu sie sprawdzi.

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-06-17 11:46:48

Od: "Basia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zasadniczo wszystko robisz dobrze, tylko, ze pianke trzeba w piekarniku
suszyc, a nie piec. Najpierw podpiecz ciasto, potem nałóż piane z białek i
wstaw do piekarnika o temperaturze okolo 100 stopni i najlepiej wlacz
wiatraczek. Na pewno sie uda.

Pozdrawiam.
Basia.

1. Data: 2003-06-17 13:22:20

Od: "Artur Wojtkowski / arturwu" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Slicznie Paniom dziekuje, oczywiscie sprobuje wszystkich sposobów ale czekam jeszcze
na jakies propozycje:)

Artur Wojtkowski / arturwu
a...@w...pl
a...@m...pl

torcik
kotlety z soi domowej roboty
gofry
smażona tołpyga jako składnik sałatki ?
Przystań-Olsztyn ;-) Jak te dziady to robią!