Pieczony smalec?

1. Data: 2004-12-09 01:35:36

Temat: Pieczony smalec?
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam kilka funtow wedzonego boczku, ktory jest niezwykle tlusty,
wlasciwie sama slonina, bardzo malo miesa. Czy aby otrzymac smalec, moge
po prostu wstawic ten boczek w brytfannie do pieca i piec az sie smalec
wytopi? czy mozliwy jest taki sposob, czy musze to mielic/kroic i smazyc
jak zwykla slonine?
MB

1. Data: 2004-12-09 06:48:12

Temat: Re: Pieczony smalec?
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> po prostu wstawic ten boczek w brytfannie do pieca i piec az sie smalec
> wytopi? czy mozliwy jest taki sposob, czy musze to mielic/kroic i smazyc
Tak w calosci jeszcze nie probowalam, chyba tez sie wytopi.Smalec z z drobno
pokrojonym (wysmazonym)boczkiem jest pyszny. Kilka funtow krojenia to troche
pracochlonne, sprobuj obie wersje i prosze napisz jaki byl efekt.
Ilona

1. Data: 2004-12-09 06:59:05

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> "Magdalena Bassett" <m...@o...com> schrieb im Newsbeitrag
Niedawno podano mi sposób właśnie na taki smalec:
Włożyć do szybkowara, zalać wodą (!) i dusić na maleńkim gazie okolo 2 godzin.
Przyprawy dodać dowolne, koniecznie ostre i kminek z majerankiem.
Potem załość (chyba, bo nie słuchałam zbyt uważnie) zmiksować, nałożyć do
słoików i ostudzić. Ponoć wspaniełe. A boczek ma być tłusty i wędzony, czyli
taki jak masz!
Zaznaczam, że nie jadłam i nie robiłam tego, więc nie wiem jaki jest efekt
końcowy, ale nożna spróbować.
Gośka

1. Data: 2004-12-09 08:10:29

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> [...]
> po prostu wstawic ten boczek w brytfannie do pieca i piec az sie smalec
> wytopi? czy mozliwy jest taki sposob, czy musze to mielic/kroic i smazyc

Przy pieczeniu boczku zawsze mam troche smalcu, jako produkt uboczny:-)
Myślę, że krojenie po prostu zwiększa wydajność smalcową, za to
nie ma pieczonego boczku. Natomiast pieczenie czy smażenie jest
całkowicie obojętne, ten pokrojony boczek tez można wrzucić do brytfanny
i piec.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-12-09 08:27:15

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przyprawy dodać dowolne, koniecznie ostre i kminek z majerankiem.
> Potem załość (chyba, bo nie słuchałam zbyt uważnie) zmiksować, nałożyć do

Wspaniały smalec? ale nie napisałaś do czego ?
-czy do smażenia?, pewnie nie bo pryska :-(
-czy do duszenia mięsa?
-czy do pieczywa?, edzonki bywają słone :-(
Pozdr.Areta

1. Data: 2004-12-09 08:33:42

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> [...]
> smalec wytopi? czy mozliwy jest taki sposob, czy musze to
> mielic/kroic i smazyc jak zwykla slonine?

Ja niedawno pieklam dosc tlusty boczek. Smalcu wytopilo sie przy tym
niewiele, tyle ze przykrylo dno brytfanny. Upieczony boczek byl bardzo
smaczny, choc tlusty. Moze, gdyby to zmiksowac, jak radzi Goska,
osiagnelabys wlasciwy efekt
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

1. Data: 2004-12-09 09:02:41

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Wspaniały smalec? ale nie napisałaś do czego ?
> -czy do smażenia?, pewnie nie bo pryska :-(
> -czy do duszenia mięsa?
> -czy do pieczywa?, edzonki bywają słone :-(
> Pozdr.Areta

Przepraszam, oczywiście do chlebka.
Gośka

przepis na smalec domowy