Pieniądze w małżeństwie - czyli ...

281. Data: 2004-11-15 19:58:50

Temat: Re: Pieniądze w małżeństwie - czyli ...
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.11.2004, o godzinie 14.59.19, na pl.soc.rodzina, Lia napisał(a):

> To jest wyraz, którEGO używają...

Się EGO czepiasz. Po co? :)

*Habeck*
- Schutzbach

282. Data: 2004-11-15 20:02:41

Od: "medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jesli wydam x na cos tam, to nie pozostanie juz na cos innego i, ze moje
decyzje
> odbijaja sie w jakis sposób ( na plus i na minus) na zyciu pozostalych
czlonków
> rodziny. Umiejetnosc wypracowywania kompromisu miedzy potrzebami
swoimi/rodziny
> a obowiazkami/wobec bliskich. Umiejetnosc rozrozniania zdrowego egoizmu od
> egoizmu bijacego rykoszetem we wszystkich wokól.
> I cale mnóstwo innych cech wiazacych sie nierozerwalnie z dojrzaloscia,
> dorosloscia, samodzielnoscia i wspolodczuwaniem.

Dokładnie to miałam na myśli, skąd wiedziałaś? :-)
Dziwi mnie, że ktoś, kto ma osobne konta, uważa to za równoznaczne z
nieograniczeniem i swobodą w wydawaniu z niego pieniędzy. Jeśli jest się w
związku, to trzeba brać pod uwagę całokształt domowego budżetu - np. to, że
jeśli kupię sobie podkład i pomadkę HR za 800zł, to byc może nie będę miała
na czynsz albo jutrzejszy obiad :-).

Pozdrawiam
Ewa

283. Data: 2004-11-15 20:03:24

Od: "medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
..
> Jasna cholera! Dużo tego.

No, bo to poważna sprawa ;-)

Ewa

284. Data: 2004-11-15 20:03:43

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-11-15 20:58:50 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Habeck Colibretto* skreślił te oto słowa:

> Się EGO czepiasz. Po co? :)

Z nudów jak podejrzewam, bo już nie pamiętam dokładnie ;]
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

285. Data: 2004-11-15 21:28:43

Temat: Re: Pieni?dze w małżeństwie - czyli ...
Od: "Kaszycha" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stprawdzone na własnej skórze, w dodatku nie tylko własnej. Ale jest i
> pozytyw takiej sytuacji - Ci, ktorzy się nie odwrócą, kiedy świat Ci się
> wali, to Ci, dla których warto wstać w środku nocy, bo oni dla Ciebie
> zrobią to samo.

Przekonalaś mnie! nawet pojade te 200 km jak trzeba będzie. Zreszta juz mi
sie to dwa razy zdarzyło (raz w zimie..... brrrr)
Pozdrawiam
Kaśka

286. Data: 2004-11-15 21:52:44

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina "duszołap" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> napisał
w wiadomości news:cnajj8$ojs$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Sowa wrote:
> Uhm. Dlatego pytam wprost -- skąd wniosek, że nie interesuję się np.
> fotografiami TŻ?

To bardzo proste bo tego nie napisałaś we wcześniejszych postach,
pisałaś wtedy o tym co Was różni a nie to co łączy.

Jacek

287. Data: 2004-11-15 22:01:48

Od: "Axel" <a...@p...NO.com> szukaj wiadomości tego autora

"agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Nie do konca. Znaczenie ma tez czestotliwosc wplywów, obroty na koncie-
np.
> czeste przekroczenia dozwolonego limitu moga spowodowac obnizenie debetu
> niezaleznie od wysokosci wpływów.

I to ma miec znaczenie przy tym, czy jest jedno, czy dwa konta? Znaczy, jak
sa dwa, to czesciej pensja wplywa, czy co?

Axel

288. Data: 2004-11-15 22:03:52

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
że
> jeśli kupię sobie podkład i pomadkę HR za 800zł, to byc może nie będę

A co ze wspólnymi kontami dzieje sie wtedy gdy na przykład mama jest na
wychowawczym.
Jak zachowają sie Ci z dwoma kontami gdy jedno straci pracę, czy wtedy
udzielają sobie pożyczek.
Co dzieje się gdy z różnych powodów gdy jednego z małżonków nie stać na
wyjazd na wakację,
bo na przykład mniej zarabia, albo jego premia się przesunęła o miesiąc.

Kto płaci za wydatki na dzieci?

W jaki sposób ustala się wynagrodzenie dla żony która pracuje krócej ale
zajmuje się tym
aby dom był podobny do domu ?

Dla mnie wspolnota majątkowa jest jednym z ważnych elementów związku.

Jacek

289. Data: 2004-11-16 00:44:53

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> To bardzo proste bo tego nie napisałaś we wcześniejszych postach,
> pisałaś wtedy o tym co Was różni a nie to co łączy.

Których wcześniejszych? Wskaż proszę MID. Tych _wcześniejszych_. Tylko
nie pisz: "Sama sobie poszukaj" itp, po prostu wskaż gdzie _wcześniej_
pisałam o tym, co nas różni.

Pozdrawiam,
Karola

290. Data: 2004-11-16 01:15:32

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaszycha wrote:

> Karolina jesteś the best- ciesz się!
> Nie ma w moich pytaniach aluzji, nie ma drugiego dna i jestes tylko
> ciekawość. Ale nie mam nadziei, że w to uwierzysz - i wieerz mi to
> absolutnie nie jest mój problem a jedynie Twój.

Nie jesteś moim problemem, jesteś tylko ciągiem znaków ASCII na ekranie,
za którym prawdopodobnie kryje się zblazowany emeryt, któremu znudziły
się sekschaty.

> Mój związek jest jaki jest
> raz lepszy raz gorszy- natomiast zawsze jestem ciekawa jak może być jeszcze
> lepiej. Nie jestem az tak przekonana, że nie może byc lepiej aby odpuścić
> sobie pracę nad tymże.

Cool, ale póki co usilnie pracowałaś nad _moim_ związkiem. Nieproszona
zresztą.

> To co inni piszą nie może mnie w żaden sposób
> dotknąć czy obrazić, natomiast może mi POMÓC i to jest różnica między nami.

Nie chcę Twojej pomocy w ulepszaniu mojego związku (a jeśli już będę
chciała, to poproszę, ok?), jeśli ta pomoc to negowanie raz za razem
tego, że mogę być szczęśliwa _mimo_ (chociaż moim zdaniem nie _mimo_, a
właśnie _dlatego_), iż rzadko razem jadamy, mamy osobne konta i z
bliskimi przyjaciółmi wchodzę w równie intymne relacje duchowe, co z TŻ.
Przeczytaj wszystkie swoje listy z perspektywy osoby trzeciej i sama
siebie zapytaj, czy chciałabyś pomocy od osoby, która dyskusję zaczyna
od określenia Twojego związku jako "powierzchowny, niepełny i mało
prawdziwy", a następnie w kółko do pyta "a co poza seksem, a co poza
seksem, a co poza seksem". Pisałam dokładnie, co poza: zaufanie,
szacunek, zainteresowania, poczucie humoru, plany, marzenia itp, itd. --
zupełnie więc nie rozumiem, dlaczego uparłaś się, że mój związek to seks
i nic więcej.

> Dla mnie EOT. Widzę, że KONSTRUKTYWNE podjeście do dyskusji jest Ci obce-
> dobrze wiedzieć, równiez na przyszłość.

Obraziłaś się, bo nie chciałam zrobić Ci uprzejmości i napisać, że mój
związek to tylko i wyłącznie seks, nie więcej? Nie mogę tego zrobić, bo
byłoby to zwyczajne kłamstwo. Konstruktywnie chciałam Ci wyjaśnić, że
różni ludzie mają różne nasilenie potrzeb, w tym potrzeby bliskości,
wyrażającej się "wspólnym kontem i wspólnym piciem herbaty" -- określmy
tym terminem wszystkie te codzienne i niecodzienne rytuały. Ty masz taką
potrzebę dużą i budujesz swój związek na codziennym wysyłaniu sygnałów w
sposób, który uważasz za najlepszy. U mnie potrzeba bliskości wyraża się
inaczej -- nie znoszę przytulania, całusków, trzymania za rączki itp,
nie potrzebuję mieć TŻ codziennie w domu żeby mu patrzeć w oczy i
wysyłać sygnały. Ale to nie znaczy, że buduję relacje płytkie i
nieszczere -- po prostu buduję je inaczej. Jak? Nie jestem pewna, czy
zdołałabym to wytłumaczyć osobie, która już na wstępie jest do takiego
zachowania uprzedzona.

> Szczerze i bez drugie dnia, bez aluzji i podtekstów (choć nie rozumiem
> dlaczego muszę to podkreslać)

Bo to jest usenet, get use to it. Nie siedzisz ze mną twarzą w twarz i
obie odczytujemy się wyłącznie na podstawie tego, co zostało napisane --
oraz tego, _jak_ zostało napisane. A interpretacja... -- cóż, wiele
czynników na nią wpływa.

> życze Ci wiele, wiele szczęścia i radości w
> Twoim związku.

Dziękuję i odwzajemniam. Ja tam nie zamierzam Cię skreślać ani
szufladkować, nie dogadałyśmy się zupełnie w tym wątku, ale nie uważam,
żeby to musiało jakoś wpłynąć na nasze rozmowy w innych.

Pozdrawiam,
Karola

Oświadczenie
kobieta-dziecko i mężczyzna