Pierogi Lubelskie

11. Data: 2006-01-25 17:59:37

Temat: Re: Pierogi Lubelskie
Od: p...@v...pl (p...@v...pl) szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-01-2006, śro o godzinie 15:37 +0100, Marek W. napisał(a):
> Użytkownik <p...@v...pl> napisał w wiadomości

> do tego farszu cebula konieczna nie jest..a poza tym
> mieta z torebek ekspresowych raczej sie nie nadaje do przyprawiania
> czegokolwiek...
>
> No i sory ale z ciasta wykrawa sie krażki (szklanką) a nie kwadraty...to sa
> pierogi a nie jakieś tam rawioli...
>
> Marek

Rzeczywiście smażona cebula na oleju, nie jest koniecznym składnikiem
farszu Pierogów Lubelskich, ale ja ją dodaję razem z olejem na którym
się smażyła.

12. Data: 2006-01-25 18:01:49

Od: p...@v...pl (p...@v...pl) szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-01-2006, śro o godzinie 15:59 +0100, Krystyna Chiger napisał(a):
> Marek W. wrote:
> (...)
> >
> A dlaczego miałaby być z torebek? Nie widziałeś suszonych ziół
> bez torebek?

> Często widywałam u starych gospodyń krojenie ciasta nożem na kwadraty.
> Pierogi z tego wychodziły takie trochę trójkątne, trochę zaokrąglone.

Ja dodaję do farszu Pierogow Lubelskich miętę z torebek expresowych -
wychodzą smaczne pierogi.

13. Data: 2006-01-25 18:03:42

Od: p...@v...pl (p...@v...pl) szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-01-2006, śro o godzinie 14:07 +0100, Gsue napisał(a):
> Użytkownik <p...@v...pl> napisał w wiadomości

> Nie wiedziałem, że nazywają się "lubelskie", choć to moje rodzinne strony.
> Natomiast polecam przekrojone na pół i podsmażone na śmietanie.
> U mnie w domu były chyba raczej bez mięty czy majeranku. Ale mogę źle
> pamiętać :)
> Smacznego- przyłączam się
> Gsue

Pierogi Lubelskie nadziewane gotowaną kaszą gryczaną z białym serem,
suszoną miętą pieprzową, solą i pieprzem czarnym są typową regionalną
potrawą Lubelszczyzny.

14. Data: 2006-01-25 18:29:57

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> wrote in
message
> kupe lat zyje w Lublinie i takiego cuda nie widziałem....

W Lublinie..? Toz to miastowe tak nie jedza.
Sprobuj w okolicach Lubartowa, Parczewa, Radzynia Podlaskiego, et cetera.

15. Data: 2006-01-25 18:51:37

Od: p...@v...pl (p...@v...pl) szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-01-2006, śro o godzinie 18:29 +0000, eM eL napisał(a):
> [...]
>
> W Lublinie..? Toz to miastowe tak nie jedza.
> Sprobuj w okolicach Lubartowa, Parczewa, Radzynia Podlaskiego, et cetera.

Pierogi Lubelskie znam od mojej babci Genowefy z Opola Lubelskiego.

16. Data: 2006-01-25 19:30:02

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> Pierogi Lubelskie znam od mojej babci Genowefy z Opola Lubelskiego.

Nie jednemu psu Burek wiec nie ma sie o co spierac --dla mnie "pierogi
lubelskie" to wlasnie takie jaki opisalem - w tartej polewie. (Zaraz sie
pewnie ktos odezwie ze takie to sie nazywaja "kartacze" czy jeszcze
inaczej...na zdrowie!) Ale poszukaj sobie w archiwum niedawnej pyskowki o
tym co to sa "pyzy" to Ci dopiero wymieknie :-)

17. Data: 2006-01-25 21:09:22

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> napisał w wiadomości
> [...]
>
> W Lublinie..? Toz to miastowe tak nie jedza.
> Sprobuj w okolicach Lubartowa, Parczewa, Radzynia Podlaskiego, et cetera.

Sory ale mój smak sie kształtował w okolicy Niedrzwicy, Kręznicy,
Bychawki...czyli pare ładnych kilometrów na południe...;)))))

a to co ty piszesz to juz Podlasie jak sama nazwa wskazuje...;)))))

M.

18. Data: 2006-01-25 21:54:45

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." wrote

> a to co ty piszesz to juz Podlasie jak sama nazwa wskazuje...;)))))

Lubelskie. Chyba zes bardzo mlody wiekiem :-)

19. Data: 2006-01-25 22:19:47

Od: p...@v...pl (p...@v...pl) szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-01-2006, śro o godzinie 22:09 +0100, Marek W. napisał(a):
> [...]
> Bychawki...czyli pare ładnych kilometrów na południe...;)))))
>
> a to co ty piszesz to juz Podlasie jak sama nazwa wskazuje...;)))))

Pierogi Lubelskie robiła moja babcia Genia z Opola Lubelskiego. Oprócz
pierogów lubelskich gotowała charakterystyczną zupę dla Lubelszczyzny, a
mianowicie zupę z sałaty ze śmietaną do gotowanych na wodzie kartofli.

20. Data: 2006-01-25 23:10:52

Od: "Maciej Muran" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@v...pl> napisał
> Pierogi Lubelskie robiła moja babcia Genia z Opola Lubelskiego. Oprócz
> pierogów lubelskich gotowała charakterystyczną zupę dla Lubelszczyzny, a
> mianowicie zupę z sałaty ze śmietaną do gotowanych na wodzie kartofli.

Ej, zamiast się spierać o (mało istotne;)) kwestie terytorialne, powiedzcie
raczej, czy ser twarogowy półtłusty klin/ek z okręgowej spółdzielni
mleczarskiej w Wyszkowie, z datą przydatności do spożycia na 21.01.2006
nadawać się będzie do tych pierogów?

Smaka mi takiego narobiliście, że nie wiem, czy zasuwać do sklepu po świeży
twaróg, czy też ten - przechowywany w lodówce - nie zepsuje mi całości. Nie
chcę go na razie otwierać, bo rzecz całą zamierzam dopiero jutro (albo i
dziś ;)) przyrządzać. Wygląda całkiem normalnie spod folii, wodą nie
podszedł, czyli pozostaje pytanie: jak rozpoznać, że biały ser (twarogowy)
już się do pierogów nie nadaje? Przy założeniu, że go jednak jutro
otworzę...

:)

M.

ciasto z czekoladą
czerwona kapusta na ciepłoa (jako surówka)
pasta rybna
Kolacja
Ziemniaki przemrożone