Pierogi ukraińskie?

1. Data: 2005-12-06 14:04:05

Temat: Pierogi ukraińskie?
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Jest takie coś jak pierogi ukraińskie? Ostatnio udało mi się coś kupić
nazwanego "pierogi ukraińskie", ale były to zwykłe pierogi z mięsem,
być może troszkę zalatujące kapustą. Gugiel wiele nie ma wiadomości o
pierogach ukraińskich, ale znalazł mi strony, gdzie ludzie piszą, że
ukraińskie = ruskie albo też że ukraińskie są z kapustą i grzybami.

Jest takie coś w ogóle, czy to tylko nazwa "marketingowa"?

--
Grzegorz Janoszka

2. Data: 2005-12-06 15:40:27

Temat: Re: Pierogi ukraińskie?
Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ukraińskie = ruskie albo też że ukraińskie są z kapustą i grzybami.
>
> Jest takie coś w ogóle, czy to tylko nazwa "marketingowa"?

moja babcia urodzila sie na Ukrainie i robi zawsze pierogi albo z nadzieniem
kapuscianym z grzybami albo z ziemniaczanym z bialym serem (twarogiem) i
przesmazona cebulka....te ostatnie uwielbiam najbardziej i cala rodzina za
nimi szaleje :)

pozdrawiam
rina

3. Data: 2005-12-06 15:43:05

Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

rina napisal(a):

> albo z ziemniaczanym z bialym serem (twarogiem) i
> przesmazona cebulka....te ostatnie uwielbiam najbardziej i cala rodzina za
> nimi szaleje :)

Moje dzisiejsze śniadanie ;) Wazelinka jak nic !

dj

4. Data: 2005-12-06 16:11:06

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 6 Dec 2005 16:40:27 +0100 I had a dream that rina <r...@w...pl> wrote:

> [...]
>przesmazona cebulka....te ostatnie uwielbiam najbardziej i cala rodzina za

No ale te ostatnie to są normalne ruskie, prawda?

--
Grzegorz Janoszka

5. Data: 2005-12-06 16:23:34

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ale te ostatnie to są normalne ruskie, prawda?

ciezko stwrierdzic, ruskie nie znaczy rosyjskie, Ukraina (zwana kiedys
Rusią) i Rosja maja wspolne korzenie historyczne no i pewnie kulturowe ---->
kulinarne...ruskie to ruskie :)

pozdrawiam
rina

6. Data: 2005-12-06 22:40:49

Temat: Re: Pierogi ukrainskie?
Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:
> [...]
> na slono i slodko; z ziemniakami , skwarkami i cebula /najbardziej
> popularne/; z surowym miesem wolowym, mieszanym i wieprzowym;
> drobiowym z warzywami /"po chinsku" sie zwaly i byly pyszne/.
> Nigdzie nie bylo naszych "ruskich". Nasza gospodyni, u której
> mieszkalismy, zrobila wielkie oczy na wiesc o nadzieniu
> ziemniaczano - twarogowym, powiedziala, ze spróbuje zrobic i
> bedzie je nazywala "polskimi". A w mojej rodzinie importowanej po II
> wojnie z dawnej polskiej Ukrainy robi sie tzw. "ruskie", a i owszem,
> ale nigdy ich sie tak nie nazywalo. Z ziemniakami i serem. I tyle.

mam właśnie ruskie w lodówce. Mama zrobiła dla całej rodziny. I jak je
zwać, smakują :-)

pozdrawiam tą drogą też

Waldek

7. Data: 2005-12-07 07:55:20

Od: Jacek Kos <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nazwa ogólna ukraińska "warenyky" - to pierogi, a co się tam włoży - jak
choćby zpostów widać - dowolnie... W okolicach Lwowa warenyky to "nasze
ruskie", a potem leci "warenyky s miasom" i tak dalej...

--
JackOss

8. Data: 2005-12-07 09:29:12

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

rina <r...@w...pl%> napisał(a) w news:dn4e50$n2h$1@news.task.gda.pl:

> ciezko stwrierdzic, ruskie nie znaczy rosyjskie, Ukraina (zwana kiedys
> Rusią) i Rosja maja wspolne korzenie historyczne no i pewnie kulturowe
> ----> kulinarne...ruskie to ruskie :)

Ruskie tłumaczone na dzisiejszy znaczyłyby właśnie +- ukraińskie, w żadnym
wypadku nie rosyjskie. I nasze "ruskie" są na Ukrainie dobrze znane. :)

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
mail: http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ Stranded in my mind

9. Data: 2005-12-15 13:59:01

Od: mirko <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński wrote:

> Ruskie tłumaczone na dzisiejszy znaczyłyby właśnie +- ukraińskie, w
> żadnym wypadku nie rosyjskie. I nasze "ruskie" są na Ukrainie dobrze
> znane. :)

Ruskie bo od Rusinów :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rusini

--