Re: Pierwsze zakupy

From: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Pierwsze zakupy
Date: Sun, 30 Mar 2003 10:29:19 +0200

grazka napisał(a) w wiadomości: ...
>jak to co? sadzić czy już do gruntu w
>jakich odstepach - to podobno duże rosnie.

Jezeli warunki u Ciebie takie jak u mnie, to juz sadzic (do gruntu
oczywiscie). Najlepiej do wykopanych dolow nawiesc zyznej ziemi zmieszanej z
odkwaszonym torfem, lub kompostem i w tym sadzic. Co do wielkosci i
odstepow, to daglezje beda duze, wiec i odstepy powinny byc odpowiednie.
Odstepy zaleza od ilosci miejsca, jakim dysponujesz no i od tego, czy chcesz
miec drzewa ugalezione do samej ziemi, czy ogolocone na 2/3 wysokosci.
Zalezy to takze, czy bedziesz je skracal - czego nie polecam - czy pozwolisz
rosnac. Nie wiem, jaka odmiane zywotnika kupiles (wielkosc moze byc rozna -
od malych do srednio duzych).
Najlepiej wyobraz sobie stary przejrzysty las. Odstepy miedzy drzewami z
takiego wyobrazenia beda dobre :) Zakladam jednak, ze az tyle miejsca nie
masz, dlatego moze byc gesciej. Byle nie gesciej niz 3 m. Nie znam Twoich
warunkow, dlatego lepiej Ci nie doradze.
Zywotniki mozna gesciej - to zalezy jednak od ich przeznaczenia, jak i
odmiany.

Pozdrawiam,
Bpjea