Pierwszy Maja

1. Data: 2010-05-01 08:08:16

Temat: Pierwszy Maja
Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.ciechanowiec.yoyo.pl/readarticle.php?arti
cle_id=3

http://daro666.blogspot.com/2009/04/1-maja-i-ilumina
ci-bawarscy.html

http://www.michaeljournal.org/Rzadswiatowy.htm

AW

.

2. Data: 2010-05-01 22:13:59

Temat: Re: Pierwszy Maja
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 01 May 2010 10:08:16 +0200, AW napisał(a):

> http://www.michaeljournal.org/Rzadswiatowy.htm

"Podstawową wadą obecnego systemu finansowego jest tworzenie pieniędzy
przez bank w formie zadłużenia i obciążenia procentem tworzonych pieniędzy.
Kraje zadłużone są zobligowane do spłacenia bankom pieniędzy, których te
banki nie wytworzyły, pieniędzy, które nie egzystują. Zadłużenie takie jest
nie do spłacenia. Finansiści wiedzą doskonale, że spłacenie długów przez
zadłużone kraje jest niemożliwe, że obecny system finansowy jest błędny od
podstaw i że może to tylko przynieść kryzysy i rewolucje. Ale to jest
właściwie to, czego im potrzeba!

Jak powiedział Clifford Hugh Douglas założyciel szkoły Kredytu Społecznego:
,,Władza pieniądza nie chce i nigdy nie chciała ulepszenia systemu
pieniężnego. Tarcia społeczne, wojny i sabotaż to jest dokładnie to, czego
ona chce." Dlaczego?

Dlatego, że finansiści uważają, że tylko oni są zdolni do właściwego
kierowania ludzkością. W celu narzucenia swojej woli każdemu człowiekowi i
w celu kontrolowania całego świata, wynaleźli obecny system zadłużania
pieniężnego. Chcą doprowadzić każdy naród na świecie do stanu takiego
kryzysu, że kraje te będą myślały, że nie mają innej alternatywy, jak
zaakceptować cudowne rozwiązanie Wielkiej Finansjery w celu uchronienia ich
od katastrofy: całkowita centralizacja, jedna światowa waluta i jeden rząd
światowy, gdzie umorzy się długi narodów lub będą one musiały oddać swoją
suwerenność."

Polska się temu długo opierała. Dlatego musiał zginąć prezes NBP, S.
Skrzypek.
Finansowe uzależnienie państw, a więc ich obywateli, to najnowsza wojenna
zdobycz technologiczna, najgroźniejsza, bo działająca niepostrzeżenie, za
aprobatą samych poszkodowanych. Bo to już jest czwarta, o wiele bardziej
technologicznie zaawansowana, wojna światowa - nie państw przeciw państwom,
ale uprzywilejowanych i wpływowych grup finansowych przeciw każdemu
zwykłemu człowiekowi z osobna. Zbliża się nowa era niewolnictwa.

3. Data: 2010-05-01 22:37:20

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> ale uprzywilejowanych i wpływowych grup finansowych przeciw każdemu
> zwykłemu człowiekowi z osobna. Zbliża się nowa era niewolnictwa.
Co do Skrzypka to teoria spiskowa - nie dowiedziesz tego. Co do reszty
zgadzam się, że mamy obecnie do czynienia z największym zagrożeniem
ludzkiej wolności-zarówno w skali państwa jak i jednostki, i cieszę
się,że suma moich oszczędności niemal bilansuje sie z sumą kredytów.

Prawo do tworzenia pieniądza nieopatrznie kiedyś oddane bankom jest już
w istocie niemożliwe do odebrania. Oznacza przeniesienie władzy.
Tworzenie jakiejkolwiek opozycji w stosunku do przeciwnika który
dysponuje nieograniczonymi możliwościami finansowymi jest nierealne. Być
może jednak przed nową erą niewolnictwa uratuje nas chciwość tych
instytucji, o ile bedą tak nieroztropne aby wywołać kolejny kryzys.
Tylko w poważnym kryzysie ekonomicznym może zaistnieć wystarczająca,
oddolna wola ograniczenia tej władzy (a i tak nie wiadomo czy to
wystarczy). Jak na razie wszystko zmierza w tym właśnie kierunku.

pozdrawiam
vonBraun

4. Data: 2010-05-01 22:48:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 02 May 2010 00:37:20 +0200, vonBraun napisał(a):

> Co do Skrzypka to teoria spiskowa - nie dowiedziesz tego.

Nie mam zamiaru. Oczywistości się nie dowodzi, lecz przyjmuje jak aksjomat.

> [...]
> ludzkiej wolności-zarówno w skali państwa jak i jednostki, i cieszę
> się,że suma moich oszczędności niemal bilansuje sie z sumą kredytów.

Moja podobnie. Tzn tu zero i tu zero.

> [...]
> może jednak przed nową erą niewolnictwa uratuje nas chciwość tych
> instytucji, o ile bedą tak nieroztropne aby wywołać kolejny kryzys.

Oby nie. Wolę już niewolnictwo niż wojnę
konwencjonalną/atomową/elektromagnetyczną/ch_wie_jak
ą jako następstwo
megakryzysu, jak to już bywało w historii, pomijając samą technologię
wojenną oczywiście, bo to nic nieznaczący szczegół w sumie...

> Tylko w poważnym kryzysie ekonomicznym może zaistnieć wystarczająca,
> oddolna wola ograniczenia tej władzy (a i tak nie wiadomo czy to
> wystarczy). Jak na razie wszystko zmierza w tym właśnie kierunku.

Czyli wojna?
:-(

5. Data: 2010-05-01 23:43:10

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Nie mam zamiaru. Oczywistości się nie dowodzi, lecz przyjmuje jak aksjomat.
GOTO 200 /MID:<hquh8o$mg5$1@inews.gazeta.pl>/
imho sama się nakręcasz. Panslavowi bym się nie dziwił...

> Moja podobnie. Tzn tu zero i tu zero.
Ja z obu stron więcej niż zero ale dzięki temu mam dużą płynność.
Docelowo trzeba by się tego pozbyć póki mam fajną pracę i jestem zdrowy.

> [...]
> megakryzysu, jak to już bywało w historii, pomijając samą technologię
> wojenną oczywiście, bo to nic nieznaczący szczegół w sumie...

/.../
> Czyli wojna?
> :-(

Dzięki ostatniemu kryzysowi /po cichu, bo jak wiemy jeszcze tu i ówdzie
trwa/ bardzo wielu ludzi (w tym ja), zaczęło zdawać sobie sprawę z
najbardziej oczywistych mechanizmów funkcjonowania gospodarki. Nie było
jak pamiętasz znaczącego wzrostu napięcia "wojennnego" w okresie
maksymalnego nasilenia ostatniego kryzysu, natomiast pojawiły się
wyraźne tendencje do ograniczania działeń banków. Niektóre o ile
pamiętam zostały podporządkowane władzom państwowym (bodaj w GB).
Sądząc tylko z "przebiegu" różnych krzywych wzrostu można chyba
oczekiwać, że cykl wyraźnie przyśpiesza, więc następny kryzys przyjdzie
szybcej. Szybciej niż ludzie zdążą zapomnieć kto i jak z nimi gra w te
klocki. Dla wszystkich będzie oczywiste, co trzeba zrobić (ograniczyć
władzę banków i zadbać o obniżenie napięć "wojennych"). Tylko na tej
podstawie, głównie przez ekstrapolację ostatniego kryzysu opieram
nadzieję na bardziej pozytywny scenariusz, niemniej nie obrażę się jak
ktoś mający większe pojęcie o makroekonomii wyprowadzi mnie z błędu

pozdrawiam
vonBraun

6. Data: 2010-05-02 06:42:18

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakiejkolwiek opozycji w stosunku do przeciwnika który dysponuje
> nieograniczonymi możliwościami finansowymi jest nierealne.

Czys Ty sie z wackiem na lby pozamienial? Nabruzdzilo paru idiotow w
Internet jakimis debilnymi teoriami o "tworzeniu przez banki" pieniadza i
ludziki bez zastanowienia kopiuja.

BANKI NIE TWORZA PIENIADZA TAK JAK WODA NIE MA PAMIECI

Rosnie tylko i wylacznie suma zapisow elektronicznych, aktywnej kasy na
rynku od tego nie przybywa, a wrecz przeciwnie - z kazdym krokiem ubywa.

Emisja pieniadza zajmuja sie instutucje panstwowe.

7. Data: 2010-05-02 07:22:06

Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rynku od tego nie przybywa, a wrecz przeciwnie - z kazdym krokiem ubywa.

> Emisja pieniadza zajmuja sie instutucje panstwowe.

BZDURA - jesteś wręcz tragicznie N_I_E_D_O_I_N_F_O_R_M_O_W_A_N_Y!

Poświęć trochę czasu zrozumieniu tej ogromnie istotnej rzeczy, a zmienisz zdanie.

Prywatne, anonimowe, (bo nie publiczne) banki kontrolują wszelkie ekonomiczne
trendy/kryzysy poprzez manipulacje stopy procentowej i ilości pieniądza w obiegu.

AW

.

8. Data: 2010-05-02 07:49:48

Od: "Chiron" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozytywny scenariusz, niemniej nie obrażę się jak ktoś mający większe
> pojęcie o makroekonomii wyprowadzi mnie z błędu

IMO- po wojnie, globalnej wojnie- nie nastąpi korekta działań banków (tak,
jak to opisujesz), lecz rewolucyjna zmiana podejścia do pieniądza, a takze
do wielu innych wartości. Zmiana układów ekonomicznych, politycznych po
czymś takim a także towarzysząca im zmiana mentalności społeczeństw i
trendów kulturowych jest nie do wyobrażenia- nawet przez ludzi klasy ś.p.
Lema

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

9. Data: 2010-05-02 08:54:15

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:
/.../

> [...]
> politycznych po czymś takim a także towarzysząca im zmiana mentalności
> społeczeństw i trendów kulturowych jest nie do wyobrażenia- nawet przez

Po wojnie tak, ale - nie napisłem "explicite" tego - liczę na to, że
kolejny kryzys, który zapewne będzie poważniejszy i obnaży półśrodki
jakimi były neutralizowane dotychczasowe kryzysy niekoniecznie
doprowadzi do III WS. Pewności nie mam.
pozdrawiam
vonBraun

10. Data: 2010-05-02 09:06:22

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost wrote:

/.../
> Rosnie tylko i wylacznie suma zapisow elektronicznych, aktywnej kasy na
> rynku od tego nie przybywa, a wrecz przeciwnie - z kazdym krokiem ubywa.
>
> Emisja pieniadza zajmuja sie instutucje panstwowe.
Tak jak to rozumiem, to przybywa na rynku pieniądza "z przyszłości"
(długu) który wydawany w teraźniejszości nakręca gospodarkę. Dług ten,
wydany przez kredytobiorców, albo pojawia się od razu "na rynku" (gdy
kredytobiorcy lub ci którym zapłacili kredytem przekształcają pieniądz w
dobra, lub zasila konta bankowe kontrahentów, co pozwala bankom dawać
kolejne kredyty(bo prawo wymaga od nich kilkuprocentowego pokrycia
kredytów ze zdeponowanych pieniędzy). Czemu od tego ma nie rosnąć ilość
pieniądza na rynku????

Skoro odwołujesz się do argumentów o "wacku" to zapewne rozumiesz to
dokładniej i przejrzyście wyjaśnisz
;-))

podrawiam
vonBraun