Re: Pigwa, a własciwie jezyny

1. Data: 2008-10-26 08:37:57

Temat: Re: Pigwa, a własciwie jezyny
Od: "Mariusz" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... zrobiłam dżem z jeżyn (...) zwłaszcza, że z pestkami, które uwielbiam

Akurat tego troche nie zrozumiałem...
Pestki w jezynach? Te malutkie takie? Zazwyczaj robi sie bez tych pestek?

Mariusz

2. Data: 2008-10-26 10:36:09

Od: " JaMyszka" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz napisał:

> Akurat tego troche nie zrozumiałem...
> Pestki w jezynach? Te malutkie takie? Zazwyczaj robi sie bez tych pestek?

Tak, tak! Chodzi o te małe;p
Jak pełna zachwytu nad smakiem tego przetworu, dałam do spróbowania jednej
osobie, to usłyszałam (z naganą w głosie), że ona taki robi - ale bez pestek.
A małe jest piękne, czyż nie? I w dodatku smaczne;)
Z tego powodu zajadałam się też swego czasu suszonymi malinami, które
właściwie były jedną wielką rozkruszoną pestką zlepioną skórką malinową;p
A i te pestki z koralików (pomidory) nadają specyficzny smak potrawom (i
zajęcie przy stole;p).
:)

--
Pozdrawiam :)
JM

3. Data: 2008-10-26 11:45:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " JaMyszka" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> A i te pestki z koralików (pomidory) nadają specyficzny smak potrawom (i

Aby pozbyć się pestek z malin (więc i jeżyn też), z rodzynka
brazylijskiego wystarczy zrobić z nich wino - jeżynowe jest najlepszym winem
owocowym (ja uważam, że na równi z winem z owoców róży).
Rewelacyjne wino robi się przez mieszanie wina z róży i wina z czarnego
bzu...

Re: Pigwa
Re: Pigwa
Oto dowod ze mozemy zbudowac wehikuly czasu ktore pokonaja smierc i pozwola nam zyc bez konca - ja jednak potrzebuje pomocy aby urzeczywistnic ten wynalazek (JP)
Jaki zestaw garnków kupić ? Berghoff, HOFFBURG ?