Piwo - fakty czy mity?

1. Data: 2009-04-19 11:35:26

Temat: Piwo - fakty czy mity?
Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na stronie Carlsberg Polska można przeczytać, że piwo "dostarcza organizmowi
wiele składników niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania. Są to sole
mineralne, potas, fosfor, magnez, wapń i sód (ten ostatni w śladowych
ilościach). Jest ono też źródłem witamin z grupy B, B1, B2, PP oraz B12."
Prawda to czy fałsz? Pytam osoby, które zgłębiły temat.
Pozdr.
A.

2. Data: 2009-04-19 11:40:36

Temat: Re: Piwo - fakty czy mity?
Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona pisze:
> [...]
> grupy B, B1, B2, PP oraz B12."
> Prawda to czy fałsz? Pytam osoby, które zgłębiły temat.

prawda
do tego dostarcza tez sporą ilość kalorii
słyszałem też o witaminie C, ale nie szukałem źródeł, wiec to traktuje
bardziej jako plotkę

3. Data: 2009-04-19 11:45:58

Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> prawda
> do tego dostarcza tez sporą ilość kalorii
> słyszałem też o witaminie C, ale nie szukałem źródeł, wiec to traktuje
> bardziej jako plotkę

Jaka tam prawda, piwo jest niskokaloryczne.... Sęk tkwi w czym innym (było
już wilokrotnie na tej grupie):

http://tiny.pl/z94x

" [...]
http://tiny.pl/5qvs

Z tabli kalorycznej widać iż piwo posiada minimalne ilości w/w przez ciebie
węglowodanów... Pijąc piwo zwiększasz współczynnik glikochemiczny na wskutek
Maltozy. Gdy współczynnik jest duży to chce ci się żreć, i tu jest pies
pogrzebany. .. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

4. Data: 2009-04-19 13:05:05

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona pisze:
> [...]

Nie wiesz, że piwo zawiera jeszcze żeński hormon.

--
animka

5. Data: 2009-04-19 14:38:29

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> [...]
> B, B1, B2, PP oraz B12." Prawda to czy fałsz? Pytam osoby, które zgłębiły

bzdury

po pierwsze, alkohol blokuje przyswajanie większości z tych witamin, bądź je
po prostu wymywa

po drugie nie ma tam b12

po trzecie, ilość soli mineralnych jest tam żałośnie niska, przy większości
piw dzienne zapotrzebowanie na np magnez pokrywa dopiero 20 litrów.

po czwarte, te śladowe ilości soli mineralnych i tak zostaną błyskawicznie
wysikane, na dodatek z nawiązką - na każde 10 mg magnezu uzyskane z piwa
wysikasz 30

Alkoholicy grupowi pewnie będą mieli inne zdanie na ten temat, ale to tylko
mechanizm tłumaczenia sobie własnego nałogu.

6. Data: 2009-04-19 15:57:37

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Endriu" napisał:

> Z tabli kalorycznej widać iż piwo posiada minimalne ilości w/w
> przez ciebie węglowodanów... Pijąc piwo zwiększasz współczynnik
> glikochemiczny na wskutek Maltozy.

Większego bełkotu dawno nie czytałam... A współczynnik glikochemiczny
rozłożył mnie na łopatki.

--
Pozdrawiam - Aicha

7. Data: 2009-04-19 16:29:51

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

animka pisze:

> Nie wiesz, że piwo zawiera jeszcze żeński hormon.

Możesz rozwinąć ten temat?

STranger

8. Data: 2009-04-19 17:26:10

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "STranger" napisał:

> Możesz rozwinąć ten temat?

Chmiel -> fitoestrogeny.

--
Pozdrawiam - Aicha

9. Data: 2009-04-19 17:58:17

Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona pisze:
> Na stronie Carlsberg Polska można przeczytać, że piwo "dostarcza
> organizmowi wiele składników niezbędnych do jego prawidłowego
> funkcjonowania.
> Prawda to czy fałsz? Pytam osoby, które zgłębiły temat.

Myślę, że to prawda. Temat zgłębiłem w morzu piwa.
Ilekroć wypiję piwo, wszystkie pożyteczne składniki powodują,
że mi sie robi fajnie na sercu i głowie.

Seco

10. Data: 2009-04-19 19:59:45

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze: