Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.g
ermany.com!postnews.google.com!m73g2000cwd.googlegroups.com!not-for-mail
From: "inseg" <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Piwo - napój prawdziwych mężczyzn
Date: 16 Jul 2006 07:09:04 -0700
Organization: http://groups.google.com
Lines: 78
Message-ID: <1...@m...googlegroups.com>
References: <u...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 83.5.30.115
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1153058950 16232 127.0.0.1 (16 Jul 2006 14:09:10 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Jul 2006 14:09:10 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <u...@4...net>
User-Agent: G2/0.2
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; Neostrada Plus
5.6; SV1),gzip(gfe),gzip(gfe)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: m73g2000cwd.googlegroups.com; posting-host=83.5.30.115;
posting-account=-nohMQ0AAAC_1uleoeoFrI2oYHI5dw6Y
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:347776
Ukryj nagłówki
Immon napisał(a):
> Piwo na ogół reklamowane jest jako napój dla facetów:
>
> - twardych
> - z charakterem
> - wyluzowanych
> - zdecydowanych
> - energicznych
> - mądrych
> - towarzyskich
> - znających życie
> - koneserów, którzy wiedzą, że jak piwo to tylko <tu nazwa browaru>
>
> Według reklam piwo może być także substytutem kobiety - ostatnio widzę cykl
> reklam na billboardach, w których piwo występuje pod postacią "laleczek",
> czyli młodych dziewczyn.
>
> Towarzyszą temu teksty:
> "Czym się różnią laleczki od żony?"
> "Mężczyźni wybierają laleczki."
> "Co robią laleczki wieczorem?"
> "Laleczki czekają, aż je weźmiesz"
> Pranie mózgu przez reklamy jest na tyle silne, że powstaje *efekt placebo*
> i niektórzy pijąc piwo rzeczywiście czują jakieś *nieziemskie fluidy*, a
> jak jeszcze zacznie działać alkohol to mamy komplet :)
>
> Kiedyś na praktyce studenckiej - jeszcze za PRL-u - wyskoczyliśmy w upalny
> dzień do sklepu, aby się napić. Ja wypiłem jakiś napój owocowy na miejscu,
> ale kolega kupił sześć butelek piwa (takie niskie, grube chyba 0,5 litra).
> Ustawił je w szeregu na oknie, ale wypił tylko jedną. Wtedy piwo było tak
> tanie, że można było sobie pozwolić na taki szpan :)
> Sądzę, że presja towarzyska na picie piwa jest tak wielka, że wielu -
> zwłaszcza młodych - ludzi pije piwo mimo, że im nie smakuje - żeby być
> cool, trendy itp.
Uleganie powszechnym autorytetom zwłaszcza anonimowym daje możność
reklamom manipulowanie i wytwarzanie opini .
Kłamstwo powtarzane tysiąc razy za tysiąc pierwszym staje się
prawdą .
Reklama stała sie najsilniejszą zgodą z samym sobą , z trendami
,związkiem z pragnieniami jakie nam serwują .
Świat nie jest jaki jest dla takich ludzi ,ale jaki chcą żeby
był.
Mimo,że taka manipulacja daje świadomość fałszu to jednak ma
skuteczny przekaz .Za systematycznym powtarzaniem ,utrwalaniem wciska
się nam do podświadomości rzeczy ,które zaczynamy kodować jako
normy i prawidłowości i to nie dotyczy jedynie reklam ale i
postaw w stosunku do tolerancji i mód , wielości, trendów.
W efekcie całość tego szumu informacyjnego powoduje powstaje szumu
cywilizacyjnego.
W całym tym zamieszaniu taka wielość zuborza wartości
,autorytety ,rozpad rodzin .
Różnice pomiedzy wyznawanymi wartościami to oto miejsce na owe
anonimowe atorytety ,które chętnie wbiegają w nasze życie...
wszystko zależy jak bedziemy się przed nimi bronić i jakie
autorytety storzymy jako rodzina , jako społeczeństwo jako
Polacy...abyśmy się nie stali kanapowymi ziemniakami przed TV z
pilotem w ręku z marzeniami z pustego billboardu sterowani
konsupkcyjną manipulacją jak ameba...
puch marny;inseg
|