Pizza

1. Data: 2000-01-13 22:58:09

Temat: Pizza
Od: Piotr <p...@k...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZy ktoś z grupowiczów ma jakieś dobre przepisy na pizze, a szczególnie
interesuje mnie ciasto ( njalepiej zeby było puszyste jak w Pizza Hut),
i czy ktoś wie jak się robi ten czerwony sos którym jak zauwazyłem w
pizzeriach polewajš ciasto przed posypaniem sera

1. Data: 2000-01-14 09:57:24

Temat: Re: Pizza
Od: "Agnieszka" <n...@i...wat.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski napisał(a) w wiadomości:

>Sosu sie nie robi, tylko kupuje :)))

Przemyslawie, no co Ty? ;)

Ja sos do pizzy robie tak:

Najpierw podduszam na oliwie z oliwek z odrobina masla drobno pokrojona
cebule, sole i cukrze. Po chwili dorzucam wycisniety czosnek (duzo). Do tego
dodaje drobno pokrojone pomidory z puszki wraz z sokiem, dusze az zacznie
sie robic pomaranczowy, dodaje odpowiednie przyprawy (oregano, bazylia),
jeszcze chwile dusze i smaruje tym ciasto. Pozostaly sos podaje na stol do
polewania pizzy z wierzchu.

Pozdrawiam,
Agnieszka

1. Data: 2000-01-14 11:33:29

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Biedczysko prosi o przepis na pizzę a wy tu w niego sosem ?:))))))

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-01-14 11:34:38

Od: "Agnieszka" <n...@i...wat.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-01-14 13:08:50

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę, że jakoś nikt się za bardzo nie kwapi aby pomóc ?

Ja robię tak - co prawda nie jest to Pizza Hut, ale zawsze :)

Ciasto - tu niestety na wyczucie - ok. 0,5 kg mąki, do tego woda i drożdże -
mogą być suszone - bo przepis jest troszkę hm........ obrazoburczy - nie
zalewamy drożdży mlekiem do urośnięcia tylko walimy od waru do mąki
( suchej ) - bardzo rozdrobnione, dodajemy sól, do tego dolewamy wodę i
wyrabiamy ciasto tak aby "lekko się ciągnęło". Możemy wsześniej do mąki
dodać bazylię oregano i czosnek - będzie 'rogata' ;))). Odstawiamy do
wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Po wyrośnięciu ( kurcze - oceń sam- ja zawsze
tak na oko :) dodajemy oliwę i jeszcze raz mieszamy dokładnie. Ciasto
kładziemy na blaszkę wysmarowaną tłuszczem.
W kwestii sosu - coż, ja zawsze smaruje koncentratem pomidowrowym ( pod
farsz ).

Farsz - pieczarki świerze krojone w plasterki, cebula pokrojona w kostkę -
smażymy razem aż pieczarki zbrązowieją ( przyprawiamy solą i pieprzem ).
Farsz wykładamy na ciasto, posypujemy przyprawami wg gustu, na to tarty na
tarce ( grubej ) sery wg upodobania ( tylko nie te bardzo twarde, bo szybko
stwardnieją na pizzy w czasie jedzenia ( mozarella np. może być ) - ja bym
dla urozmaicenia dodał rokpola ( przynudzam z tym rokpolem chyba ?:))) -
wcześniej jadałem bez ale teraz zacznę dodawać. całość do rozgrzanego
piekarnika pieczemy aż ciasto będzie dobre. UWAGA !!! nie przeginać z
dodatkami do farszu - zrobi się zakalec ( ciasto nie wyrośnie pod ciężarem
:))) - no chyab, że ktoś lubi zakalec :))))

Można zrobić również pizze na kruchym spodzie - tu wyczarować można
niesamowiete rzeczy - ciasto robimy jak do pleśniaka tylko dzieli ma dwie
części dodajemy przyprawy i sól zamiast cukru. Ciasto dzielimy na dwie
porcje i do zamrażarki na godzinę - robimy tak jak pleśniak, tylko możemy
np. zrobić przekładaniec na pierwsząwarstwę ciasta równomiernie rozkładamy
plasterki salami ( albo np. - ja tak lubię - tarte na grubej tarce
peperoni ), na to ser twardy - np. presdenta Madrigal ( nieś się serowcy nie
denerwują - może i nie nadaje się do zapiekania ale musi być "ciężki" aby
połączyć warstwy ciasta. Na to druga warstwa utartego ciasta - i na to
wierzch - jak kto lubi - smarujemy sosem lub koncentratem, farsz z
pieczarek, siekany kurczaczek przesmażony w przyprawach, chudziutki boczek
lekko podsmażony, papryka czerwona w kostkę siekana, oliwki czarne i
zielone...............

Ważne, że surowce nie mogą być surowe ( sic!) :))) bo ciasto wstawaimy do
rozgrzanego pieca na ok 20-30 minut.

Co do polewania z zewnątrz - jak jest pizza z kurczakiem w curry lub imbirze
majonezem i keczupem, jak bez kurczaka to sam keczup - najlepszy jaki jadłem
to produkowany przez ZPOW Włocławek ( chyba niebieska nalepka ) -
zdecydowanie najlepszy. Majonez skolei tylko OCETIX Grudziądz.

No to już masz wszystko ;)

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-01-14 14:00:22

Od: Antoni Goldstein <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wstukal(a) pracowicie:
> Ten sos nie ma byc zbyt gesty, powinien miec konsystencje polplynna:)

To nie pasuje zwykły koncentrat pomidorowy? (z Pudliszek jest bez
konserwantów) Z moich doświadczeń wynika, że polskie koncentraty nie
ustępują zachodnim, a na pewno są lepsze od greckich (tych dostępnych w
sklepach).
--
Antek Goldstein
(goldi _at_ students.mimuw.edu.pl)
| 'Speak to me, wise and honorable chieftain!' | ======< 102 >
`---------------------------------------------------
--' \8oooooooooooo8/

1. Data: 2000-01-14 14:03:12

Od: Pawel Swierszcz <v...@s...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw podduszam na oliwie z oliwek z odrobina masla drobno pokrojona
> cebule, sole i cukrze. Po chwili dorzucam wycisniety czosnek (duzo). Do tego
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Cebule zrozumialem.. Sole jeszcze tak (choc ryba w sosie do pizzy? :)
Ale CO TO JEST 'CUKRA ?!?! ;)
Pawel Swierszcz
'

1. Data: 2000-01-14 14:50:58

Od: Antoni Goldstein <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Swierszcz <v...@s...uci.agh.edu.pl> wstukal(a) pracowicie:
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Cebule zrozumialem.. Sole jeszcze tak (choc ryba w sosie do pizzy? :)
> Ale CO TO JEST 'CUKRA ?!?! ;)
> Pawel Swierszcz

Wstaw sobie e, (ę) zamiast e.
--
`-----------------------------(Książę Gorczakow)------' \8oooooooooooo8/

1. Data: 2000-01-17 07:52:15

Od: "Agnieszka" <n...@i...wat.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Swierszcz napisał(a) w wiadomości:

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
>Cebule zrozumialem.. Sole jeszcze tak (choc ryba w sosie do pizzy? :)
>Ale CO TO JEST 'CUKRA ?!?! ;)

Oba "e" z ogonkami :)

Cale zdanie jest w pierwszej osobie liczby pojedynczej - opisuje co robie, a
wiec najpierw podduszam, pozniej sole i cukrze (dodaje cukier). Czy teraz
jest juz jasne :) ?

Pozdrawiam,
Agnieszka

Odp: Plesniak