Placek ziemniaczany z boczkiem

1. Data: 2002-08-06 10:50:29

Temat: Placek ziemniaczany z boczkiem
Od: "Lafnik" <j...@p...telan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szykuję się z zamiarem upieczenia placka ziemniaczanego z wędzonym boczkiem,
cebulką itd. Z tego co wiem ztarte ziemniaki miesza się z pokrojonymi drobno
składnikami, potem na blachę i do piekarnika. Chciałbym jeszcze jakoś to
urozmaicić i zapytać jaką nosi to nazwę. Jeśli ktoś robił coś podobnego,
proszę o kilka słów i ew. z czym można ten placek podawać.
j...@p...telan.pl
GG 1595470

1. Data: 2002-08-06 10:57:04

Temat: Re: Placek ziemniaczany z boczkiem
Od: a...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Hihi, to się nazywaa, tak gdzie ja to jadam - babka ziemniaczana. Dużo
startych ziemniaków, jajko (albo dwa), trochę mąki (ale niedużo), pokrojony
drobno boczek, cebulka również. Oraz majeranek. Można na wierzch połozyć
całe plasterki wędzonego boczku. Piecze się ok. 1,5 -2 godziny na 180
stopni. Mozna jeść polane śmietaną kwaśną, albo zpaijac mlekiem...
Pozdr,
Anka P.

1. Data: 2002-08-06 12:49:38

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hihi, to się nazywaa, tak gdzie ja to jadam - babka ziemniaczana.
/.../
> Anka P.

Lub"kugelis" to po litewsku - dobrze znane i bardzo lubiane danie na
Litwie. :-)

Bozenka z Wilna ;o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-08-06 12:51:30

Od: a...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-08-06 14:17:41

Od: "Lafnik" <j...@p...telan.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mozna jeść polane śmietaną kwaśną, albo zpaijac mlekiem...
Z czym jeszcze? Może jakieś warzywa, surówki itp..?

--
j...@p...telan.pl
GG 1595470

1. Data: 2002-08-06 14:24:25

Od: a...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

Z czym jeszcze? Może jakieś warzywa, surówki itp..?

Bo ja wiem? Nigdy mi tego nie dawali "z czymś", więc i ja tak nie podaję. To
samo w sobie jest sycące.
AP

1. Data: 2002-08-06 20:44:30

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> urozmaicić i zapytać jaką nosi to nazwę. Jeśli ktoś robił coś podobnego,
> proszę o kilka słów i ew. z czym można ten placek podawać.

Gdzie niegdzie znajdziesz to pod nazwą placek po zbójnicku, jeśli z
wierzchu będzie polany wspaniałym mięsnym gulaszowym sosem. Są jeszcze
inne nazwy tej potrawy ale nie sugeruj się nimi, bo nic z Węgrami nie mają
wspólnego.
Dzisiaj taki sobie zjadłem i był naprawdę dobry. O dziwo.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Than break some."

1. Data: 2002-08-06 21:02:42

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lafnik wrote:

> Witam
> Szykuje^ sie^ z zamiarem upieczenia placka ziemniaczanego z we^dzonym boczkiem,
> cebulk? itd. Z tego co wiem ztarte ziemniaki miesza sie^ z pokrojonymi drobno
> sk^(3)adnikami, potem na blache^ i do piekarnika. Chcia^(3)bym jeszcze jako? to
> urozmaici? i zapyta? jak? nosi to nazwe^. Je?li kto? robi^(3) co? podobnego,
> prosze^ o kilka s^(3)ów i ew. z czym mo?na ten placek podawa?.
> Pozdrawiam
> --
na północnym-wschodzie Polski jada się takie pieczone na gęsim smalcu.

Są nieludzko smaczne i niewyobrażalnie ciężkie.
Najlepsze są przyrumienione ścianki i skorupka na wierzchu rzecz jasna.
Popija się świeżym, prawdziwym mlekiem,
ale niektóre/niektórzy oglądają się za czymś innym
i słusznie, bo to ciężki "orzech do zgryzienia".
ewa

--
specjalne pozdrowienia dla hipisia!
Dawna Kuchnia _ /_

1. Data: 2002-08-07 08:25:52

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Pawłowska-Pojawa napisala:

> Z czym jeszcze? Może jakieś warzywa, surówki itp..?
> Bo ja wiem? Nigdy mi tego nie dawali "z czymś", więc i ja tak nie podaję. To
> samo w sobie jest sycące.

Mnie pasuje kiszona kapusta, ale myślę, że każda surówka
może być.

Krycha

1. Data: 2002-08-07 08:28:50

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisal:

> [...]
> wspólnego.
> Dzisiaj taki sobie zjadłem i był naprawdę dobry. O dziwo.

To nie to, placek po zbójnicku/węgiersku jest smażony, nie pieczony.

Krycha

Imieniny w takie upały??
Kombiwar czy parowar
Udka dla żony ;)