Placki po węgiersku

1. Data: 2002-10-02 14:19:45

Temat: Placki po węgiersku
Od: "Dorota D" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może zna dobry przepis na placki po węgiersku?Jeśli tak to proszę o
pomoc...

1. Data: 2002-10-03 08:49:46

Temat: Re: Placki po węgiersku
Od: "Aldek" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś może zna dobry przepis na placki po węgiersku?Jeśli tak to proszę o
> pomoc...

PLACEK PO WĘGIERSKU
SKŁADNIKI:
Placki:
2 jajka
1,5 kg ziemniaków
1 cebula
3-4 łyżki mąki
olej do smażenia

Gulasz:
1kg wołowiny bez kości
4 dag mąki
4 dag soku pomidorowego
sól, pieprz
ziele angielskie
liść laurowy.

Proporcje dla 5-ciu osób.

Sposób przyrządzenia:
Mięso umyć, wyżyłować, pokroić w niezbyt grubą kostkę, posypać przyprawami i mąką.
Zrumienić na silnie rozgrzanym tłuszczu razem z
obraną, opłukaną i pokrojoną w kostkę cebulą. Następnie skropić wodą i dusić na małym
ogniu pod przykryciem. Pod koniec duszenia
dodać sok pomidorowy, przyprawy oraz pozostałą mąkę wymieszaną z małą ilością zimnej
wody.
W trakcie duszenia zetrzeć na tarce obrane ziemniaki. Odcisnąć płyn. Cebulę obrać i
pokroić na bardzo drobną kostkę. Jajko ubić i
dodać do startych ziemniaków. W tak przygotowanej masie rozprowadzić równomiernie
mąkę oraz pokrojoną cebulę.
Przygotowana masa nie może być zbyt rzadka.
Gdy gulasz jest już gotowy rozgrzać na patelni trochę oliwy. Masę smażyć na duże
placki po około 3 minuty z każdej strony.
Na każdy z placków nałożyć gulasz i złożyć placek na pół.
Placek można dodatkowo posypać świeżą nacią z pietruszki.

Zamiast gulaszu podawałem też placka ze smażoną kiełbasą z sosem pieczarkowym - też
pyszny.

Pozdrawiam
Aldek

1. Data: 2002-10-03 19:51:45

Od: "halszczak" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Placek można dodatkowo posypać świeżą nacią z pietruszki.
>
> Zamiast gulaszu podawałem też placka ze smażoną kiełbasą z sosem

A próbowałeś kiedy zamiast soku dać3 łyżeczki przecieru? Doskonałe
(gęstość!!), leciutko zabielić śmietaną (30%) i na czubku noża imbiru.

Smacznego
Artur

1. Data: 2002-10-04 09:27:08

Od: "Aldek" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A próbowałeś kiedy zamiast soku dać3 łyżeczki przecieru? Doskonałe
> (gęstość!!), leciutko zabielić śmietaną (30%) i na czubku noża imbiru.
>
> Smacznego
> Artur

Swietny pomysl!

Pozdrawiam
Aldek

1. Data: 2002-10-07 10:03:57

Temat: Odp: Placki po węgiersku
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aldek <r...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:anh0aj$628$...@n...tpi.pl...
> PLACEK PO WĘGIERSKU
> SKŁADNIKI:
> Placki:
> 2 jajka

dla mnie to zwykły placek po cygańsku. Czyżby Węgrzy byli cyganami?
A.

1. Data: 2002-10-07 11:00:32

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asiunia" <j...@p...gda.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik Aldek <r...@w...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:anh0aj$628$...@n...tpi.pl...
>
> dla mnie to zwykły placek po cygańsku. Czyżby Węgrzy byli cyganami?
> A.

Po cygansku, po wegiersku, po zbojnicku, po goralsku, jadlo drwala itd...
czasami rozni sie tylko nazwa nie zawsze skladnikami

gdaMa (Magda)

1. Data: 2002-10-07 11:14:05

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś może zna dobry przepis na placki po węgiersku?Jeśli tak to proszę
> pomoc...

farsz rybny do plackow:

Za czasow komuny jak odstalo sie swoje w kolejce i dostalo tylko puszkowe
rybki w pomidorach to moja mama serwowala takie cudo:
1. Makrelka, szprotka lub inne cudo w pomidorach przelozyc do garnka i
delikatnie mieszajac podgrzac (zeby sie za bardzo nie roztaplalo) dodac
duuuuzo ostrej papryki (zamowic na pore jedzenia straz pozarna:-))), sol,
pieprz, ew jeszcze pomidorow (lub koncentratu) wszystkiego do smaku
2. Ciasto na placki przygotowac standardowo, ale smazyc duze (na cale
patelni) i troche grubsze
2. Na talerzu polozyc lisc salaty na tym placek zlozony na pol, wypelnić go
farszem i na wierzchu polac gesta kwasna smietana.

Niebo w gebie...

gdaMa (Magda)

1. Data: 2002-10-07 11:46:41

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
go
> farszem i na wierzchu polac gesta kwasna smietana.

Takie rybki + makaron = pycha
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-10-07 12:23:38

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

/ciach/

> Takie rybki + makaron = pycha
> Pozdr. - Gośka (Lublin)

Zapiekane w piekarniku :-)))
gdaMa (Magda)

1. Data: 2002-10-07 12:26:40

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> puszkowe
> /ciach/

> Zapiekane w piekarniku :-)))
> --
> Pozdrawiam,
> gdaMa (Magda)

To z czasow studenckich - jedno z najtanszych i najszybszych dan
obiadowo-kolacyjnych
gdaMa

Gołąbki
zingerki