Plaga mrówek w mieszkaniu !

1. Data: 2006-07-24 05:36:26

Temat: Plaga mrówek w mieszkaniu !
Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam w mieszkaniu plagę mrówek ! Tyle, że nie są to popularne "faraonki"
tylko zwykłe, czarne. Mieszkam w mieszkaniu na II piętrze w bloku i jestem
nielicho zaskoczony tą inwazją - chyba wyznaczyły sobie przejście z balkonu
przez mój duży pokój do kuchni. Początkowo myślałem, że to może na roślinach
doniczkowych coś się zalęgło ale raczej nie....
A może coś u sąsiadów ? Czy coś takiego może się zaląc no. w rynnie
kwiatowej u kogoś z sąsiadów na balkonie ?
Pojawiły się jak się zrobiło ciepło ale teraz to strach pozostawić kubek z
niedopitą osłodzoną herbatą na stole bo po nocy mrowie mrówek na nim
siedzi... :(
Na pewno nie idą do jedzenia bo byłem na urlopie i wcześniej wyczyściłem
kuchnię dokładnie z jedzenia....
W dodatku na linii przemarszu jest łóżko, które niemożliwe jest przestawić z
tej drogi....
Jak to cholerstwo zniechęcić lub zwalczyć ?

Piotrek

2. Data: 2006-07-24 12:31:33

Temat: Re: Plaga mrówek w mieszkaniu !
Od: "ecia" <e...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam, u nas w domku jednorodzinnym mam to samo. Tylko mrówki były
pracowitsze i wydrążyły sobie tunel pod glazurą w łazience i wychodzą koło
baterii. Powiedziano mi, że sprawdzonym sposobem jest posypanie miejsc gdzie
wychodzą proszkiem do pieczenia. U nas się sprawdziło.

Pozdrawiam
Edyta Maślany

3. Data: 2006-07-24 12:38:19

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:

> Jak to cholerstwo zniechęcić lub zwalczyć ?

Dopiero co była dyskusja na temat.
Podsumowanie proszek na dorgę (może być ABC) a otwory którmi się
dostają sprayem (może być pianka RAID).

--
ZZ@private

4. Data: 2006-07-24 15:28:39

Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> balkonu przez mój duży pokój do kuchni. Początkowo myślałem, że to może na
> roślinach doniczkowych coś się zalęgło ale raczej nie....
[cut]

Wzywasz fachowca, fachowiec sprawdza gatunek, wynajduje scieżki, zostawia
odpowiedni środek i po kłopocie. Ja się męczyłem z faraonkami przez długi
czas, a potem po 2 dniach spokój.

5. Data: 2006-07-24 19:36:43

Od: barth <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@g...com napisał(a):

> Dopiero co była dyskusja na temat.

mozesz bardziej rozwinac temat ... szukalem i nie znalazlem

> Podsumowanie proszek na dorgę (może być ABC) a otwory którmi się
> dostają sprayem (może być pianka RAID).

mam podobny problem od dwoch dni pojawiaja sie mrowki w mieszkaniu ale
zauwazylem ze po prostu ida po scianie zewnetrznej bloku wyzej (u mnie
sa tranzytem pojedyncze sztuki) do sasiadek chyba, polalem octem ale to
chyba nie za wiele pomoglo, posypanie proszkiem do pieczenia dopiero
testuje - ale widze zainteresowanie mrowek, ale poradzcie cos na pionowe
powierzchnie - co z nimi (mrowki obchodza dookola cale okno)

... czekam na szybka odpowiedz i z dory dziekuje

barth

6. Data: 2006-07-25 19:13:27

Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> mam w mieszkaniu plagę mrówek !

z mojej obserwacji i wywiadu z sąsiadami wynika, że mrówki wyłażą z
balkonowych donic z kwitami, na pewno wyłażą z pelargonii !
zapewne z innych także....

o dziwo łażą też w nocy a ja myślałem że po zachodzie słońca mrówki "chodzą
spać"....

Piotrek

7. Data: 2006-07-26 08:07:13

Od: Adam Górski <a...@e...wusunaw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):
> Witam
> mam w mieszkaniu plagę mrówek ! Tyle, że nie są to popularne "faraonki"
> tylko zwykłe, czarne.

Witam.

Ja też miałem takie mrówki.
Kupiłem GLOBOL - płytka z włókniną w środku nasączoną jakimś syfem.
Lekko śmierdzi (coś jak stary muchozol tylko milion razy słabiej)
zabija mrówki, a przy okazji komary, muchy i pająki...
Stało u mnie w domu przez tydzień.
Codziennie trzeba było sprzątnąć kilkadziesiąt malutkich zwłok.
Potem przestały przychodzić
W sumie zginęło może ze 100 mrówek.

Teraz, mimo iż już nie truję (schowałem globol do torebki), mrówki o
mnie zapomniały - omijają mieszkanie. Na tarasie i trawniku widzę, że
sobie żyją i mają się dobrze.

pozdrawiam,
AdamG

8. Data: 2006-07-26 12:03:11

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

barth wrote:

> mozesz bardziej rozwinac temat ... szukalem i nie znalazlem

Nie wiem czy było o pionowych powierzchniach, ale jeśli wpiszesz w
google tą grupę i mrówki to rezultat na pierwszych miejscach.

> [...]
> testuje - ale widze zainteresowanie mrowek, ale poradzcie cos na pionowe
> powierzchnie - co z nimi (mrowki obchodza dookola cale okno)

Pianka się klei więc powinna sie też trzymać na ścianie.

--
ZZ@private

kuchnia gazowo-elektryczna Candy
klimatyzatory przenosne do pokoju - jak wam sluza ?
planuje remont :-)
Profile Brügmann ARTE
wentylatorek na kratce wentyacyjnej w bloku 4pietrowym z cegly