Re: Pleśń w doniczce - zwalczanie

Data: 2007-12-27 21:29:42
Temat: Re: Pleśń w doniczce - zwalczanie
Od: "Dirko" <i...@g...com>

W wiadomości
news:04b489e9-3cfd-4fc3-b5cf-5a2e4c39df40@e25g2000pr
g.googlegroups.com
Predict <l...@g...com> napisał(a):

> Aż mi głupio ;) Wielkie dzięki, żałuję, że sam lepiej nie poszukałem.

Hejka. Większy wstyd nie wiedzieć. :-)

> 1. czy kormonie drobnolistnej nie pogniją korzenie jak ją będę
> podlewał do podstawki?

Korzenie nie pogniją gdy woda nie będzie stać w podstawce. Po podlaniu
ziemia w doniczce będzie "wciągać" wodę a gdy po kilkunastu minutach
przestanie powinno się resztę wody wylać z podstawki.

> W tej chwili doniczka jest na nóżkach, a
> podstawka jest na tyle płytka, że nawet jak naleje do pełna to
> doniczka jest nad powierzchnią wody (daje to tylko lepsze parowanie
> na roślinę).

Chyba trzeba coś zmienić. Albo podstawkę, albo doniczkę, albo na czas
podlewania wstawiać doniczkę do odpowiedniej miseczki. :-)

> 2. jak często i w jakiej ilości podlewać kwiatki w okresie zimowym
> (grzewczym)? Niestety dopiero stawiamy pierwsze kroki w uprawie
> jakichkolwiek roślin, więc pytanie kompletnie laickie ;)

Podlewa się w miarę potrzeb, które określa się grzebiąc palcem w
doniczce i obserwując roślinę. Zdecydowanie lepiej jest nie przelewać
kwiatków.

> 3. Czy zarodniki pleśni mogą być szkodliwe dla zdrowia?

Nie sądzę żeby akurat te. Przecież w skład pleśni w doniczce nie wchodzi
Aspergillus niger. ;-)
Pozdrawiam wyczerpująco Ja...cki