Płuca...

1. Data: 2002-06-05 18:40:04

Temat: Płuca...
Od: "aniolek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie odebralam zdjecie rtg klatki piersiowej i jest tam taka wzmianka:
... w górnych biegunach obu wnek plucnych widoczne powiekszone wezly
chlonne....
Pozatym dostalam skierowanie do poradni P-G. i lekarz powiedział ze mam
rozedme plucna....

Moze mi ktos jasniej to.... czy to grozne ?

--
aniolek
GG 11723

2. Data: 2002-06-05 18:57:18

Temat: Re: Płuca...
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Jun 2002, aniolek wrote:

> Moze mi ktos jasniej to.... czy to grozne ?

mozliwe ze tak mozliwe ze nie, trzeba byloby zobaczyc to zdjecie i Ciebie
zbadac

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2002-06-05 19:11:27

Od: "aniolek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
am.torun.pl...

> mozliwe ze tak mozliwe ze nie, trzeba byloby zobaczyc to zdjecie i Ciebie
> zbadac

Jakie moga byc nastepstwa i z czego to moglo sie wziac ?

--
aniolek
GG 11723

4. Data: 2002-06-05 20:27:26

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik aniolek <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:adllv4$2je$...@n...tpi.pl...
> [...]
> rozedme plucna....
>
> Moze mi ktos jasniej to.... czy to grozne ?
Czesc
Rozedma pluc raczej nie ma nicwspolnego z powiekszonymi wezlami
chlonnymi.Zalezy ile masz lat,z jakiego powodu bylo zrobione zdjecie,zawod i
narazenie na czynniki szkodliwe,czy jestes lub byles palaczem,przebyte
choroby itd.
Na poczatek nalezy ustalic czy sa to na pewno obustronnie powiekszone
wezly-jezeli tak to konieczna szybka dalsza diagnostyka.
No i jakie sa wyniki innych badan-morfologii z rozmazem,biochemii itd.
Pozdrawiam Karolina

5. Data: 2002-06-05 20:54:14

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

U?ytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych
napisa?:Pine.GSO.4.31.0206052254270.362-100000@dorot
a.am.torun.pl...

> ja najpierw zbadalbym chora i obejrzal to zdjecie i decyzja
> co dalej po zbadaniu.

Czesc
To wlasnie mialam na mysli tylko moze niejasno sie wyrazilam.Z tak skapych
informacji (nawet nie znamy wieku) trudno cos sugerowac czy podejrzewac.
Ale sam wiesz ze pacjenci czesto czuja sie swietnie a w sródpiersiu (i nie
tylko )sa juz nieciekawe rzeczy.Jezeli to rzeczywiscie wezly a mam nadzieje
ze jednak nie.
Pozdrawiam Karolina

6. Data: 2002-06-05 20:55:12

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2002-06-05 21:42:21

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Jun 2002, Karolina wrote:

> Jezeli to rzeczywiscie wezly a mam nadzieje
> ze jednak nie.

moga byc wezly i wcale to nie musi byc smiertelna
choroba :-O
ale to juz jest akademickie rozwazanie

P.
----

8. Data: 2002-06-06 05:01:30

Od: "aniolek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" <k...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> Rozedma pluc raczej nie ma nicwspolnego z powiekszonymi wezlami
> chlonnymi.
Wezły chlonne powiekszone z obydwustron wyszły na zdjeciu rtg.
O rozdemie dowiedzialm sie w poradni G.

Zalezy ile masz lat,z jakiego powodu bylo zrobione zdjecie,zawod i
> narazenie na czynniki szkodliwe,czy jestes lub byles palaczem,przebyte
> choroby itd.
lat 23, zdjecie zrobione na badania okresowe, pracownik umyslowy, palaczem
jestem ale raczej biernym,
choroby: problemy z zatokami, przegroda nosowa, alergia

> Na poczatek nalezy ustalic czy sa to na pewno obustronnie powiekszone
> wezly-jezeli tak to konieczna szybka dalsza diagnostyka.
Na poniedzialek mam skierowanie do szpitala...

--
aniolek
a...@p...onet.pl

9. Data: 2002-06-06 06:27:29

Od: "aniolek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
m.torun.pl...

> no to sie wyjasni ...

A ja do poniedzialku zejde z tego swiata :(

--
aniolek
a...@p...onet.pl

10. Data: 2002-06-06 06:27:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Jun 2002, aniolek wrote:

> Na poniedzialek mam skierowanie do szpitala...

> [...]

zapalenie opon mozgowych
chcę zapobiec tragedii - ale nie wiem jak
Zbyt mało białych krwinek
I znow tabletki
HELP - potrzebuje artykułu n temat: