Plyta ceramiczna Amica

1. Data: 2003-11-25 18:36:32

Temat: Plyta ceramiczna Amica
Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

Mam takie male pytanie. Uzytkuje od niedawna plyte amica (ze sterowaniem
sensorowym) - pola hi-light, dwa rozszerzane. Wkurza mnie troche, ze sterowanie
sila grzania nie odbywa sie na zasadzie roznej "cieploty" pola grzejnego, ale na
zasadzie impulsowej - pole chwile grzeje i chwile nie grzeje. Czy wszystkie
plyty tak maja?
Poza tym plyta ma opcje "szybkiego zagotowania" - polega to na tym, ze przez
kilka minut grzeje na 9 zeby potem automatycznie przejsc na wybrany, mniejszy
stopien grzania. Problem tylko w tym, ze czas ten nie wystarcza absolutnie do
zagotowania garnka zimnej wody. Moze problem w moich garnkach? Ma ktos podobna
plyte amica?

--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

1. Data: 2003-11-25 20:24:59

Temat: Re: Plyta ceramiczna Amica
Od: "adam kowalski" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...pl (McMac) napisał(a):

> [...]
do
> zagotowania garnka zimnej wody. Moze problem w moich garnkach? Ma ktos

Witam
Nie wiem jak działa płyta amica ja mam szybkogrzejną płytę mastercooka .
Tak maja wszystkie płyty to znaczy chwilę grzeja potem przestają i znów.
Wazna rzecz garnki w których gotujesz na płycie nie mogą być nawet jeden raz
użyte do gotowania na gazie - dno robi się w takim garnku wypukłe. To muszą
być nowe idealnie przylegające garnki z bardzo ale to bardzo grubym dnem , bo
te z cienkim (takie ładne tanie) to lipa. Ja używam garnków z grubym dnem oraz
produktów TEFALA POLECAM SZCERZE.Po zakupieniu kuchni z płyta musiałem
wymienić garnki bo nie wyrobiłbym na prąd przy starych garnkach.
Tak na marginesie to gotowanie w dobrym garnku (np wody) na płycie przebiega
szybciej niż nagazie. Ma to związek ze stratami cenergii cieplnej.

pozdrawiam Adam
a...@i...net.pl

1. Data: 2003-11-26 07:41:30

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak na marginesie to gotowanie w dobrym garnku (np wody) na płycie
przebiega
> szybciej niż nagazie. Ma to związek ze stratami cenergii cieplnej.

Ladnie zakrecone i niewiele z tego (co napisales) wynika.

MarcinP

1. Data: 2003-11-26 08:02:47

Od: "Lysy" <l...@f...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

McMac wrote:
> [...]
> "cieploty" pola grzejnego, ale na zasadzie impulsowej - pole chwile
> grzeje i chwile nie grzeje. Czy wszystkie plyty tak maja?
niestety wszystkie amiki tak maja

> [...]
> wybrany, mniejszy stopien grzania. Problem tylko w tym, ze czas ten
> nie wystarcza absolutnie do zagotowania garnka zimnej wody. Moze
To zalezy co ustawisz jako docelowa. Z doswiadczenia polecam ustawic minimum
3. ... bo 1. i 2. maja za krotki czas grzania 9

> a ktos podobna plyte amica?
Ja mam ... ja widac
Potwierdzam tez ze trzeba miec plaskie dno garnka (tak jak opisal kolega)

--
Lysy
lysy (at) faq . net . pl (nieczynne do odwolania)

1. Data: 2003-11-26 08:28:20

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak mają już wszystkie płyty cer. produkowane obecnie i to
bez względu na producenta, a odpowiednie garnki to podstawa.

zayzayer

1. Data: 2003-11-27 10:53:54

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "666" <j...@n...op.pl> napisał w wiadomości
> Tyle że ten czas grzania/przerwy jest inaczej rozłożony u różnych
producentów, u mnie odgrzewany i zapomniany bigos na amice
> ustawionej na minimum czyli 1 przypalał się, a w whirpoolu nawet powyżej 1
się nie przypala, ot co :-)

na roznych palnikach tej samej plyty tez bedzie inaczej -- maja one zwykle
rozna moc.
oznaczenie 1- 9 oznacza z grubsza proporcje w stosunku do mocy maksymalnej.

pozdrawiam WM

1. Data: 2003-11-28 00:45:37

Od: "666" <j...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
Dla wyjaśnienia garnki te same bo zmieniłem kuchenkę z płytą, tak mnie tamta amika
najbardziej wówczas wypasiony model wkurzała...
JaC

> Tak mają już wszystkie płyty cer. produkowane obecnie i to bez względu na
producenta, a odpowiednie garnki to podstawa.

Wyciszenie sprężarki
Whirlpool ARC 5550 - po naprawie
Gdzie w Poznaniu (lub okolice) 1-2 m3 drewna do kominka
plama po bascie do butow
Moulinex punkt serwisowy