Plyta ceramiczna na 220V

1. Data: 2003-11-23 08:28:59

Temat: Plyta ceramiczna na 220V
Od: "jarecki" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam pytanie czy ktos z Was ma moze plyte ceramiczna podlaczona pod 220V ?
Z tego co powiedziala mi pani w jednym salonie mebli kuchennych takich plyt
nie ma. To samo stwierdzili w sklepie ze sprzetem AGD. Natomiast pani z
innego salonu twierdzila ze takie plyty sa juz od jakiegos czasu. Szperalem
troche w necie i wiekszosc producentow nie umieszcza napiecia zasilania przy
opisie swojego produktu. Jedyne info znalazlem w produktach Mastercooka:
napięcie zasilania 400 V oraz 230 V dzięki systemowi automatycznego rozkładu
poboru mocy na poszczególne pola. Rozumiem to w ten sposob ze majac taka
plyte podlaczona do 230V nie bede mogl korzystac z wszystkich palnikow
jednoczesnie tak? Czy ktos ma z was takie podlaczenie i moze sie podzielic
doswiadczeniem czy to jest bardzo uciazliwe? A moze faktycznie sa juz plyty
dedykowane na 230V ?
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam Jarek.

1. Data: 2003-11-23 09:49:19

Temat: Re: Plyta ceramiczna na 220V
Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elementy grzejne w płytach ceramicznych produkowane
są WYŁĄCZNIE na 230V i można je wszystkie podłączyć
rownolegle do jednej fazy. Inna sprawa, że jedna raczej nie
uciągnie wszystkich grzałek i dlatego zaleca rozłożyć moce
na poszczególne fazy z których KAŻDA MA 230V.
400V to napięcie międzyfazowe i takiego w kuchennym sprzęcie
(domowym) nie używa się nigdy.
Przeciętny prąd jaki płynie przez wszyskie grzałki w płycie
elektr. to okolo 30A. Popatrz jakie masz zabezpieczenie za
licznikiem i zrozumiesz dlaczego należy taki prąd rozłożyć
na 2 lub 3 fazy.

1. Data: 2003-11-23 13:30:55

Od: "JacekP" <j...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> elektr. to okolo 30A. Popatrz jakie masz zabezpieczenie za
> licznikiem i zrozumiesz dlaczego należy taki prąd rozłożyć

Lub tez nie uzywac wiecej jak dwa palniki rownoczesnie.
Troche klopotliwe ale znam plyty funkcjonujace na zasilaniu 1-fazowym

pozdrooo
Jacek

1. Data: 2003-11-23 13:47:26

Od: "jarecki" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JacekP" napisał w wiadomości

> Lub tez nie uzywac wiecej jak dwa palniki rownoczesnie.
> Troche klopotliwe ale znam plyty funkcjonujace na zasilaniu 1-fazowym

Ok. Dzieki za odpowiedz. A czy ktorys z producentow robi takie plyty
gazowo - ceramiczne? Ze dwa palniki gazowe i dwa elektryczne? Wowczas
moglbym korzystac z zalet jednej i drugiej. W razie potrzeby uzycia wiekszej
ilosci palnikow odpalalbym gaz a na codzien uzywal czesci elektrycznej nie
brudzac sobie zewnatrz garnkow.
Bede wdzieczny za jakies infa.
Pozdrawiam Jarek

1. Data: 2003-11-23 15:51:17

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiekszej
> ilosci palnikow odpalalbym gaz a na codzien uzywal czesci elektrycznej nie

Powiedz jeszcze, że sam na to wpadłeś:)))

1. Data: 2003-11-24 07:51:44

Od: "Bamse" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Sprawdź www.amica.com.pl model PCG22ZpZt

Pozdrawiam.

1. Data: 2003-11-24 11:43:22

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lub tez nie uzywac wiecej jak dwa palniki rownoczesnie.
> Troche klopotliwe ale znam plyty funkcjonujace na zasilaniu 1-fazowym

znajdz blok w ktorym do kazdego mieszkania doprowadzaja 3 fazy??
u mnie, choc z definicji w bloku nie ma gazu (i nie mialo byc)
jest podlaczona jedna faza i sa normalne liczniki jednofazowe.

mam plyte elektroluxa i piekarnik i spokojnie moge wlaczyc wszystko razem
na full i nic sie nie dzieje (oprocz tego pralke, zelazko zmywarke i wszytko
co sie kreci).

pozdrawiam WM

1. Data: 2003-11-24 11:45:41

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ok. Dzieki za odpowiedz. A czy ktorys z producentow robi takie plyty
> gazowo - ceramiczne? Ze dwa palniki gazowe i dwa elektryczne? Wowczas

sa, niedawno kupili taka znajomi (o ile pamietam do Boscha)

> moglbym korzystac z zalet jednej i drugiej. W razie potrzeby uzycia
wiekszej

i miec wady jednej i drugiej ;-)

pozrawiam WM

1. Data: 2003-11-24 11:59:12

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam plyte elektroluxa i piekarnik i spokojnie moge wlaczyc wszystko razem
> na full i nic sie nie dzieje (oprocz tego pralke, zelazko zmywarke i
wszytko
> co sie kreci).

Przez pierwsze 15 minut. Potem juz nie.

MarcinP

1. Data: 2003-11-24 21:40:02

Od: "adam kowalski" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz Macewicz <w...@i...pw.edu.pl> napisał(a):

> znajdz blok w ktorym do kazdego mieszkania doprowadzaja 3 fazy??
> u mnie, choc z definicji w bloku nie ma gazu (i nie mialo byc)
> jest podlaczona jedna faza i sa normalne liczniki jednofazowe.

Nieprawda ja mieszkam w bloku w kórym wszystko jest na prąd łącznie z
ogrzewaniem, ciepła woda jest na przepływowy ogrzewacz Siemensa 21 kW
Dodam iz mam w mieszkaniu trzy gniazdka trzyfazowe , jedno w łazience a dwa w
kuchni. Płytę w kuchni mam Mastercooka taka szybkogrzejną podłączoną do 3
fazowego gniazdka. I ogólnie to jest wszystko z instalacją ok nic nigdy nie
wysadza.

>Pozdrawiam Adam

murarz w piasecznie poszukiwany...
glazura i gipsowanie scian..